خبرگزاری کار ایران

مردانی مطرح کرد:

جلوگیری از مرگ ناگهانی ورزشکاران با انجام معاینات

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۱۰۹

این معاینات با حضور جمعی از استاتید دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی و متخصصین قلب و عروق، ارتوپدی جراحی زانو، پزشکی ورزشی و تغذیه انجام می‌شود.

- متخصص پزشکی ورزشی گفت: با انجام معاینات پیش از فصل برای بازیکنان، باشگاه‌ها اطلاعات کاملی را از آخرین وضعیت بازیکنان خود داشته و این امر به روند رو به رشد تیم ها کمک بسزایی می‌کند.

به گزارش ایلنا، امیر مردانی گفت: امروز آخرین روز حضور بازیکنان در مرکز تخصصی پزشکی آکادمی ملی فوتبال است که فوتبالیست ها آخرین تست های خود را برای حضور در چهاردهمین دوره رقابتهای لیگ برتر فوتبال انجام می دهند.
وی افزود: با توجه به سابقه ای که بازیکنان از دو سال قبل در این مرکز داشتند امسال نسبت به دو دوره گذشته، یک هفته زودتر زمان تست ها و معاینات به پایان رسید که این امر نشان می دهد در بخش پزشکی و معاینات بازیکنان سیر صعودی را طی می کنیم.

وی با اعلام اینکه در هفته آتی فقط یک روز را برای انجام معاینات پیش از فصل برای برخی از بازیکنان در نظر گفته‌ایم، گفت: به دلیل دیر به توافق رسیدن برخی از بازیکنان با باشگاه‌ها، هفته آینده یک روز را تعیین و معاینات مربوطه را انجام خواهیم داد. تیم‌های لیگ برتری به جز تیم سپاهان اصفهان و همچنین تیم‌های لیگ دسته اول، در مرکز تخصصی پزشکی آکادمی ملی فوتبال حضور یافته و معاینات پیش از فصل را انجام داده‌اند. علاوه بر بازیکنان برخی از کادر فنی تیم‌ها نیز در این مرکز حضور یافته و تست‌ها و معاینات مربوطه را انجام دادند. در همین راستا برخی از اعضای کادر فنی تیم‌ها که با مشکلاتی رو به رو بودند، توصیه‌های لازم به افراد شد. معتقدم معاینات پیش از فصل کمک بسزایی بر حفظ سرمایه های باشگاه‌ها می‌کند.

مردانی افزود: با توجه به اینکه امسال، سال سومی است که معاینات و تست‌های پیش از فصل انجام می‌شود، در حقیقت درصدی از تست تکمیلی بوده و خوشبختانه بازیکنان با آسیب‌های جدی مواجه نیستند. تست‌هایی که فوتبالیست‌ها در این مرکز بیشتر انجام می‌دهند شامل تست خون، آزمایش ادرار، معاینات ارتوپدی شامل معاینات کمر، لگن، زانو، مچ پا، اندام فوقانی، معاینات قلب و عروق شامل معاینات قلب و عروق، نوار قلب(اکو کاردیوگرام)، تصویربرداری(MRI)، مشاوره تغذیه، تعیین ترکیب‌بدنی و معاینات عمومی است. این معاینات با حضور جمعی از استاتید دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی و متخصصین قلب و عروق، ارتوپدی جراحی زانو، پزشکی ورزشی و تغذیه انجام می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در واقع حدود ۵۰۰ بازیکن تاکنون مورد معاینه قرار گرفته اند. برخی از این بازیکنان از قبل مصدومیت داشته و با حضور در این مرکز پزشکی متوجه مصدومیتهای خود شده و برخی دیگر نیز بدون مشکل بودند. بازیکنانی که مصدومیت داشتند به باشگاه‌ها معرفی شده تا فعالیت‌های پزشکی‌نهایی پیش از فصل بر روی آنها انجام شود. ضمن اینکه با انجام معاینات از وضعیت جسمانی بازیکنان کاملا مطلع می‌شویم و خوشبختانه تاکنون مرگ ناگهانی و یا آسیب‌های جدی در لیگ ایران وجود نداشته و معمولا آسیب‌های ارتوپدی برای فوتبالیست‌ها رخ می‌دهد که آن هم جزئی از بازی فوتبال است.

وی در پایان گفت: امسال ۱۱ بازیکن خارجی تست‌ها و معاینات پزشکی پیش از فصل را انجام داده‌اند و تاکنون مشکلی وجود نداشته، ضمن اینکه آمار دقیق انجام معاینات را را به طور کامل اعلام خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز