خبرگزاری کار ایران

۱۸۰میلیارد با چه‌معیاری بدست آمده؟

واعظ آشتیانی: فشار فوتبالی‌ها به صداوسیما برای رسیدن به پول‌ آسان‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۲۴

فوتبال کشور نیازمند به نوآوری، تحول و نگرش جدید است و تا زمانی که این اتفاق حادثنشود، همواره اینگونه توجیهات وجود خواهد داشت.

معاون سابق سازمان تربیت‌بدنی گفت: فدراسیون فوتبال هنوز نمی‌داند براساس قانون‌اساسی کشور صداوسیما متعلق به نظام است.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: گویا سران فدراسیون فوتبال هنوز باور ندارند که در نظام جمهوری اسلامی ایران کار اجرایی انجام می‌دهند و هنوز نمی‌دانند بر اساس قانون اساسی، سازمان صدا و سیما متعلق به نظام است و هیچ‌گونه تلویزیون و رادیوی‌خصوصی در این ارتباط وجود نخواهد داشت، لذا فدراسیون فوتبال همواره تاکید می‌کند یکی از منابع درآمدزایی فوتبال و باشگاه‌ها پخش تلویزیونی است، اما فراموش کرده‌اند ۲ موضوع مورد اشاره در قانون اساسی یک واقعیت‌انکار پذیر است و به خاطر صرف فوتبال، قانون اساسی کشور را دستخوش تغییرات قرار نمی‌دهند.

وی افزود: فوتبال کشور، مدیران باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال به دلیل مسائل موجود در قانون اساسی که به آن اشاره شد، باید منابع درآمدی دیگری را مورد پیگیری قرار دهند، ضمن اینکه متر و معیار فدراسیون فوتبال برای تعیین مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان چه بوده و چه فاکتورهایی را در نظر گرفته‌اند که به این مبلغ رسیده‌اند؟ وقتی باشگاه‌ها از فاکتورهای دیگر برای درآمدزایی ناتوان هستند، برای جبران آن سراغ صدا و سیما می‌روند، اما بهتر است به جای فرافکنی در این موضوع دنبال تغییر نگرش در مدیریت و مباحثاقتصادی باشند.

وی ادامه داد: سوء‌مدیریت‌ها و عدم توانایی در فعالیت‌های اقتصادی را می‌خواهند با فشار بر صداوسیما در بحثپخش تلویزیونی جبران کنند، هر چند این واقعیت وجود دارد که بخش قابل‌توجهی از درآمد باشگاه‌های حرفه‌ای دنیا از حق پخش‌تلویزیونی مسابقات است، اما آیا این فوتبال ما و شرایط کشور ما موقعیت فوتبال حرفه‌ای اروپا را دارا است؟ چگونه است که ما برای مواقعی که می‌خواهیم توجیه سوء مدیریت‌ها را داشته باشیم، خود را با فوتبال حرفه‌ای دنیا مقایسه می‌کنیم، اما آنجایی که می‌خواهیم عدم نگاه‌نو را توجیه کنیم، سازمان‌های دیگر را محکوم می‌کنیم.

معاون سابق سازمان تربیت‌بدنی اظهار داشت: فوتبال کشور نیازمند به نوآوری، تحول و نگرش جدید است و تا زمانی که این اتفاق حادثنشود، همواره اینگونه توجیهات وجود خواهد داشت. عده‌ای می‌گویند چون تلویزیون ایران انجصاری است، به فوتبال زور می‌گوید، اما وقتی بحثقانون‌اساسی است، باید تابع قانون باشیم. صداوسیما نمی‌تواند از آنچه قانون تعیین کرده، عدول کند، ضمن اینکه صداوسیما هم مشکلات مالی خودش را دارد و این بحثیک بحثملی است. مگر می‌شود صداوسیما از پخش تلویزیونی مسابقات منتفع نشود و فقط فوتبال منتفع شود؟

واعظ آشتیانی درپایان گفت: آقایان باید بروند به سمت ۳ فاکتور دیگری که فیفا برای درآمدزایی مشخص کرده، یعنی بحثبلیت‌فروشی، اسپانسر و حق کپی‌رایت که پول قابل‌توجهی هم دارد. چرا آقایان از آنها گذشته‌اند و پیگیری نمی‌کنند؟ در صدا و سیما آسان‌تر به پول می‌رسند و به خاطر همین همه فشارها به صدا و سیما وارد می‌شود. البته صحبت من دفاع از صدا و سیما نیست بلکه دفاع از قانون‌اساسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز