خبرگزاری کار ایران

فوتبال ما تقلیدی است، نه تحقیقی؛

مهاجرانی: کی‌روش چکاره است برای فدراسیون تعیین‌تکلیف کند / در جام‌جهانی زدیم زیر توپ و دفاع کردیم!

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۴۸

همه کشورهای دنیا سرپرست در تیم ملی دارند و کی‌روش اگر سرپرست نمی‌خواهد حداقل بگوید چرا سرپرست برای تیم ملی نمی‌خواهد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است نباید اجازه دهیم کارلوس کی‌روش برای فوتبال ما تعیین تکلیف کند، چراکه تکلیف تیم ملی برای حضور در جام‌ ملت‌های آسیا هنوز مشخص نیست و با این شرایط معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار ما خواهد بود.

گفت‌وگوی حشمت مهاجرانی با خبرنگار ایلنا را بخوانید:

هفته سوم لیگ برتر را پشت سر گذاشتیم؛ شما کیفیت لیگ در فصل جدید را چطور دیدید؟
الان هفته سوم است و هنوز نمی‌توانیم در مورد لیگ قضاوت صحیح داشته باشیم، اما تا الان لیگ ما آن‌چنان که ما فکر می‌کردیم نبود با این همه جابجایی بازیکن و برنامه‌ریزی و اردوهای‌داخلی و خارجی هنوز چیز خارق‌العاده‌ای از لیگ ایران ندیده‌ایم و فقط سپاهان خوب بوده که سپاهان را از قبل می‌شناختیم و می‌دانستیم تیم خوبی است، اما هنوز عملکرد آن‌چنانی و چشمگیری از تیم‌ها ندیده‌ایم.

چرا فوتبال ما مثل فوتبال روز دنیا جذاب و تماشاگرپسند نمی‌شود؟
آموزش صحیح، فوتبال منطقی و عقلانی و حمایت از بازیکن با توپ و بدون توپ که در آکادمی آموزش داده می‌شود در فوتبال ما نیست. فوتبال ما تقلیدی است و تحقیقی نیست که طراح تمرین باشند. ما طراح تمرین نداریم و بیشتر تقلید می‌کنند و هنر استفاده از توپ را نداریم، ضمن اینکه دانش درگیری در فوتبال را هم نداریم و وقتی توپ سمت ما می‌آید نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم.

با این شرایطی که لیگ ما دارد در جام ملت‌های آسیا چه نتیجه‌ای خواهیم گرفت؟
هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص نیست و هنوز مربی برای فدراسیون ما تکلیف مشخص می‌کند و می‌گوید برای تیم ملی سرپرست نمی‌خواهم. همه کشورهای دنیا سرپرست در تیم ملی دارند و کی‌روش اگر سرپرست نمی‌خواهد حداقل بگوید چرا سرپرست برای تیم ملی نمی‌خواهد؟!

به نظر شما این خواسته منطقی و معقول نیست؟

بالاخره کی‌روش باید این را توضیح بدهد تا ما هم بدانیم. کی‌روش که زبان فارسی هم بلد نیست، حتما سرپرست لازم دارد که در فدراسیون کارها را پیگیری کند. آینده ما مشخص نیست و حالا می‌گویند چرا بعد از جام‌جهانی بازیکنان ما دیده نشدند و لژیونر نداشتیم، چون ما رفتیم زدیم زیر توپ و دفاع کردیم و با این شرایط چطور می‌خواهند بازیکن ما را بپسندند و لژیونر شوند؟

و جام ملت‌های سختی را در پیش داریم…

در جام ملت‌های آسیا تیم‌هایی که همگروه ما هستند، در اروپا مشغول بازی تدارکاتی هستند و اردوهای مختلفی دارند و بعد از آن هم تورنمنت‌خلیج را دارند که تدارک خیلی خوبی است و کاملا آماده و هماهنگ به جام ملت‌ها می‌رسند، اما ما هنوز نمی‌دانیم تکلیف‌مان چیست. کی‌روش چه کاره است که برای فدراسیون ما تعیین تکلیف می‌کند و چرا فدراسیون اجازه می‌دهد او برای ما تکلیف مشخص کند؟

به نظر شما تکلیف چیست؟

به نظر من با این شرایط یک عده جوان را به جام ملت‌های آسیا می‌برند و می‌گویند می‌خواهیم تیم را برای جام‌جهانی ۲۰۱۸ آماده کنیم و اگر نتیجه نگیرند می‌گویند آینده‌نگری کردیم و اگر هم نتیجه بگیرند می‌گویند شاهکار کردیم.

از تیم ملی بگذریم. گویا نهادهای امنیتی قرار است برای مبارزه با فوتبال به این رشته ورود کنند. در این رابطه چه نظری دارید؟
خودمان و صاحبان رسانه‌های گروهی هر چقدر داد زدند به جایی نرسیدند. حالا اگر سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر آمده‌اند تا با فساد در فوتبال مبارزه کنند مقدم‌شان را گرامی می‌داریم و کمک‌شان می‌کنیم تا منشا فساد در فوتبال ما را در بیاورند. از گوشه و کنار شنیده‌ام در فوتبال ما فساد هست و امیدوارم جلوی این حرف و حدیث‌ها گرفته شود.

شما با مورد خاصی از این فسادی که می‌گویند برخورد نکردید؟

من چیز خاصی در فوتبال ایران ندیدم، چون با آدم سالمی مثل خداداد عزیزی کار کردم، اما از گوشه و کنار چیزهایی شنیده‌ام که بازیکن و مربی با دلالان یکسری ارتباطات دارند که منجر به فساد شده است.

راستی مهدی نفر از خبرنگارانی بود که با شما قرابتی خاص داشت که به دیار باقی رفت…
خدا رحمتش کند. مهدی جدا از تخصص و حرفه‌اش آدم بسیار خوب، خوش قلب و مهربانی بود و خیلی خوب ارتباط برقرار می‌کرد و از شنیدن این خبر بسیار متاسف شدم. ناصر احمدپور، کامیار سعادت و مهدی نفر که این اواخر جان خود را از دست داده‌اند گل‌هایی بودند در جامعه مطبوعات که پرپر شدند و هیچ‌وقت فراموش نمی‌شوند. مرحوم حسین معدنی هم آدم بسیار محجوب، هنرمند و بی‌ادعایی بود و فقط به ورزش و جامعه خدمت کرد و آدم ناخودآگاه به آنها احترام می‌گذارد.

گفت‌وگو: مهدی نوری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز