خبرگزاری کار ایران

به میزبانی هند برگزار می شود؛

هاشمیان: ۵ پزشک از ایران در کنفرانس پزشکی AFC حضور دارند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۲۸۴

کنفدراسیون فوتبال آسیا شعار این کنفرانس را دستیابی به فوتبال برتر با تکیه بر استفاده از شواهد علمی و پزشکی در ورزش نام گذاری کرده است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون از ارسال ۷ مقاله پزشکی برای حضور در پنجمین کنفرانس پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر احمد هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون گفت: فراخوان مقاله برای حضور در پنجمین کنفرانس پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مان ارسال شده که این کنفرانس در سال ۲۰۱۵ در کشور هند و شهر دهلی نو برگزار خواهد شد. برگزاری این کنفرانس از دوم تا چهارم آوریل است که از ۳۱ مارس تا یکم آوریل دوره ها و کارگاه های آموزشی و کرس های مختلف پیش از کنفرانس برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره های سه روز مباحثمرتبط با پزشکی فوتبال به شکل کاملا گسترده ای مورد بحثو بررسی قرار خواهد گرفت و هدف از برگزاری این کنفرانس ارائه آخرین اطلاعات و دانش پزشکی فوتبال و به روز رسانی دانش پزشکی به کادر پزشکان شاغل فوتبال آسیا است. بر همین اساس از مهمترین سر فصل ها می توان به موضوع پیشگیری از حوادثقلبی در فوتبال، اورژانس فوتبال، ضربه سر، بازتوانی پس از آسیب، شیوه های نوین در درمان آسیب ها با استفاده از ژن و سلولهای بنیادی، پاسپورت بیولوژیک در فوتبال و در نهایت فوتبال پاک و عاری از دوپینگ اشاره کرد.

رئیس کمیته پزشکی در ادامه خاطر نشان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا شعار این کنفرانس را دستیابی به فوتبال برتر با تکیه بر استفاده از شواهد علمی و پزشکی در ورزش نام گذاری کرده و از کلیه پژوهشگران، دانشگاهیان، متخصصین علوم ورزشی، متخصصین پزشکی ورزشی، متخصصین فیزیوتراپی ورزش و دانشجویان رشته های مرتبط و سایر صاحبنظران جهت شرکت در این نشست دعوت کرده است.

وی در ادامه گفت: ارسال مقالات مورد نظر متخصصین تاریخ یکم می(۱۱ اردیبهشت سال ۹۳) بوده و فرصت ارسال آنها تا ۱۰ ابانماه برابر با یک نوامبر ۲۰۱۴ است. در تاریخ ۱۱دی ماه سال جاری برابر با اول ژانویه ۲۰۱۵ نتیجه مقالات از طرف هیات داوری کنفرانس، اعلام می شود و افرادی که مقالات آنها مورد پذیرش قرار بگیرد تا تاریخ یکم فوریه ۲۰۱۵ مهلت دارند تا اقدامات لازم برای حضورشان در این کنفرانس را انجام دهند.

وی در ادامه بیان کرد: علاقمندانی که مایل به شرکت در این کنفرانس آسیایی هستند در صورت نیاز به کمک و راهنمایی می توانند با کمیته پزشکی فدراسیون تماس بگیرند و من امیدوار هستم با حضور فعال متخصصین و صاحبنظران ایران، کشورمان در این کنفرانس شایستگی علمی خود را در بخش پزشکی فوتبال به سایر کشورها نشان داده و معرفی کند. در واقع این کنفرانس فرصت مناسبی جهت حضور عالمان و اندیشمندان عرصه پزشکی فوتبال در سطح فوتبال آسیا است و همانطور که ما شاهد حضوری غرور آمیز از فوتبال باشگاهی و ملی در سطح آسیا هستیم، بسیار شایسته است تا از حیثعلمی این امر را به مرحله اجرا برسانیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر محققین و اساتید همکار با کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در حال نهایی کردن ۷ مقاله تحقیقاتی و ارسال آن جهت ارائه در این کنفرانس هستند که تصورمان این است که با توجه به اهمیت موضوعاتی که مورد پژوهش قرار گرفته، این مقالات جایگاه ویژه ای در پنجمین کنفرانس پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز