خبرگزاری کار ایران

هاشمیان خبر داد:

نمونه تست دوپینگ یک فوتبالیست مثبت اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۹۳۰

۳۴ نمونه از ۳۵ نمونه منفی بوده و تنها یک مورد از نمونه‌ها مثبت اعلام شد که مراحل مقدماتی رسیدگی به این موضوع و بازیکن متخلف انجام شده و در هفته جاری نیز جلسه استماع دفاعیات این بازیکن برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون نتایح ۳۵ نمونه تست کنترل دوپینگ فوتبال را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، احمد هاشمیان درباره اعلام نتایج ۳۵ نمونه تست کنترل دوپینگ گفت: نتایج ۳۵ نمونه تست کنترل دوپینگ در هفته گذشته از سوی آزمایشگاه کلن آلمان اعلام شده که نمونه‌ها به طور عمده مربوط به نمونه گیری خارج از فصل مسابقات است. طبق قوانین موجود نمونه گیری‌های خارج از رقابت‌ها و زمان مسابقات از سوی افسران کنترل دوپینگ فوتبال گرفته می‌شود که نتایج فوق همانطور که در بالا اشاره کردم به پیش از آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مربوط است.

وی در ادامه افزود: بنا بر اعلام آزمایشگاه کلن آلمان، ۳۴ نمونه از ۳۵ نمونه منفی بوده و تنها یک مورد از نمونه‌ها مثبت اعلام شد که مراحل مقدماتی رسیدگی به این موضوع و بازیکن متخلف انجام شده و در هفته جاری نیز جلسه استماع دفاعیات این بازیکن برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون گفت: طبق مصوبه جدید آیین نامه انضباطی، کیفر خواست جهت صدو رای مربوطه از طرف کمیته پزشکی به کمیته انضباطی ارسال خواهد شد تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی درخصوص نمونه‌گیری کنترل دوپینگ که طی ۷ هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انجام شده، گفت: با توجه به آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، از ابتدای فصل کلیه امکانات و ضرورت‌های مورد نیاز پیش‌بینی شده و افسران کنترل دوپینگ ما طبق برنامه زمان‌بندی قبلی در مسابقات لیگ حاضر و در ۷ هفته گذشته نمونه‌گیری‌های مربوط به هر مسابقه را انجام داده اند.

رئیس کمیته پزشکی در ادامه خاطر نشان کرد: نمونه‌گیری تست دوپینگ در خصوص سایر لیگ ها نیز انجام می‌شود. با توجه به آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتسال در هفته‌نخست افسران ما حضور داشته و اقدامات لازم را انجام داده‌اند. در نظر داریم نسبت به سال گذشته نمونه گیری های تست دوپینگ افزایش یابد. ضمن اینکه کلیه آموزش‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم به تمامی لیگ‌های فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان و آقایان در دسته برتر، یک و دو ابلاغ شده و در این خصوص هیچ‌گونه کوتاهی از سوی مقامات مسئول برگزارکننده این لیگ‌ها در فدراسیون و همچنین مقامات باشگاهی پذیرفته نیست و

طبق آیین‌نامه‌های ابلاغی، کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز در استادیوم‌های برگزاری در اتاق کنترل‌دوپینگ مهیا باشد و بازیکنان نیز به طور کامل آماده ارائه نمونه تست کنترل دوپینگ باشند.

هاشمیان در پایان گفت: امید است با توجه به سوابق و تلاش‌های انجام شده از سوی فدراسیون‌فوتبال در خصوص مبارزه با دوپینگ، در کلیه رقابت‌های فصل جاری نیز با داشتن حداقل نمونه‌های مثبت، شاهد برگزاری رقابت‌های پاک و عاری از هرگونه دوپینگ باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز