خبرگزاری کار ایران

هر تصمیمی کمیته‌فنی بگیرد می‌پذیرم؛

قنبرپور: کره‌ای‌ها چند بازیکن بزرگسال داشتند / ما کمک کردیم سوریه صعود کند!

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۱۲۴

نمی‌خواهم شکست‌مان را توجیه کنم، اما به اذعان اکثر کارشناسان، کره‌ای‌ها هم چند بازیکن بزرگسال داشتند که به نظر من در سطح لیگ دسته اول فوتبال ما بودند

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان با بیان اینکه شرمنده فدراسیون، مردم و رسانه‌ها هستم، گفت: از نظر وجدانی احساس خوبی دارم، چراکه کاری که باید انجام می‌دادم را برای تیم نوجوانان انجام دادم و اعتقاد دارم آینده متعلق به این تیم است.

مصطفی قنبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: من به عنوان سرمربی تیم مسئول شکست تیم هستم و آن را به عهده می‌گیرم، اما مهم اثر و تاثیرگذاری تیم است که مطمئن باشید در صورتی که از این تیم و بازیکنانش حمایت شود نسل جدیدی در فوتبال ایران پرورش یافته که می تواند در فوتبال آسیا خودنمایی کند.

قنبرپور افزود: هر چند نتوانستیم با بدشناسی به جام‌جهانی صعود کنیم، اما خوشحالم گروهی از بازیکنان با استعداد را به فوتبال ایران معرفی کردم که می‌توانند تا سال‌ها برای فوتبال ملی ایران اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه تمام ۱۶ تیم حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا برای صعود به جام‌جهانی و قهرمانی در این مسابقات برنامه ریزی گسترده‌ای کرده بودند، افزود: تیم فوتبال نوجوانان‌ایران از یکسال و نیم گذشته که بازی‌های مقدماتی خود را در پاکستان آغاز کرد و موفق شد به عنوان تیم اول وارد مرحله‌نهایی شود کار جدی و برنامه گسترده‌ای را در دستور کار قرار داد و در فرصتی که داشت حدود ۱۰ بازی تدارکاتی در تورنمنت مالزی، آذربایجان و ژاپن برگزار کرد و از نظر تدارکاتی کمبودی نداشتیم و فدراسیون در حد توان خود برای آماده‌سازی تیم از ما حمایت کرد.

وی افزود: پس از صعود از مرحله‌مقدماتی با شکست عربستان و قطر به عنوان سرگروه صعود کردیم و در مرحله‌حذفی به کره‌شمالی خوردیم که به اعتقاد من با بدشانسی و کم دقتی بازیکنان این بازی را در ضربات پنالتی از دست دادیم، در حالیکه باید در همان جریان بازی کار را تمام می‌کردیم و کار به ضربات پنالتی نمی‌کشید.

قنبرپور تصریح کرد: نمی‌خواهم شکست را توجیه کنم، اما به اذعان اکثر کارشناسان، کره‌ای‌ها چند بازیکن بزرگسال داشتند که به نظر من در سطح لیگ دسته اول فوتبال ما بودند، با این همه اعتقاد دارم ما در تمام طول بازی برتر از کره‌ای‌ها بودیم. از لحاظ تاکتیک‌پذیری ساختار گروهی عملکرد بهتری داشتیم و به هیچ عنوان مستحق باخت نبودیم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان درخصوص صعود تیم نوجوانان سوریه به جام‌جهانی و ناکامی ایران، اظهار داشت: این از خوشانسی سوری‌ها بود. شاید همان بازی که ما نفرات ذخیره را در مقابل آنها قرار دادیم به آنها خودباوری داد که می‌توانند به جام‌جهانی صعود کنند و به نظرم تیم ما کمک کرد تا آنها از نظر روحی دگرگون شوند و اعتماد به نفس بگیرند و صعود کنند، البته استفاده از بازیکنان ذخیره به خاطر خستگی چند بازیکن کلیدی و آسیب‌دیده تیم بود که اگر باز هم زمان به عقب بازگردد همین تصمیم را می‌گیرم.

وی با بیان اینکه ژاپن هم مثل ایران به جام‌جهانی صعود نکرد و از دور رقابت‌ها حذف شد، گفت: ژاپنی‌ها با تمام اینکه فوتبال‌شان از ساختار قوی برخوردار است نتوانستند به جام جهانی بروند، اما مسئولین این تیم همان‌جا اعلام کردند برنامه‌های آماده‌سازی این تیم ادامه خواهد یافت و ما این بازیکنان را برای مسابقات جوانان آسیا حفظ خواهیم کرد.

قنبرپور در مورد اینکه پس از حذف تیم نوجوانان کادر فنی این تیم چه وضعیتی خواهند یافت، گفت: قرارداد من تا پایان مسابقات انتخابی جام‌جهانی بود و وظیفه دارم در جلسه‌ای با کمیته فنی در مورد عملکرد خودم و همکارانم گزارشی را به فدراسیون فوتبال ارائه کنم، پس از آن هم تابع تصمیم فدراسیون هستم و هر تصمیمی که آنها بگیرند را می‌پذیرم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا او کارمند فدراسیون فوتبال است یا قراردادش مانند مربیان دیگر تیم‌های رده‌های ملی است، گفت: خیر چنین صحبتی صحت ندارد. من تنها سرمربی تیم نوجوانان هستم و مسئولیتی در فدراسیون فوتبال ندارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز