خبرگزاری کار ایران

در دیدار مسئولان بانوان AFC و یوفا؛

کفاشیان: حجاب را ایران در فوتبال آسیا جا انداخت

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۸۵۱

برخی از تیم‌ها به راحتی قبول نمی‌کنند تا با بازیکنان ما که نوپا هستند به رقابت بپردازند و یا زمانی که قرار است به ایران بیایند، با حجاب اسلامی نمی توانند رقابت کنند.

مسئولان بانوان AFC و یوفا بعدازظهر امروز نشستی را با رئیس فدراسیون در آکادمی ملی فوتبال برگزار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، نجولی تئو از سنگاپور و کانسل بی از استرالیا به عنوان نمانیده کنفدراسیون فوتبال آسیا و هستر جانتی از استرالیا به عنوان نماینده یوفا بعدازظهر امروز(دوم مهر ماه) نشستی را با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال برگزار کرده و در خصوص توسعه ورزش بانوان به بحثو بررسی پرداختند.

در ابتدای این نشست علی کفاشیان گفت: به عنوان رئیس فدراسیون اهمیت ویژه‌ای برای ورزش بانوان قائل هستم و تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا با در اختیار گذاشتن امکانات مطلوب، ورزش بانوان در مسیر توسعه قرار بگیرد.

وی خطاب به مسئولان بانوان AFC و یوفا گفت: بیشترین افتخاراتی که فدراسیون فوتبال در بخش بانوان کسب کرده در زمان فریده شجاعی - ریاست کمیته بانوان بوده و امیدوار هستیم این روند ادامه‌دار باشد.

رئیس فدراسیون با اشاره به موفقیت ایران در خصوص موافقت فیفا برای حضور بانوان با حجاب اسلامی گفت: یکی از تلاشهایی که توسط ایران صورت گرفت، جا انداختن حضور بانوان با حجاب اسلامی بود که پس از ماه‌ها تلاش بالاخره فیفا موافقت خود را با درخواست ایران اعلام کرد. در تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فوتبال و بزرگسالان فوتسال نیز تیم‌های ما عملکرد خوبی داشتند که به مهمترین نتیجه درخشان می‌توان به نایب قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های آسیایی برای اولین بار اشاره کرد. ضمن اینکه تیم‌های ما برای اولین بار در مرحله گروهی خود موفق بوده و به مرحله بعدی صعود کردند.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف ما حمایت لیگ‌های فوتسال و فوتبال بود که با راه اندازی و برگزاری مسابقات لیگ فوتسال و فوتبال، اکنون این دو رشته در شرایط خوبی هستند و برنامه‌ریزی هر روز بهتر خواهند شد. همچنین با حمایت از داوران، اکنون شاهد قضاوتشان در رقابتهای بین المللی هستیم. به طوری که دو نماینده داوری از ایران در رقابتهای آسیایی اینچئون کره جنوبی حضور دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان خطاب به مسئولان بانوان AFC و یوفا گفت: فوتبال و فوتسال بانوان مشکلاتی دارند که تا حدودی ما می‌توانیم آن را رفع کنیم. یکی از بزرگترین مشکلات تیم‌های ملی ما عدم برگزاری رقابت‌های تدارکاتی در حد بالا است چراکه برخی از تیم‌ها به راحتی قبول نمی‌کنند تا با بازیکنان ما که نوپا هستند به رقابت بپردازند و یا زمانی که قرار است به ایران بیایند، با حجاب اسلامی نمی توانند رقابت کنند.

مسئولان بانوان AFC و یوفا ضمن اهدا لوح یادبودی به کفاشیان از وی خواستند تا حمایت‌های خود را از ورزش بانوان دریغ نکند چرا که فوتبال و فوتسال بانوان با توجه به امکانات و شرایطی که در ایران وجود دارد، در حد مطلولبی بوده و رشد خوبی داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز