خبرگزاری کار ایران

در کنفرانس مطبوعاتی؛

کی‌روش: هدف اول ما جام ملت های آسیاست / کریمی تشنه یادگیری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۱۰۳

انگیزه من این است که همه دانشم را به نفرات بعدی منتقل کنم. این میراثچیزی است که باید به نسل تازه مربیگری در ایران برسد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد که قصد دارد دانش خود را به علی کریمی اسطوره فوتبال ایران متقل کند.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی روش در کنفرانس خبری که برای انتخاب علی کریمی به عنوان دستیار ایرانی اش برگزار شده با بیان این مطلب اظهار کرد: می خواهیم علی کریمی را به عنوان عضو جدید تیم ملی به شما معرفی کنیم. من افتخار داشتم با کریمی به عنوان بازیکن کار کنم. او کمک زیادی به ما کرد، برای اینکه به جام جهانی صعود کنیم.

وی ادامه داد: بعد از توصیه فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتم علی کریمی در کادر من حضور داشته باشده و می خوام از او تشکر کنم برای حضور زود هنگام در جمع ما در حالیکه تازه از فوتبال خداحافظی کرده است.

کی روش درباره انگیزه دعوت از علی کریمی نیز گفت: انگیزه من این است که همه دانشم را به نفرات بعدی منتقل کنم. این میراثچیزی است که باید به نسل تازه مربیگری در ایران برسد.

وی در ادامه با اشاره به جام ملت های آسیا خاطرنشان کرد: هدف اول ما جام ملت های آسیا خواهد بود. ما باید سریعتر حرکت کنیم و عجله کنیم، چون رقبای ما مشغول آماده سازی هستند. مهمترین رقیب ما در مرحله اول امارات است که ۷ بازی دوستانه را تدارک دیده، همین طور قطر که ۶ بازی را برنامه ریزی کرده‌ است. بحرین هم در ۶ بازی دوستانه شرکت می‌کند و البته همه این تیم‌ها جام خلیج فارس را هم پیش رو دارند. همانطور که متوجه شدید ایران حتما باید برنامه آماده سازی جام ملت ها را به بهترین نحو انجام بدهد.

کارلوس کی روش خطاب به هواداران نیز گفت: هواداران فوتبال هرچه متحدتر به تیم ملی برای موفقیت در رقابت های آسیایی کمک کنند. از شما و البته از علی کریمی ممنونم و برای او بهترین آرزوها را در مربیگری دارم. همه بازیکنان بزرگ پتانسیل تبدیل شدن به مربی بزرگ را ندارند، اما زمانی که علی را در زمین دیدم، به نظرم او ویژگی های لازم را دارد. فاکتورهای لازم، هوش و ذکاوت و احاطه فنی او به فوتبال و البته توانایی رهبری و تعهد اوست.

وی افزود: وقتی داشتم این انتخاب را انجام می دادم به این دلیل بود که او جوان است و طراوت لازم را دارد. بنا بر چیزی که از علی در ذهنم دارم و با توجه به تعهد کاملی که کریمی در دوران جام جهانی داشت، او را انتخاب کردم. علی این توانایی را دارد که بتواند به بازیکنان جوان تیم ما تجربه بین المللی خود را انتقال بدهد.

کی روش در پایان تاکید کرد: ما قدم به قدم با یک مربی جوان و بازیکنان جوان می توانیم ویژگی های جدیدی برای فوتبال ایران به ارمغان بیاوریم. اگر فقط محبوبیت کریمی در ذهن ما بود، کارهای دیگری می کردیم. علی تشنه یادگیری است. ما شخصی را انتخاب کردیم که اعتقاد و انگیزه شروع کار خواهد داشت. علی کریمی بال های خوبی برای پرواز دارد.

سرمربی تیم ملی همچنین در توصیه ای دوستانه به دستیار تازه اش گفت: توصیه شخصی من به علی کریمی این است که هرچه بیشتر می توانی برنده باشی. یک مربی همیشه نمی تواند برنده باشد، اما می تواند بیشتر برنده باشد. اگر روزی مقابل هم قرار گرفتیم، ترجیح می دهم برنده باشم.

رخصت کریمی از همه مربیان ایرانی

همچنین علی کریمی نیز از همه مربیان ایرانی برای حضور بر روی نیمکت تیم ملی رخصت گرفت. کریمی با بیان اینکه من از همه تشکر می کنم، افزود: برای من خوشحال کننده است که کارم را با مربیگری در تیم ملی شروع می کنم. از همه کسانی که فکر می کنند حق آنها بوده در این پست قرار بگیرند، عذر خواهی می کنم. همیشه عضو کوچکی از تیم ملی بودم و حالا هم غیر از این نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز