خبرگزاری کار ایران

کنترل‌دوپینگ با دقت بالا انجام می‌شود؛

هاشمیان: استفاده فوتبالیست‌ها از مواد مخدر امکان ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۶۶

در طول برگزاری مسابقه‌ها هم که کار کنترل دوپینگ با دقت و حساسیت بالا انجام می‌شود. با این وضعیت قطعا اگر ماده‌مخدری در بدن یکی از آن‌ها وجود داشته باشد تشخیص داده می‌شود.

رییس کمیته پزشکی در افتتاحیه کارگاه آموزش افسران کنترل دوپینگ گفت: هدف ما از برگزاری این کارگاه افزایش حجم کار کنترل و نظارت بر دوپینگ است.

به گزارش ایلنا، احمد هاشمیان در ابتدا گفت: این کارگاه ۴روزه با هدف تربیت افسران کنترل دوپینگ برگزار می شود چراکه بر اساس استانداردهای بین‌المللی فوتبال، افسران دوپینگ باید هر دو سال یک بار در کارگاه‌های مرتبط شرکت کنند.

رییس کمیته پزشکی ادامه داد: ما می‌خواهیم بر حجم کار کنترل و نظارت بر دوپینگ بیفزاییم و به همین خاطر باید افسران بیشتری را تحت آموزش و تربیت قرار دهیم به همین منظور این کارگاه را با حضور تعدادی از افسرانی که در حال فعالیت بودند و بعلاوه برخی پزشکان جدید آغاز کردیم.

هاشمیان درباره اینکه صحبت از مصرف مواد مخدر توسط بعضی از بازیکنان فوتبال از کجا به میان آمده و اساسا آیا صحت دارد یا خیر اینگونه توضیح داد: یکی از دلایل به وجود آمدن چنین صحبت‌هایی به خاطر عدم آگاهی یکسری از افراد است. ظاهرا فوتبال ایران نمی‌خواهد روز بی‌حاشیه‌ای را به خود ببیند.

وی در پایان افزود: جهت اطلاع بعضی از افراد باید بگویم بازیکنانی که اکنون در لیگ فوتبال ایران فعالیت می‌کنند، پیش از شروع فصل آزمایش‌های مختلفی را انجام داده و اکنون شناسنامه‌های پزشکی دارند. در طول برگزاری مسابقه‌ها هم که کار کنترل دوپینگ با دقت و حساسیت بالا انجام می‌شود. با این وضعیت قطعا اگر ماده‌مخدری در بدن یکی از آن‌ها وجود داشته باشد تشخیص داده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز