خبرگزاری کار ایران

مجمع باید قاطعیت خود را نشان‌ دهد؛

واعظ: برای نابودی فوتبال کسی بهتر از کفاشیان نیست / عده‌ای یاد گرفته‌اند حتما باید برکنار شوند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۸۰۵

فکر می‌کنم مجمع باید قاطعیت خودش را همانطور که در ابقا کردن کفاشیان نشان داد با همان قاطعیت وی را برکنار کند تا متوسل به تعارفات نشوند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال معتقد است مجمع فدراسیون فوتبال مقصر اصلی ناکامی‌های سلسله‌وار فوتبال ایران است چرا که مسیر را اشتباه طی کرد و به بیراهه رفت تا امروزشاهد ناکامی‌های تیم‌های‌ملی‌ایران در میادین معتبر و بین‌المللی باشیم.

گفت‌وگوی واعظی‌آشتیانی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

تیم ملی جوانان هم پیرو تیم ملی نوجوانان و امید ناکام ماند. دلیل ناکامی‌های سلسله‌وار ‌ایران چیست؟
مقصر اصلی مجمع است. مجمع برخلاف اینکه نشان داد استقلال دارد، متاسفانه استقلال را خوب تعریف نکرد و باعثشد فوتبال ما مسیر اشتباه را طی کند و به بیراهه برود. در جلسه مجمع‌گذشته فدراسیون‌فوتبال اعضای مجمع خارج از بحثتوصیه و حاشیه تصمیم‌گیری قاطعی کردند و این تصمیم‌گیری به لحاظ اینکه وابستگی به گروهی نداشتند، جای تقدیر داشت، اما بعد از آن انتخاب به گونه‌ای عمل کرد که ضعف تصمیم‌گیری داشت. مجمع نتوانست از ظرفیت‌های تصمیم‌گیری‌هایش به خوبی استفاده و فرآیند مدیریتی فدراسیون‌فوتبال را خوب رصد کند و این عامل باعثشد فدراسیون با نیروهای ناکارآمد و غیرمتخصص به پیش برود و این نکته قابل پیش‌بینی بود.

چرا؟
چون مدیریت فدراسیون فوتبال علاقه‌مند نبود در جهت افزایش توانمندی‌های مجموعه فوتبال و فدراسیون گام بردارد و همواره به دنبال افراد و گروه‌هایی رفت که منافع‌شان در مجموعه فعلی فدراسیون مورد توجه بود. نکته بعد در ارتباط با مجموعه فدراسیون فوتبال عواملی در فوتبال وجود دارند که به طور محسوس و نامحسوس فوتبال‌کشور را به سمت و سویی که دلخواه آنهاست هدایت می‌کنند و از جمله به عنوان عوامل بازدارنده ایفای نقش می‌کنند. جهت ورود دانش و علم به فوتبال این دسته افراد که از سواد کافی و دانش لازم برخوردار نیستند، همواره به طور هدفمند تلاش می‌کنند نگاه فدراسیون را به شیوه‌های سنتی و غیرعلمی سوق دهند و اگر امروز تیم‌های پایه ما از کشورهای درجه چهارم و پنجم آسیا شکست می‌خورند چند دلیل دارد.

در مورد این دلایل واضح‌تر صحبت می‌کنید؟
دلیل اول سوءمدیریت در کلان فوتبال است و دلیل بعدی عدم برنامه‌ریزی هدفمند. مسئله بعدی فقر دانش و علم روز در فوتبال ایران است و در نهایت باید به نداشتن لیگ منظم اشاره کنم. بارها تاکید کرده‌ام آوردن مربیان طراز اول دنیا مشروط به مدیریت هدفمند و داشتن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است و اگر این فاکتورها را نداشته باشیم، قطعا بهترین مربیان فوتبال جهان هم نمی‌توانند در این شرایط موفق باشند.

کفاشیان با تمام این ناکامی‌ها همچنان رئیس فدراسیون است. او باید همچنان به کارش ادامه دهد؟
متاسفانه برخی افراد که به اشتباه نام آنها مدیر تلقی شده معنی و مفهوم مدیریت و اخلاق‌حرفه‌ای در مجموعه مدیریت را نیاموخته‌اند. اگر این دسته افراد این دو فاکتور مهم را مدنظر داشتند و عرق ملی و خدمت برای بخشی از مجموعه مملکت را مدنظر قرار می‌دادند به احترام افکار عمومی استعفا می‌دادند و عرصه را برای خدمتگزاران بعدی فراهم می‌کردند. امروز حداقل در سطح آسیا مدیرانی را می‌بینیم که با کوچک‌ترین لغزش که منجر به آزرده خاطری افکار عمومی می‌شود به احترام آنها استعفا می‌دهند اما متاسفانه عده‌ای یاد گرفته‌اندحتما باید برکنار یا اخراج شوند.

البته کفاشیان در جایی گفته آرزو دارد مجمع او را برکنار کند؟
فکر می‌کنم اعضای مجمع باید قاطعیت خودش را همانطور که در ابقا کردن کفاشیان نشان دادند با همان قاطعیت وی را برکنار کنند تا متوسل به تعارفات نشوند.

کفاشیان چندی پیش اعلام کرد کسی بهتر از او برای فدراسیون‌فوتبال نیست؟
قطعا بهتر از کفاشیان برای فوتبال نیست که فوتبال را نابود کند!

گفتگو: مهدی نوری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز