خبرگزاری کار ایران

نتیجه‌گرایی آفت تیم‌های پایه است؛

قنبرپور: به آدم‌های کوچک مسئولیت‌های بزرگ می‌دهند / مخالف سیستم گلخانه‌ای هستم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۴۲

متاسفانه مدیران و مربیان تیم‌ها برای بقای خود تلاش می‌کنند در نتیجه‌گیری عملکرد خوبی داشته باشند و این ما را از کارهای اساسی بازداشته و امروز دیگر کسی به دنبال آموزش و استعدادیابی نیست.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران نتیجه گرایی آفت تیم های پایه عنوان کرد و گفت: به اعتقاد من نتیجه‌گیری در تیم‌های پایه چندان مهم نیست بلکه این تاثیرگذاری مربیان ملی است که در تیم‌های پایه اهمیت دارد.

مصطفی قنبرپور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: متاسفانه همه به دنبال نتیجه‌گیری در تیم‌های پایه هستند و این نتیجه‌گرایی باعثشده از کارهایی اساسی و رشد فوتبال باز بمانیم.

وی یادآور شد: شما تیم‌ ژاپن را ببینید؛ نوجوانان ژاپن هم در بازی‌های قهرمانی آسیایی نتیجه نگرفت اما آنها به خاطر زیرساخت‌های قوی و برنامه بلند مدتی که دارند کار را رها نمی‌کنند بلکه همین مجموعه را برای آینده حفظ و تقویت می‌کنند و با رفع نقاط ضعف خود روی همین مجموعه برای رده های بالاتر سرمایه گذاری می کنند. تیم های عربستان و قطر هم چنین برنامه ای دارند آنوقت ما دنبال مقصر شکست تیم های پایه می گردیم!

قنبرپور تاکید کرد: خوشحالم تیمی را در مسابقات نوجوانان آسیا ساختم که ۵ بازیکن آن جزو بهترین‌های آسیا هستند و این تیم به عنوان منظم‌ترین تیم به لحاظ تاکتیک‌یپذیری و فنی انتخاب شد و به نظر من اگر می‌توانستیم از سد کره شمالی عبور کنیم این تیم قطعا قهرمان آسیا می‌شد.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان با تاکید بر اینکه باید برای تیم‌های پایه برنامه‌ریزی بهتر و مدون‌تری داشته باشیم و نباید همه چیز را در نتیجه‌گیری جستجو کنیم گفت: اگر قرار است در تیم‌های پایه خوب نتیجه بگیریم و بازیکنان بااستعداد پرورش دهیم باید مربیانی را انتخاب کنیم که از دانش کافی برخوردار باشند و نه صرفا مدرک مربیگری. مدرک صرفا یک شاخص است اما نمی‌تواند برای تیم‌های پایه همه چیز باشد. همانطور که هیچکس با داشتن گواهینامه رانندگی، راننده خوبی نمی شود.

وی همچنین تاکید کرد: مدیریت باشگاه‌ها هم در این زمینه نقش بسزایی دارند و آنها باید مربیانی را در تیم‌های پایه به کار بگیرند که صرفا بازیکنان بزرگی نباشند بلکه از دانش و توان مربیگری بالا هم برخوردار باشند.

وی نتیجه‌گرایی را آفتی برای تیم‌های پایه عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه مدیران و مربیان تیم‌ها برای بقای خود تلاش می‌کنند تا در نتیجه‌گیری عملکرد خوبی داشته باشند و این ما را از کارهای اساسی بازداشته است و امروز دیگر کسی به دنبال آموزش و استعدادیابی نیست.

قنبرپور سرمربی تیم نوجوانان شیوه گلخانه‌ای را روشی منسوخ در تیم‌های پایه عنوان کرد و افزود: اعتقادی به این شیوه ندارم و معتقدم فوتبال باید از همه نظر توسعه پیدا کند و در این زمینه برنامه‌ریزی مناسب فدراسیون هم می‌تواند مکمل کار شود. ما باید اول دامنه فوتبال را گسترش دهیم و بعد به دنبال قله سازی باشیم.

وی با دفاع از علمکرد فدراسیون فوتبال در بخش حمایت از تیم‌های پایه اظهار داشت: فدراسیون در حد توان و بضاعتش برای تیم‌های پایه کار کرده و تصور می‌کنم در ناکامی تیم‌های پایه کمترین سهم را داشته باشد. با این وجود اعتقاد دارم باید از مربیانی در تیم‌های پایه استفاده شود که از دانش فنی و علمی بالایی برخوردار باشند.

قنبرپور در بخش دیگری صحبت‌های خود با اشاره به سخنان شب گذشته‌اش در برنامه ۹۰ پیرامون رئیس کمیته جوانان گفت: صحبت‌هایی که وی در برنامه ۹۰ کرد به هیچ‌وجه دوستانه و محترمانه نبود و من اگر قرار است به کسی پاسخ بدهم باید به کمیته‌فنی و اهل‌فن توضیح دهم که چرا تیم نوجوانان نتیجه نگرفت نه اینکه به وی. متاسفانه فدراسیون آدم‌های کوچک را در رأس مسئولیت‌های بزرگ می‌گذارد و همین مساله یکی از دلایل ناکامی تیم‌های پایه ماست. وی بهتر است برود دنبال کار دانشگاه و فوتبال جای آدم‌هایی است که در این رشته تلاش کردند و خاک آن را خوردند.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان در پایان درخصوص وضعیت خود و ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال گفت: تا آنجا که من شنیده‌ام فدراسیون از عملکرد تیم نوجوانان رضایت دارد، ولی با این وجود بنده تابع صلاحدید مدیران ارشد فدراسیون هستم و اگر آنها صلاح بدانند در خدمت فوتبال پایه خواهم بود وگرنه برای موفقیت این تیم‌ها دعا می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز