خبرگزاری کار ایران

تناسب جرم و مجازات را رعایت می‌کنیم؛

محمدزاده: بازیکنان بخشی از متخلفان کارت‌های جعلی‌اند / ارگان‌های متخلف پاسخگو باشند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۶۷۸

هر چند نمی‌توان بازیکنان را مقصر ندانست ولی سایر ارگان‌ها نیز در این زمینه مرتکب تخلفاتی شده‌اند که باید به مراجع ذیصلاح پاسخگو باشند.

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کار رسیدگی به کارت‌های جعلی پایان خدمت ۲۷ بازیکن همچنان ادامه دارد، تاکید کرد که در بحثصدور این کارت‌ها تنها بازیکنان مقصر نیستند.

علی‌اکبر محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: تاکنون اسامی ۲۷ بازیکن از سوی حوزه نظام وظیفه در اختیار کمیته‌اخلاق قرار گرفته و کار بازجویی و تحقیقات از این بازیکنان در حال پیگیری است و تا این لحظه کارت بازی این ورزشکاران باطل شده و برخی از آنها نیز به تیم‌های نظامی منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه پروسه رسیدگی به این پرونده طولانی و زمان‌بر خواهد بود، تصریح کرد: ما روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از بازیکنانی که دارای کارت‌های جعلی هستند دعوت می‌کنیم تا در جلسات کمیته‌اخلاق حاضر شوند و با توجه به اینکه برخلاف رویه کمیته‌انضباطی، پروسه رسیدگی در کمیته‌اخلاق و دیوان‌تحقیقات و دیوان‌حکمیت حضور افراد الزامی است که این پروسه زمان زیادی را می‌طلبد و به دلیل برخی مشکلات نظیر نداشتن آدرس بازیکنان و نداشتن تیم از سوی ورزشکار کار رسیدگی با کندی پیش می‌رود.

رئیس کمیته‌اخلاق تصریح کرد: با این وجود درصدد هستیم تا هر چه زودتر کار رسیدگی به این پرونده را به پایان برسانیم و آرای مقتضی که شامل تناسبی بین جرم و مجازات داشته باشد را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه در تخلف صدور کارت‌های جعلی تنها بازیکنان مقصر نیستند و سایر ارگان‌ها نیز باید در این زمینه به مراجع قضایی پاسخگو باشند، گفت: هر چند نمی‌توان بازیکنان را مقصر ندانست، ولی سایر ارگان‌ها نیز در این زمینه مرتکب تخلفاتی شده‌اند که باید به مراجع ذیصلاح پاسخگو باشند.

محمدزاده تاکید کرد: بازیکنان هم اطلاعات‌غلطی به مراجع انتظامی دادند و به طور نمونه درخصوص بیماری و یا رزمنده‌بودن پدر اطلاعات نادرستی ارائه شده که باید در این زمینه تحقیقات لازم صورت بگیرد و صحت و سقم اطلاعات ارائه شده مشخص شود.

رئیس کمیته‌اخلاق در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دیدار اعضای کمیته با سیدحسن خمینی نیز اظهار داشت: از آنجا که کمیته‌اخلاق یک کمیته نوظهور در فدراسیون‌فوتبال است و رویه آن اخلاق‌مداری است، از همین رو دیدار با علما در دستور کار این کمیته قرار دارد تا از منویات و توصیه‌های اخلاقی علما استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در همین راستا صبح امروز یکشنبه نیز در قم با آیت‌الله حسینی‌بوشهری رئیس و مدیر حوزه علمیه‌قم و عضو خبرگان‌رهبری دیدار خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز