خبرگزاری کار ایران

فرار رو به جلوی مدیران‌ تا کی؛

آیت‌اللهی‌ها می‌مانند تا قنبرپورها قربانی شوند / مدیران‌ ناکامی که استعفا بلد نیستند!

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۲۹

اشکالات موجود در فدراسیون‌فوتبال نشان می‌دهد کار از پایه و اساس ایراد دارد و اگر قرار است فوتبال‌ایران دگرگون شود و شاهد تحول در این رشته باشیم…

ناکامی‌های فوتبال‌ایران در رده پایه باعثشد تا هادی آیت‌اللهی دست به کار شود و تغییرات در تیم‌های ملی پایه را شروع کند و مصطفی قنبرپور سرمربی تیم ملی نوجوانان اولین قربانی این تغییرات بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نارضایتی‌مردم از تیم‌های ملی پایه که در رقابت‌های بین‌المللی ناکام ماندنند باعثشد فدراسیون‌فوتبال دست به کار شود و تغییرات در کادر فنی تیم‌های ملی پایه را شروع کند. اولین قربانی در این ماجرا قنبرپور بود که به کار او در تیم ملی نوجوانان خاتمه دادند و حالا نوبت کادر فنی تیم ‌های ملی جوانان و امید است که دستخوش تغییرات شوند.

در مورد اتفاقات تیم‌های ملی پایه دو نکته بسیار مهم و حائز اهمیت وجود دارد. اول اینکه جایگزین مربیان برکنار شده چه کسانی هستند؟ همواره شاهد چرخش یک عده مربی‌خاص در تیم‌های ملی پایه بوده‌ایم و هرگز مربیان کاربلد و بزرگ که کارنامه موفقی هم داشته باشند وارد تیم‌های ملی پایه نشده‌اند. این مربیان همواره امتحان پس داده‌اند، اما دوباره شاهد حضور همین افراد در تیم‌های مختلف هستیم.

نکته قابل تامل اینکه مربیان‌ایرانی به لحاظ دانش‌روز فوتبال تفاوتی با یکدیگر ندارند و همگی در یک سطح هستند، اما فدراسیون‌فوتبال هرگز به این نکته توجهی نداشته و به نوبت از آنها در تیم‌های ملی مختلف استفاده می‌کند.

نکته دوم که اهمیت خاصی دارد در مورد مدیران‌فدراسیون‌فوتبال است. امروز هادی آیت‌اللهی به عنوان سرپرست کمیته فنی تیم‌های ملی مصطفی قنبرپور را از کار برکنار می‌کند. حالا چه کسی باید از خود آیت‌اللهی بازخواست کرده و او را برکنار کند؟ چرا تغییرات همواره در سطح‌مربیان است و مدیران هرگز تغییر نمی‌کنند یا استعفا نمی‌دهند؟

مگر در سال‌های اخیر فوتبال‌ایران به دست همین مدیران اداره نشده؟ خروجی مدیریت آقایان در سطح اول فوتبال‌ایران چیست که آنها همچنان به کار خود در فدراسیون فوتبال ادامه می‌دهند و هرگز هم تغییر نمی‌کنند؟ ضمن اینکه شخصی مثل آیت‌اللهی با توجه به کدام کارنامه‌فوتبالی و فنی سرپرست کمیته فنی تیم‌های ملی شده؟ آیت‌اللهی کدام مدرک معتبر و بین‌المللی فنی را دارد که می‌تواند درخصوص مسائل‌فنی اظهارنظر کرده و تصمیم‌گیری کند؟

اشکالات‌موجود در فدراسیون‌فوتبال نشان می‌دهد که کار از پایه و اساس ایراد دارد و اگر قرار است فوتبال‌ایران دگرگون شود و شاهد تحول در این رشته باشیم، ابتدا باید مدیران‌فدراسیون فوتبال و تفکر حاکم بر این رشته عوض شود و بعد سراغ کادر فنی تیم‌های ملی برویم.

مدیرانی همچون آیت‌اللهی با برکناری امثال قنبرپور در واقع فرار رو به جلو می‌کنند و فقط صورت مساله پاک می‌شود تا برخی مربیان قربانی این ماجرا شوند، در صورتی خود آیت‌اللهی و امثال او مساله اصلی فوتبال ایران هستند، مدیرانی که تخصص لازم را برای اداره فدراسیون فوتبال ندارند و کارنامه آنها در این سال‌ها حکایت از ناکاربلدی‌شان دارد، اما همچنان به کارشان در فدراسیون‌فوتبال ادامه می‌دهند و کسی هم آ‌نها را بازخواست نمی‌کند.

بدبختانه این مدیران شکست‌خورده استعفا هم بلد نیستند تا حداقل با رفتن آنها جا برای افراد دلسوزی که می‌توانند خون تازه‌ای به فوتبال ایران تزریق کنند، باز شود. مدیران ارشد و ناکام باید «فرهنگ استعفا» را از همتایان‌ژاپنی بیاموزند که حتی کار را به هاراگیری نیز می رسانند، ولی به هر قیمتی حاضر نیستند صندلی‌های مدیریتی را اشغال کنند، در صورتی که در ایران این رابطه ناکامی = استعفا معکوس است و خیلی از این‌مدیران شکست‌خورده شاکی و طلبکار هم می‌شوند!

*مهدی نوری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز