خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

پاسخ نصیرزاده به ابهامات کارت‌های جعلی / حل مشکل پولادی به صورت خصوصی!

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۴۸

کارت‌های جعلی ربطی به حوزه فوتبال ندارد / یک برگ جعلی هم وارد فوتبال نشده / مشکل پولادی استثناست و خصوصی حل می‌شود / بازیکنان مشمول باید مجوز بگیرند / حضور در تیم‌های نظامی وجاهت قانونی دارد.

رییس کمیته‌حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال با بیان اینکه اساسا موضوع کارت‌های جعلی پایان‌خدمت به حوزه فوتبال مربوط نمی‌شود، تاکید کرد: این موضوع باید از طریق حوزه نظام‌ وظیفه عمومی و مراجع ذی‌صلاح و مجاری قانونی مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد و اشکالی به حوزه فوتبال وارد نیست.

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: اساسا کارت‌های پایان‌خدمت جعلی علی‌رغم بعد وسیع رسانه‌ای به این دلیل با عکس‌العمل فدراسیون‌فوتبال مواجه نیست که هیچ‌کدام از این بازیکنان، مدارک‌جعلی به فوتبال ارائه نکرده‌اند بلکه مدارک اصلی خود را که در سیستم رایانه‌ای اسناد رسمی تعریف شده بود را به فوتبال ارائه کرد‌ه‌اند.

کارشناس‌حقوقی ادامه داد: هم اکنون مرجع صادر کننده مدرک اصلی معتقد است گواهی‌معافی را به استناد مدارکی صادر کرده که از نظر آنها غیر واقعی و یا جعلی بوده و به همین دلیل از برخی عوامل این ماجرا به دادگاه‌های مربوط شکایت کرده است.

وی تاکید کرد: تا اینجا به مجموعه‌فوتبال هیچ ایرادی وارد نیست، چون حتی یک برگ‌جعلی وارد سازمان لیگ نشده و این سازمان بر اساس مدارک تایید شده مراجع ذی‌صلاح مستندات بازیکنان را پذیرفته و به آن استناد کرده، نظیر مدرک تحصیلی.

نصیرزاده درخصوص الزام انجام دوره نظام‌وظیفه و صراحت‌قانونی در تخلف بازیکنان در این زمینه یادآور شد: در کشور ما خدمت نظام‌وظیفه همانند ۱۵۰ کشور دیگر الزامی است و کسی که فاقد کارت پایان‌خدمت یا معافی معتبر است، طبق مقررات وظیفه عمومی مصوب سال ۱۳۹۰ به کارگیری این افراد در سازمان ها، شرکت ها و محل هایی که تمام یا بخشی از آنها از اعتبارات دولتی استفاده می کنند، ممنوع است و در آئین نامه نقل و انتقالات لیگ نیز این ممنوعیت در صفحه ۳۲ آورده شده است.

رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون‌فوتبال تصریح کرد: وقتی صادر کننده اصلی مدارک(حوزه وظیفه‌عمومی) مدرک‌قبلی خود را باطل اعلام می‌کند از آن لحظه دیگر استفاده از این بازیکنان وجاهت قانونی ندارد که مصاحبه مهدی تاج رئیس سازمان لیگ درست در راستای همین مقررات است، ولی چون بازی‌کردن در تیم‌هایی که زیر نظر نیروهای مسلح هستند یا توسط آنها اداره می‌شوند طبق قوانین ادامه خدمت نظام وظیفه تلقی خواهد شد، لذا پیوستن این دسته بازیکنان به تیم‌های نظامی نظیر ملوان، تراکتورسازی، فجرسپاسی یا نیروی‌زمینی دارای وجاهت قانونی است و هر کدام از این بازیکنان بخواهند در سایر تیم‌ها حضور پیدا کنند باید مجوز تربیت‌بدنی نیروهای‌مسلح داشته باشند.

وی در مورد وضعیت قرارداد حرفه‌ای این قبیل بازیکنان تصریح کرد: درباره قرارداد و نحوه فعالیت بازیکنانی که با تخلف کارت جعلی روبرو هستند بهترین فردی که می‌تواند نظر بدهد مهدی تاج است که به عنوان نایب رئیس فدراسیون کلیه مسابقات فوتبال کشور را مدیریت می‌کند.

نصیرزاده در مورد وضعیت مهرداد پولادی که با مشکل کارت پایان خدمت روبروست، اما به تیم باشگاهی قطری پیوسته، گفت: به اعتقاد من مشکل پولادی که یک بازیکن ملی‌پوش است استثناست و با یک جلسه خصوصی بین مدیران فدراسیون‌فوتبال و حوزه وظیفه عمومی قابل حل است. البته پولادی باید تا پایان قراردادش در تیم قطری بماند و پس از آن در مورد تعیین وضعیت او تصمیم‌گیری شود.

کارشناس حقوقی فوتبال در مورد حضور پولادی در تیم ملی یادآور شد: حضور وی در تیم ملی نیز نیازمند وجاهت‌قانونی است و با این شرایط وضعیت او در ابهام قرار می‌گیرد و تصور نمی‌کنم وی بتواند برای تیم ملی بازی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز