خبرگزاری کار ایران

یک هشتم نهایی جام‌حذفی؛

پارسه نیمه‌دوم پرپر شد / کرار باز هم ناجی آبی‌ها / یحیی دوباره به قلعه رسید

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۹۳۶

استقلال با وجود شکست در نیمه‌اول با ۴ گلی که در نیمه دوم وارد دروازه پارسه کرد مقتدرانه گام به مرحله یک چهارم نهایی گذاشت تا حریف شاگردان یحیی گل‌محمدی و ذوب‌آهن اصفهان شود.

تیم فوتبال استقلال با برتری پرگل مقابل پارسه به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد و حریف ذوب آهن اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی استقلال از ساعت ۱۶:۴۰ امروز در ورزشگاه آزادی و به قضاوت محسن ترکی مقابل پارسه‌تهران قرار گرفت که در این بازی استقلال با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و به جمع ۸ تیم برتر جام‌حذفی صعود کرد. استقلال در این مرحله به مصاف ذوب‌آهن می‌رود.

در این دیدار استقلال نیمه اول را با تک گل میلاد صف‌شکن به حریف گمنام خود واگذار کرد، اما از ابتدای نیمه‌دوم موتور گلزنی آبی‌ها روشن شد و تا وقت‌های اضافه‌ای که داور در نظر گرفته بود، ادامه یافت. گل تیم پارسه را میلاد پورصف‌شکن در دقیقه ۹ از روی یک ارسال از جناح چپ تیم استقلال وارد دروازه محسن فروزان کرد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در ادامه، بازی را در دست گرفتند که اولین موقعیت این تیم در دقیقه ۱۵ به وجود آمد. جایی‌که محمد قاضی توپ را درون محوطه جریمه به سجاد شهباززاده سپرد، اما مهاجم استقلال در زدن ضربه نهایی ناکام ماند.

در دقیقه ۳۰ بازی استقلالی‌ها جدی‌ترین موقعیت خود را به دست آوردند که از روی یک ارسال کریمیان ضربه سر خود را روانه دروازه حریف کرد که این بار هم دروازه‌بان پارسه موفق بود و توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

قلعه‌نویی که تیمش در این دقایق به بن‌بست خورده بود، تصمیم گرفت دست به تعویض بزند و کرار جاسم را در دقیقه ۳۳ به جای کریمیان به زمین فرستاد. در دقیقه ۴۳ بازی استقلالی‌ها صاحب موقعیت مناسبی شدند تا کار را در نیمه اول به تساوی بکشند، اما قاضی نتوانست دروازه خالی از دروازه‌بان را باز کند و ضربه او به بیرون رفت.

استقلال که در نیمه‌اول با شکست یک بر صفر به رختکن رفته بود، در نیمه دوم کار را هجومی آغاز کرد و جاسم کرار در دقیقه ۴۶ موفق شد روی اوت دستی تیموریان که با اشتباه میرابی، مدافع پارسه همراه شد کار را به تساوی بکشاند. ‬

استقلال در دقیقه ۵۱ هم دوباره صاحب موقعیت مناسبی برای گلزنی شد و این بار فخرالدینی روی یک ضد حمله از سمت راست حرکت کرد و پس از ورود به محوطه جریمه توپ را به شهباززاده سپرد. مهاجم استقلال هم راحت‌ترین کار را با پاس رو به بیرون فحرالدینی انجام داد و دروازه‌پارسه را برای بار دوم باز کرد. ‬ در دقیقه ۵۷ این دیدار یعقوب کریمی از سمت چپ توپ را در موقعیت مناسبی به شهباززاده رساند، اما مهاجم آبی‌پوشان نتوانست دروازه‌پارسه را باز کند.

دقیقه ۶۹ شهباززاده با دریافت دومین کارت‌زرد از زمین بازی اخراج شد تا استقلال ۱۰ نفره شود و این موضوع واکنش هواداران و قلعه‌نویی را به همراه داشته باشد. پس از ۱۰ نفره شدن استقلال بازیکنان‌پارسه تلاش بیشتری کردند و سعی داشتند روی دروازه‌استقلال موقعیت ایجاد کنند اما برنامه‌های این تیم به نتیجه نرسید تا عابدینی دست به تعویض بزند.

تیم پارسه که برای جبران نتیجه جلو کشیده بود، در دقیقه ۹۰ روی ضد حمله بار دیگر دروازه‌اش باز شد، به این ترتیب که کرار پشت محوطه توپ را به قاضی سپرد تا مهاجم‌استقلال ضربه را از بالای‌سر نشاط‌جو وارد دروازه پارسه کند و تعداد گل‌های استقلال را به عدد ۳ برساند.

داور بازی برای نیمه دوم ۴ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد که در دقیقه ۲ + ۹۰ استقلال دوباره گل مشابهی مانند نیمه اول خورد و این بار پورصف‌شکن توپی را به محوطه جریمه ارسال کرد تا سجاد عاشوری فاصله را به حداقل برساند. بازی با برتری ۳ بر ۲ استقلال رو به اتمام بود که جاسم کرار در آخرین‌لحظات بازی با یک ضربه چیپ گل‌ چهارم این تیم را به ثمر رساند تا بازی در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ به سود استقلال تمام شود.

در پایان این دیدار، امیرحسین صادقی و حنیف عمران‌زاده از استقلال و حسین قهارپور و حامد مزینی‌منفرد از پارسه آزمایش دوپینگ دادند.

استقلال با این برد پرگل در مرحله یک‌چهارم نهایی باید به مصاف ذوب‌آهن اصفهان برود. در صورت پیروزی استقلال برابر ذوب‌آهن و برتری پرسپولیس مقابل گل‌گهر سیرجان احتمال رویارویی دو تیم استقلال و پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز