خبرگزاری کار ایران

نباید خوشحالی‌ها را از مردم بگیریم؛

محمدی: مجلس برای حل مشکل حق‌پخش ورود کند / ورزشی‌ها باید تصمیم بگیرند، نه صداوسیما

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۲۸۴

مردم شهرستان‌ها چه گناهی دارند که نباید بازی‌ها را ببینند؟ صدا و سیما مگر رضایت مردم را نمی‌خواهد، پس چرا به نظر مردم احترام نمی‌گذارد و شرایط پخش مسابقات را فراهم نمی‌کند؟

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال با بیان اینکه برای حل مشکل حق پخش تلویزیونی مسابقات باید مجلس ورود کند، گفت: از آماتور شدن فوتبال و وضعیت بغرنج فعلی هیچ کسی سودی نمی‌برد.

عزیزالله محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: این شرایط هم به ضرر فوتبال است، هم به ضرر فدراسیون. فدراسیون بابت قرارداد محیطی که با شرکت‌های خصوصی دارد متضرر می‌شود. از مهدی تاج شنیدم قرارداد امسال سازمان‌لیگ از بابت تبلیغات محیطی ۶۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۷ میلیارد آن را پرداخت کرده‌اند و در صورتی که مسابقات پخش نشود طبیعی است فدراسیون باید خسارت پرداخت کند.

وی تاکید کرد: در همین ۲ هفته‌ای که بازی‌ها پخش نشده، تصور می‌کنم فدراسیون‌فوتبال باید حدود ۲ تا ۳ میلیارد خسارت پرداخت کند، تازه این علاوه بر ضررهایی است که باشگاه‌ها باید بابت تبلیغات روی پیراهن و لباس‌های ورزشی خود بپردازند.

رئیس اتحادیه فوتبال تاکید کرد: صداوسیما هم از این قضیه متضرر خواهد شد. شما برنامه ۹۰ را دیدید که حتی یک مسابقه فوتبال هم پخش نشده، با این شرایط مطمئنا صاحبان تبلیغات هم به سمت این برنامه اقبالی نخواهند داشت و دیگر مثل سابق گران‌ترین تبلیغات صداوسیما قبل از برنامه ۹۰ نخواهد بود.

عزیزالله محمدی با اشاره به سخنان رئیس سازمان صدا و سیما درخصوص محدودیت‌های بودجه‌ای این سازمان برای پرداخت حق پخش تلویزیونی گفت: ضرغامی گفته دولت باید در این زمینه به ما کمک کند بنده معتقدم این مشکل می‌تواند با ارائه یک ماده‌واحده به بودجه امسال برطرف شود تا در سال آینده‌بودجه مشخصی برای صدا و سیما در نظر بگیرند.

وی تنها راه حل موجود برای حل حق‌پخش تلویزیونی مسابقات را ورود مجلس به این موضوع عنوان کرد و افزود: مجلس باید دو کار جداگانه انجام دهد؛ اول اینکه در بودجه سال ۹۴ پیش‌بینی بودجه حق‌پخش را داشته باشد و مجوز لازم را به دولت بدهد تا در این زمینه هزینه کند و دوم اینکه نظام جامع باشگاه‌داری که چند سالی است راکد مانده‌ را تصویب کند که در آن حق‌پخش دیده شده و می‌تواند مشکل موجود را برای همیشه حل و فصل کند.

رئیس اتحادیه فوتبال با بیان اینکه مقطع فعلی زمان مناسبی برای گروکشی بین فدراسیون‌فوتبال و صدا و سیما نبود و مردم از این ناحیه ضرر کردند، اظهار داشت: مردم شهرستان‌ها چه گناهی دارند که نباید بازی‌ها را ببینند؟ صدا و سیما مگر رضایت مردم را نمی‌خواهد و همواره اعلام نکرده رضایت مردم سرلوحه کار ماست، پس چرا به نظر مردم احترام نمی‌گذارد و شرایط پخش مسابقات را فراهم نمی‌کند؟

وی تاکید کرد: برای فوتبال باید ورزشی‌های تصمیم بگیرند، نه صدا و سیما؛ اگر قرار باشد صدا و سیما برای فوتبال تصمیم بگیرد، مطمئن باشید که فوتبال ما آماتور خواهد شد و آن‌وقت دیگر در فوتبال دنیا جایی نخواهیم داشت. ما نباید خوشحالی ناشی از بازی‌های فوتبال را از مردم بگیریم و آنها را از تنها دلخوشی‌شان محروم کنیم.

محمدی در پایان گفت: با تعامل بین صداوسیما و فدراسیون‌فوتبال و حمایت همه‌جانبه مجلس می‌توان به شیوه‌ای قانونی و رسمی مشکل به وجود آمده را حل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز