خبرگزاری کار ایران

تفکر قلعه‌نویی تهاجمی است، نه تدافعی؛

فکری: نباختن در دربی برای سرخابی‌ها برد است / هیچ بازیکنی نمی‌خواهد انگی به او بزنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۹۲

فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. دلیل مساوی شدن دربی هم این است که بازیکنان از باخت بیشتر از هر چیزی می ترسند و دوست دارند بازی مساوی شود و تا وقتی که بازی مساوی جلو می رود تلاش چندانی نمی‌کنند.

مربی تیم فوتبال استقلال معتقد است پرسپولیس در این فصل حواشی و تغییرات زیادی داشته، اما آنها به این مسائل فکر نمی‌کنند چون می‌دانند همه مشکلات در روز دربی فراموش می‌شود و منتظر یک پرسپولیس قدرتمند در دربی پایتخت هستند.

گفت‌وگوی محمود فکری با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

*دربی ۷۹ پایتخت را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
به هر حال این بازی با بازی‌های دیگر فرق دارد و یک بازی است که نتیجه آن روی تیم و تماشاگران تاثیرگذار است و برای همه مهم بوده و هست باید تمام تلاش‌مان را بکنیم که در درجه اول ببریم و اگر نبردیم بازنده بازی نباشیم. نباختن در دربی هم به نوعی برای هر دو تیم برد است.

* این روزها تیم کامل خودتان را در اختیار ندارید. این مساله برای شما مشکل‌ساز نمی‌شود؟
ما به این اوضاع و احوال فوتبال عادت کرده‌ایم. اینکه بازیکن خودت را به دلیل مصدومیت بازی نمی‌دهی، اما به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود را باید بپذیریم، ضمن اینکه بازیکنان ما ۲ هفته از تیم دور هستند و بعد از آن باید در یک بازی بسیار حساس برای ما به میدان بروند. در فوتبال ایران باشگاه و مربیان باشگاه اصلا مهم نیستند و فقط فوتبال ملی و کی‌روش مهم هستند که آن را هم با این برنامه‌ریزی‌ها دارند از بین می‌برند.

* غیبت جاسم کرار در تیم شما در دربی تاثیرگذار هست؟
جاسم بازیکنی است که سبک بازی‌اش با هافبک‌های دیگر ما فرق می‌کند و می‌توانست مهره کارساز برای ما باشد و برای پرسپولیس هم مشکل‌ساز شود، اما نفرات دیگر هستند که جایگزین او شوند و امیدوارم بتوانند وظایف خودشان را خوب انجام دهند تا این خلا احساس نشود.

* اینکه می‌گویند تیموریان بعد از دربی از استقلال می رود واقعیت دارد؟
چنین بحثی در حال حاضر در استقلال نیست و اگر هم باشد برای بعد از دربی است و فعلا بحثخاصی نیست.

*شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینید؟
درست است که پرسپولیس از اول فصل تغییر در مدیریت و کادر فنی اش داشته و حواشی زیادی را تجربه کرده و زمانی هم که درخشان آمد خبرهایی مبنی بر قهر بازیکنان به گوش رسید، اما همه این مسائل برای روز دربی فراموش می‌شود و بازیکنان می‌آیند تا در دربی خودشان را نشان بدهند تا هم انگی به آنها نخورد و هم خاطره‌بدی برای آنها نماند. به همین دلیل بازیکنان پرسپولیس با تمام وجود بازی خواهند کرد و ما هم اتفاقات پرسپولیس در این فصل را برای این بازی لحاظ نمی‌کنیم. پرسپولیس با قدرت تمام می‌آید و خودمان را آماده رویارویی با یک تیم کاملا پرقدرت و با انگیزه می‌کنیم.

* فکر می‌کنید این دربی برنده داشته باشد؟
فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. دلیل مساوی‌شدن دربی هم این است که بازیکنان از باخت بیشتر از هر چیزی می‌ترسند و دوست دارند بازی مساوی شود و تا وقتی که بازی مساوی جلو می‌رود تلاش چندانی نمی‌کنند و وقتی تیمی جلو می‌افتد تیم مقابل تلاش زیادی می‌کند تا بازی مساوی شود، چون دوست ندارند بازنده بازی باشند و تا بازی مساوی می ‌شود عطش دو تیم کم می‌شود. به هر حال اتفاقات فوتبال وجود ندارد و همین اتفاقات باعثبرد و باخت تیم‌ها می‌شود.

* فرضیه‌ای وجود دارد که می‌گوید قلعه‌نویی در دربی دنبال نباختن و حفظ رکوردش است؛ این را قبول دارید؟
نه این حرف را قبول ندارم. در آن طرف هم می‌گویند درخشان در دربی نباخته است، تیمی که بخواهد تدافعی چیده شود همیشه برنده بیرون نمی‌آید یا بازنده نباشد. تفکرات قلعه‌نویی همیشه تهاجمی است و اگر قرار باشد تیم را تدافعی بچیند نمی‌تواند تضمینی برای نباختن باشد، مطمئنا تفکرات قلعه‌نویی تهاجمی بوده و برای دربی هم همین تفکر را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز