خبرگزاری کار ایران

یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال؛

گل‌گهر - پرسپولیس؛ امواج‌دربی تا سیرجان می‌رود / ژنرال در قلعه‌ فولادی‌یحیی

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۹۴۱

رقابت های فوتبال جام حذفی فردا پنج شنبه با انجام ۴ دیدار به مراحل حساس و هیجان انگیز خود نزدیک می شود جایی که احتمال خلق شگفتی در تمامی این دیدارها وجود دارد.

مرحله یک چهارم نهایی رقابت های فوتبال جام حذفی فردا پنج شنبه با انجام ۴ دیدار به مراحل حساس و هیجان انگیز خود نزدیک می شود جایی که احتمال خلق شگفتی در تمام این دیدارها وجود دارد و بزرگان لیگ هم حاشیه امنیتی ندارند. دیدارهای فردا حتی می تواند نیمکت تیم های بازنده را دستخوش تغییرات ناگهانی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهار دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال فردا(پنجشنبه ۶ آذر) در حالی برگزار می‌شود که تمامی نگاه‌ها به اصفهان و سیرجان دوخته شده تا مشخص شود که آیا دربی ۸۰ به فاصله دو هفته دوباره تکرار خواهد شد. در سوی دیگر هم تراکتورسازی و نفت مقابل پدیده و صنعت ساری دو تیم غیر قابل پیش بینی برای راهیابی به نیمه نهایی تلاش خواهند کرد.

پرسپولیس درخشان در محاصره غول کش لیگ
فردا یک روز ویژه برای فوتبال سیرجان و استان کرمان است، جایی که پرسپولیس سرمست از پیروزی در دربی خود را مهیای پیروزی در این دیدار نسبتا آسان و هموار کردن راه صعودش تا نیمه نهایی و فینال جام حذفی است. تیم سیرجانی که در رده دهم رقابت های گروه دوم لیگ دسته اول قرار دارد تا همین جا هم شگفتی‌ساز جام حذفی بوده چرا که توانسته سپاهان نامدار را حذف و سپس نفت مسجد سلیمان را از گردونه خارج کند. غول‌کش لیگ برتری اما این بار به دیوار سختی رسیده است. پرسپولیس که کارگر بنه بوشهر و راه آهن را در این مسابقات کنار زده اکنون سرخوش از برتری در دربی ۷۹ و روحیه بالای تیمی مسافر سیرجان شده است.

شاگردان حمید درخشان هرگز نمی خواهند این روزهای پرنشاط و شادی آفرین را با یک نتیجه ضعیف در سیرجان تلخ کنند و با جام حذفی وداعی نابهنگام داشته باشند. هرچند برد آنها نیز چالشی جدید به همراه خواهد داشت و با صعود به نیمه نهایی شاید دوباره دیدار احتمالی با رقیب سنتی را به انتظار بنشینند.

با تمامی اینها حمید درخشان که حتی موقعیتش با برد در دربی هم چندان مستحکم نشده، با صعود به نیمه نهایی جام حذفی زندگی برای او شیرین‌ خواهد شد و ادامه حضورش بر روی نیمکت سرخ ها را تثبیت خواهد کرد.

کار دشوار پدیده مقابل مدافع عنوان قهرمانی

پدیده بد زمانی به تراکتورسازی و شاگردان رسول خطیبی رسیده که عنوان قهرمانی سال گذشته این رقابت ها را یدک می کشند. تیم تبریزی هرچند قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر شد اما در هفته آخر شکست مقابل نفت کام آنها را تلخ کرد. از سوی دیگر این تیم چشم امید به جام حذفی دارد، چرا که هر چه باشد مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات است. شکست در تبریز مقابل پدیده و کنار رفتن از جام حذفی برای تراکتورسازان کابوس‌وار و حتی فکر به آن هم آزار دهنده است.

در مقابل پدیده روی دور ناکامی است و نیم فصل اول لیگ را هم با شکست مقابل ذوب‌آهن به پایان رسانده است. شاگردان علیرضا مرزبان پس از برتری مقابل تیم های خونه به خونه بابل و گسترش فولاد گام به مرحله یک چهارم نهایی گذاشته اما تراکتورسازی به ویژه در خانه داستان متفاوتی دارد. تیم مشهدی اگر تراکتورسازی را شکست دهد یک پدیده در جام حذفی خلق خواهد کرد، هر چند تحقق این هدف برای مشهدی ها به این سادگی ها نخواهد بود.

رویارویی منصوریان خوش شانس با غول کش ساری
نفت تهران اگر به نیمه نهایی برسد تنها تیمی است که تا این مرحله با هیچ حریف لیگ برتری روبه‌رو نشده است. آنها استقلال اهواز و شهرداری اردبیل را پشت سر گذاشتند و اکنون باید برابر صنعت ساری قرار بگیرند. تیم مازندرانی با حذف ملوان و پیکان لیگ برتری برای رقبای خود خط و نشان کشیده اما نفت شرایط دیگری دارد و با انگیزه بیشتری به میدان خواهد آمد.

برای علیرضا منصوریان و تیم نفت جام حذفی می‌تواند بخت مناسبی باشد تا آنها یک قهرمانی برای این باشگاه رقم بزنند هرچند حتی اگر نفت از سد صنعت ساری عبور کند باز هم تا قهرمانی مسیر بسیار دشواری پیش‌رو خواهد داشت. اکنون باید دید صنعت ساری به غول‌کشی ادامه خواهد داد یا نفت بر صنعت پیروز می‌شود.

فرار از بحران یا کابوس تغییرات در نبرد اصفهان
بعد از شکست در دربی هفتاد و نهم، ذوب‌آهن می‌تواند در یک چهارم نهایی جام حذفی تبدیل به کابوس استقلال شود. تنها چند روز بعد از شکست تلخ در دربی، شاگردان قلعه‌نویی باید در اصفهان به مصاف شاگردان یحیی گل محمدی بروند و اگر بازنده این دیدار باشند و از جام حذفی کنار بروند دیگر جلوگیری از بحرانی در این تیم غیرممکن خواهد بود و روزهای سیاه استقلال به اوج خواهد رسید.

ذوب‌آهن در جام حذفی پیام چغادک و استقلال خوزستان را پشت سرگذاشت و استقلال، فولاد نوین و پارسه لیگ یکی را حذف کرده است. هر دو تیم بیشترین انگیزه را برای این بازی دارند. جالب آنکه سرمربی ذوب‌آهن هم پرسپولیسی است که البته به دلیل محرومیت نمی‌تواند در بازی فردا روی نیمکت بنشیند. این یعنی از یک طرف ممکن است یک پرسپولیسی دیگر مُهر پایانی را بر پرونده قلعه نویی بزند یا اینکه شاگردان قلعه‌نویی با عبور از سد یک پرسپولیسی بار دیگر راهی دربی(در صورت برتری پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان) شوند که برای آنها جنبه انتقامی خواهد داشت.

نبرد شاگردان قلعه نویی که امسال در لیگ برتر یکبار طعم تلخ شکست را به استقلال چشانده اند اوج حساسیت در فولاد شهر است و نتیجه آن می تواند تغییرات پیش بینی نشده ای را رقم بزند.

برنامه و اسامی داوران و ناظران دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به شرح زیر است:

نفت تهران - صنعت ساری، ساعت ۱۴:۳۰(ورزشگاه تختی تهران)

داور: حسن اکرمی، کمک ها: سجاد طوری و محمدرضا کنعانی، داور چهام: کمیل غلامی - ناظر: کرامت کهوری

تراکتورسازی - پدیده خراسان، ساعت ۱۴(ورزشگاه یادگار امام تبریز)

داور: مهدی سیدعلی، کمک ها: مهدی شفیعی و سخاوت سلیمان نژاد، داور چهارم: حمید حاج ملک - ناظر: مسعود عنایت

گل گهر سیرجان - پرسپولیس، ساعت ۱۴(ورزشگاه اختصاصی گل گهر سیرجان)

داور: محمد اکبریان، کمک ها: سعید زارع و علیرضا کناری، داور چهارم: حسن ترابیان - ناظر: تقی پور

ذوب آهن - استقلال تهران، ساعت ۱۷:۲۰(ورزشگاه فولاد شهر اصفهان)

داور: البرز حاجی پور، کمک ها: حسن کامرانی فر و آرمان اسعدی، داور چهارم: رضا عادل - ناظر: عبداله باعزم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز