خبرگزاری کار ایران

جامعه مربیگری ما منفعل شده؛

حاج‌رضایی: اگر این‌‌بار به المپیک نرویم فاجعه است / فقط کرانچار مشکل داشته؟

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۴۳۹

تنها رقیب ما عربستان است که سال‌هاست افول کرده و در جام‌خلیج‌فارس هم به قطر باخت. بقیه تیم‌های این گروه هم در حد ما نیستند و ما قطعا باید از این گروه به المپیک برویم…

کارشناس فوتبال ایران معتقد است ناکامی‌های تیم‌های ملی و باشگاهی ما هیچ اهمیتی برای مدیران و مسئولان فدراسیون فوتبال ندارد و فقط اهالی و خاک خورده‌های فوتبال هستند که حرص می‌خورند و بابت این شکست‌ها ناراحت می‌شوند.

گفت‌وگوی امیر حاج‌رضایی با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

* کمیته‌نظارت بر انتخاب‌مربیان‌خارجی کرانچار را برای تیم امید تایید نکرد. چه واکنشی به این خبر داشتید؟
من بیانیه این کمیته را خواندم و دلیلی که آورده بودند عدم تطابق وی با شرایط فرهنگی ما اعلام شده بود. اطلاعاتی که من در این زمینه دارم را نمی‌توانم رسانه‌ای کنم و فقط می‌توانم بگویم زمینه فنی نبوده است.

* با این اتفاق زمان را از دست نمی‌دهیم؟
زمان را که از دست داده‌ایم. ما ۴۰ سال به المپیک نرفته‌ایم، چه اتفاقی افتاده؟ ما که فوتبال را دوست داریم حرص خوردیم و آنهایی که مسئول بودند گفتند عیبی ندارد و دوره بعد می‌رویم و همچنان همین شرایط وجود دارد.

* اما کارشناسان و صاحب‌نظران باید وارد میدان شوند…

ما در مورد مسائل و مشکلات اظهارنظر می‌کنیم، اما توجهی نمی‌کنند. البته ممکن است در ظاهر بگویند حرف ما درست است، اما از آن استفاده‌ای نمی‌کنند. اهالی‌فوتبال که خاک این رشته را خورده‌اند و تحصیلکرده هم هستند حرف‌های کارشناسی می‌زنند، اما اصلا گوش شنوایی نیست.

* مشکلات‌کرانچار در گذشته هم بوده، اما چرا تا الان می‌توانست در ایران کار کند و حالا نمی‌تواند؟
اطلاعات من بیشتر رسانه‌ای است، چون از نزدیک با فدراسیون و باشگاه‌ها در ارتباط نیستم و بیشتر از رفقای فوتبالی‌ام اطلاعات می‌گیریم. شاید قبلا به نحوی برای کرانچار مجوز گرفته‌اند یا مشکل او به این شکل نبوده است. در این فوتبال تهمت و افترا زیاد است و اینقدر حرف و حدیثهست که آدم نمی‌داند کدام راست یا دروغ است.

* این کمیته فقط بر کار مربیان ملی نظارت می‌کند؟

این همه مربی بی‌کیفیت خارجی می‌آیند و در باشگاه‌های ما کار می‌کنند و پول مردم را می برند، چرا آنها را نمی‌بینند؟ لیگ یک را ببیند که چقدر مربی بی‌کیفیت خارجی دارند. بروند همه را بررسی کنند و چرا فقط روی یک نفر دست می‌گذارند؟

* یعنی دامنه کار بیشتر این اینها است؟

بله؛ بروند مشکلات اخلاقی بقیه را هم بررسی کنند. آقایان منشور اخلاقی را راه انداختند و آن فضاحت به وجود آمد و الان هم این کمیته را درست کرده‌اند. نمی‌دانم چه طرز تفکری بر فوتبال ما حاکم است.

* کاشانی که قبلا با کرانچا کار کرده بود و مشکلات او را می‌دانست چرا دنبال او رفت و زمان را از دست داد؟
سوال شما در عین سادگی خیلی سخت است و باید از خود کاشانی بپرسید. متاسفانه فوتبالی‌ها باید در خدمت کسانی باشند که از فوتبال اطلاعی ندارند. بعضی‌ها به خاطر نان و برخی‌ها هم که دارند، اما بیشتر می‌خواهند. متاسفانه جامعه مربیگری ما منفعل است و مربیان ما دنبال منافع شخصی‌ هستند و تا وقتی که مدار بر این گردش است، همین شرایط حاکم خواهد بود.

*ایران با عربستان، نپال، فلسطین و افغانستان در مقدماتی المپیک ریو همگروه شد. گروه‌ ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟
دیگر بهتر از این نمی‌شد. تنها رقیب ما عربستان است که سال‌هاست افول کرده و در جام‌خلیج‌فارس هم به قطر باخت. بقیه تیم‌های این گروه هم در حد ما نیستند و ما قطعا باید از این گروه به المپیک برویم و اگر نرویم فاجعه برای فوتبال‌ما کامل می‌شود، البته این مساله از نظر ما فاجعه است، اما از نظر مدیران هیچی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز