خبرگزاری کار ایران

نباید براساس حدس و گمان قضاوت‌کرد؛

کریمی: پروین و آقایان‌ از بکن‌‌باوئر یاد بگیرند / سرمربیگری پرسپولیس را دوست‌دارم، اما نه به هر قیمت

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۹۴۹

کدام‌یک از پیشکسوتان‌عزیز تا به حال آمده‌اند، مصاحبه کنند و بپرسند چرا ایران بازی تدارکاتی به اندازه کافی انجام نداده؟ ما چند دیدار تدارکاتی مناسب در راه آماده‌سازی تیم ملی برای جام ملت‌ها برگزار کرده‌ایم؟

آنهایی که علی کریمی را از نزدیک می‌شناسند، می‌دانند او اهل مصاحبه سفارشی نیست. جادوگر به هیچ‌ عنوان به خاطر جایگاه، پست یا مقام حرف نمی‌زند و تن به گفت‌وگو با خبرنگاران نمی‌دهد.

به گزارش ایلنا، علی کریمی در مقام کمک‌مربی تیم ملی، گفت‌وگوی چالشی را با خبر ورزشی داشته که در ادامه بخوانید:

کارلوس کی‌روش کنفرانس‌مطبوعاتی و ناگهانی را یک‌شنبه برگزار کرد و حرف‌هایی زد که خیلی‌ها غافلگیر شدند.

حیف که الان در تیم ملی مسئولیت دارم و اگر این‌چنین نبود، آنگاه خیلی راحت‌تر درباره انتقادات آقایان حرف می‌زدم تا مردم و دوستداران فوتبال روشن‌تر شوند، ولی متأسفانه در حال‌حاضر هر مصاحبه‌ای انجام دهم، می‌گویند به خاطر جایگاه و موقعیت خودش است.

آنهایی که شما را می‌شناسند و در واقع اغلب اهالی‌فوتبال و مردم می‌دانند کریمی به خاطر موقعیت خودش حرفی نمی‌زند و اهل این صحبت‌ها نیست.
امیدوارم این‌چنین باشد، چون برخی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند می‌توانند مثل موضوع کرانچار بیایند و کارلوس کی‌روش را هم کنار بگذارند در حالیکه سرمربی تیم ملی قرارداد ۴ ساله دارد و اگر هم بخواهند کارشکنی کنند و به فرض او را اخراج کنند باید تا آخرین «یورو» ی قراردادش را بپردازند! من متوجه نمی‌شوم چرا دوستان ۵۰ روز قبل از جام ملت‌های آسیا می‌آیند و از سرمربی تیم ملی انتقاد می‌کنند؟

منظورتان علی پروین است؟
گفتم که هر حرفی بزنم می‌گویند علی کریمی جزو کادر فنی تیم ملی است و حالا می‌آید از کی‌روش حمایت می‌کند، ولی به قول شما همه ایران من را می‌شناسند. این حرف‌های من برای شخص کی‌روش نیست، بلکه به خاطر تیم ملی کشورم است. راجع به صحبت‌های آقای پروین و سایر مربیان و پیشکسوتان هم مردم باید قضاوت کنند. من تیم ملی آلمان را مثال می‌زنم. نه اینکه فوتبال آنجا را بشود با فوتبال‌ایران قیاس کرد، اما در آستانه جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل، فرانتس بکن‌باوئر و بعد ارکان فوتبال آلمان آمدند و از یواخیم لو حمایت کردند تا این تیم موفق شد پس از ۲۴ سال قهرمان جام جهانی شود. از آقای پروین و آقایان پیشکسوت هم انتظار می‌رود مثل بکن‌‌باوئر فکر کنند و البته همه ما باید از این رفتارها یاد بگیریم.

بیشتر انتقادات پیرامون تعطیلی ۵۲ روزه لیگ برتر است.
خدا را شکر خود آقای بهروان هم اعلام کرد که این تعطیلی و برنامه‌ریزی تا ان‌شاءا… صعود ایران به فینال جام ملت‌هاست. در صورتی که خدای ناکرده نتوانیم به فینال برسیم یا حذف شویم، لیگ زودتر شروع خواهد شد. متأسفانه آقایان بدون مطالعه لازم می‌آیند و بحثتعطیلی ۵۲ روزه را پیش می‌کشند در حالی که همین ازبکستان ۱۰ روزی می‌شود در امارات اردو زده و لیگ آنها تا بعد از جام ملت‌های استرالیا ادامه پیدا می‌کند. یا آن دوست گزارشگری که بدون تحقیق لازم می‌آید و تعطیلی لیگ را زیر سؤال می‌برد، برود ببیند لیگ کویت از ۲ روز دیگر تعطیل می‌شود و بعد با اطلاعات کافی گزارش کند!

برخی‌ها مثل علی پروین معتقدند فدراسیون‌فوتبال در اختیار کی‌روش است، در حالیکه در همه جای دنیا عکس این قضیه صدق می‌کند، البته شاید تا حدودی حق با پروین باشد، ‌نیست؟
(با کمی عصبانیت) شما دیگر این حرف را نزنید! من یک سؤال از آقای‌پروین دارم و می‌خواهم بپرسم اگر وی سرمربی تیم ملی یا تیمی باشگاهی باشد، انتظار ندارد فدراسیون یا مدیریت‌باشگاه همه امکانات و ابزار لازم را در اختیارش بگذارد؟ مگر می‌شود مربی تیم امکانات، بازی تدارکاتی و اردو نخواهد؟ یا آن دوستانی که بابت تعطیلی‌لیگ گلایه می‌کنند، مگر به خاطر درگیری تیم‌شان با لیگ قهرمانان آسیا، ۴ هفته لیگ تعطیل نشد؟!

منظورتان باشگاه استقلال است؟
بله، لیگ اگر به خاطر تیم ملی تعطیل شود، ‌بد است، اما به خاطر دوستان ایرادی ندارد، البته حتماً از قول من بنویسید تیم‌های باشگاهی هم نماینده‌ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند و باید حمایت کافی صورت گرفته و بگیرد، اما این انتقادات در آستانه جام‌ملت‌های آسیا منطقی نیست.

بحثی که بسیاری از مربیان ما و پیشکسوتان مطرح می‌کنند، این است که کارلوس کی‌روش به آنها و فوتبال‌ایران نگاه از بالا به پایین دارد. این غرور زیادی را تأیید می‌کنید؟
اصلاً چنین چیزی صحت ندارد. همین‌ها که چنین بحثی را مطرح می‌کنند، یک مرتبه سر تمرین تیم ملی آمده‌اند تا ببینند برخورد کی‌روش با آنها چگونه است؟ هرکدام که نظری داشته باشند، اتفاقاً آقای کی‌روش با جان و دل می‌پذیرد و از آن استفاده می‌کند. نباید براساس حدس و گمان و از روی ظاهر افراد درباره آنها قضاوت کرد و یک‌طرفه به قاضی رفت. حالا من یک سؤال از شما دارم.

بفرمایید!
(با حرارتی بیشتر) کدام‌یک از پیشکسوتان‌عزیز تا به حال آمده‌اند، مصاحبه کنند و بپرسند چرا تیم ایران بازی تدارکاتی به اندازه کافی انجام نداده؟ شما بگویید ما چند دیدار تدارکاتی مناسب در راه آماده‌سازی تیم ملی برای جام ملت‌ها برگزار کرده‌ایم؟

فقط با کره جنوبی…
دقیقاً! یک بازی هم قرار است در استرالیا برابر تیم ملی عراق انجام دهیم در حالی که قطر تا به حال ۱۲ بازی تدارکاتی داشته و امارات هم ۱۰ بازی دوستانه خوب برگزار کرده است. حالا حساب کنید ما با یک بازی تدارکاتی باید به مصاف حریفان برویم…(کریمی چنان دقیق و با اطلاعات کافی درباره حریفان ایران در جام ملت‌های آسیا و سایر مسائل ریز و درشت صحبت می‌کند که باورمان می‌شود جادوگر انگیزه‌های فراوانی برای مربیگری در تیم ملی و کمک به کارلوس کروش دارد)

از لحاظ برگزاری بازی تدارکاتی مکفی و مناسب که به شدت مشکل داریم.
بله، متأسفانه بعد از خدای ناکرده باخت احتمالی، خیلی‌ها سروکله‌شان پیدا می‌شود و در تلویزیون، ‌رادیو، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها علیه مسئولان تیم ملی و کی‌روش مصاحبه می‌کنند، البته انتقاد حق طبیعی کارشناسان است، اما حرف‌اصلی این است که دوستان بیایند هر کمکی از دست‌شان برآمد برای تیم ملی انجام بدهند و سپس در صورت ناکامی احتمالی با وجدان آسوده همه را به نقد بکشند.

مشکل کی‌روش است یا مسائل دیگر؟
فرقی نمی‌کند، تا بوده چنین بوده که هر کسی آمده کار کند، مورد انتقاد قرار گرفته است. من از علی پروین می‌خواهم در کنار انتقادات، راهکار هم بدهند. ایشان استاد ما هستند، اما انتقاد خالی که کاری ندارد. ما از آقای پروین انتظار حمایت و دادن راهکار را داریم.

آیا راهکار فقط حمایت است؟
نه، شما هم می‌توانید راهکار بدهید. از شما می‌خواهم بروید و تحقیق کنید و ببینید در آستانه جام ملت‌های آسیا لیگ کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر، امارات، عربستان و… چند روز تعطیل است؟ من کاری به کره‌جنوبی و ژاپن ندارم و بروید همین لیگ‌های عربی را ببینید که چند روز به خاطر تیم ملی کشورشان لیگ خود را تعطیل کرده‌اند. لطف کنید یک جدول درست کنید تا مردم و برخی دوستان هم متوجه شوند که اطراف ما چه می‌گذرد و فوتبال ایران کجای کار است.

بسیار خوب، علی‌آقا، شنیدیم به همراه کارلوس کی روش و علی کفاشیان پیش‌قدم شدید تا مشکل بازیکنان سرباز و همین‌طور مهرداد پولادی را حل کنید.
حتماً این نکته را بنویسید که نه من علی کریمی و نه هیچ‌کس دیگر اشتباه این فوتبالیست‌ها و جعل‌کارت پایان خدمت سربازی را تأیید نمی‌کنیم و در مقابل قانون همه یکسان هستند. این دوستان هم باید خدمت‌سربازی را انجام بدهند و اقدام آنان جالب نبوده است. الان به خاطر جام ملت‌های آسیا و کمک به تیم ملی از مسئولان درخواست می‌کنیم یک مقدار کوتاه آمده و بزرگوارانه این بازیکنان را ببخشند.

مشخصاً درباره مهرداد پولادی حرف می‌زنید؟
نه، شخص مهرداد پولادی را نمی‌گویم، اما به هر حال دو - سه تا از این بازیکنان از جمله همین پولادی سرمایه‌های ملی هستند و به نظرم سرباز تیم ملی. به هر حال خدمت در لباس تیم ‌ملی هم یک وظیفه است و امیدوارم متولیان امر به این مسئله هم توجه کنند.

راستی خود شما هم خدمت سربازی رفتید؟ فکر کنم در تیم باشگاهی فتح تهران این دوره را سپری کردید؟
من هم معاف شدم! البته نه این معافیت‌ها…(لحظه‌ای سکوت می‌کند و سپس ادامه می‌دهد) با توجه به اینکه فرشید برادرم به خدمت سربازی اعزام شده بود، قانون معافیت ۲ برادری شامل حالم شد و معاف شدم. بنده خدا فرشید جور ما را هم کشید! اینجا باز هم تأکید می‌کنم کار فوتبالیست‌ها و استفاده از کارت معافیت جعلی خدمت سربازی تحت هیچ شرایطی مورد تأیید من نیست و فقط بحثتیم ‌ملی ایران مطرح است. یکی مثل مهرداد پولادی که در جام‌‌جهانی بازیکن فیکس تیم کشورمان بوده و اتفاقاً خیلی هم خوب درخشیده به هر حال زحمت‌کشیده و باید باز هم از او استفاده کنیم. او می‌تواند در جام ‌ملت‌های آسیا کمک‌حال تیم ‌ملی باشد و اگر بتوانیم راهکاری پیدا کنیم خیلی خوب می‌شود.

شما هنوز هم بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنید؟
نه تنها پرسپولیس، بلکه بازی همه تیم‌های لیگ برتری را پیگیری می‌کنم، چون مسئولیتی که بر عهده گرفتم خیلی سنگین است و باید همه را به یک چشم نگاه کنم.

درباره عملکرد حمید درخشان چه نظری دارید؟
به اعتقاد من درخشان با دست خالی و شرایط فعلی روی هم رفته عملکرد خوبی داشته است. پرسپولیس در حال حاضر به شدت از کمبود بازیکن کارساز رنج می‌برد و از همه بدتر نیمکت این تیم هم خیلی خالی است.

بسیاری از پیشکسوتان معتقدند بازیکنان‌فعلی‌پرسپولیس در قواره این تیم بزرگ نیستند یا به اصطلاح پیراهن پرسپولیس برای آنها گشاد است!
با تمام احترامی که برای عزیزان پیشکسوت قائل هستم باید بگویم من چنین حرفی نمی‌زنم. به هر حال یک‌سری بازیکن اول فصل جذب این تیم شدند و می‌خواستند به پرسپولیس کمک کنند، اما به هر دلیلی این اتفاق نیفتاده است. به شخصه معتقدم پرسپولیس باید تقویت شود. مسئولان باشگاه پرسپولیس در تعطیلات نیم‌فصل می‌توانند چند مهره خوب جذب کنند و دست حمید درخشان را به اصطلاح بگیرند. این تیم در صورت عدم خرید بازیکن خوب در ادامه دچار مشکلات بیشتری به ویژه در لیگ قهرمانان آسیا می‌شود و امیدوارم دوستان متوجه حساسیت ماجرا و توقعات هواداران باشند.

راستی علی‌آقا یک شایعه جدید شنیدیم؟
ماشاءا… چیزی که توی جامعه ما فراوان است همین شایعات مختلف است که به راه می‌افتد و آخر سر هم نمی‌فهمید منبع اصلی آن کجاست. حالا چی شده؟

بحثاحتمال حضور شما و مهدوی‌کیا در تیم پرسپولیس است. شنیدیم در آینده این ترکیب با روش مربیگری سوئدی(هدایت دو نفره!) قرار است روی نیمکت سرخ‌پوشان بنشیند؟!
(با تعجب فراوان) وا… این حرف را اولین‌بار است که از زبان شما می‌شنوم. در حال حاضر شرایطم طوری است که در خدمت تیم‌ ملی هستم و تمام تمرکز خود را برای کمک به کارلوس کی‌روش و موفقیت تیم کشورم گذاشته‌ام؛ شما هم خیلی زیاد به این شایعات توجه نکنید!

البته تجربه نشان داده که در ورزش ما هر اتفاقی قرار است بیفتد اول شایعه‌اش مطرح می‌شود و سپس…
نه، این یکی دیگر اتفاق نمی‌افتد!

حالا به فرض که این پیشنهاد مطرح شد. آیا علی کریمی حاضر است هدایت پرسپولیس را بر عهده بگیرد؟
فعلاً که در تیم ‌ملی درگیر هستم و واقعاً فرصت حتی سر خاراندن هم به قول معروف نداریم، اما همیشه گفته‌ام و باز هم می‌گویم هر کمکی از دستم بربیاید برای پرسپولیس انجام می‌دهم و با جان و دل در خدمت پرسپولیس هستم.

سؤال کلیشه‌ای می‌پرسیم اما توقع پاسخ کلیشه‌ای نداریم. ایرادی ندارد که؟!
بفرمایید!

علی کریمی دوست دارد روزی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم محبوبش پرسپولیس بنشیند؟
اگر بگویم نه که دروغ گفته‌ام! من علی کریمی دوست دارم به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس بنشینم، اما نه به هر قیمتی. امیدوارم زمانی به این سمت برسم که در حد و اندازه‌های آن باشم و به اصطلاح اگر حقم باشد سرمربی پرسپولیس شوم وگرنه دنبال مسائل دیگر نیستم و هر کس هم به این عنوان رسید می‌گویم مبارک است و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

اگر نکته‌ای یا حرف خاصی باقی مانده در خدمتیم؟
خواهش می‌کنم، فقط یک حرف دارم. دوستان همواره پس از پایان یک مسابقه یا رویداد بین‌المللی و ناکامی احتمالی ورزش و فوتبال ایران، کمیته ریشه‌یابی علل ناکامی و… را تشکیل می‌دهند. می‌خواهم پیشنهاد بدهم آقایان برای یک بار هم که شده کمیته حمایت از تیم ‌ملی فوتبال را به وجود بیاورند و امکانات لازم را فراهم کنند، آن‌گاه خدای ناکرده پس از ناکامی احتمالی همین گروه با نظرات کارشناسی گزارش تهیه کرده و در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار دهند البته خودم هم می‌دانم این پیشنهاد هم مثل پیشنهادات دیگر به جایی نمی‌رسد!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز