خبرگزاری کار ایران

ارزش های نظام برای ما اهمیت دارد؛

سجادی: صلاحیت اخلاقی کی روش هم بررسی می شود / تایید نشود، برکنار می کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۳۰۱

در صورتی که کی روش نیز صلاحیت های فرهنگی، حقوقی و اخلاقی مورد نظر شورای برون مرزی را نداشته باشد از سرمربیگری تیم ملی برکنار می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه رعایت ارزشهای اسلامی و فرهنگی نظام برای تشکیلات وزارت ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: در صورتی که کی روش نیز صلاحیت های فرهنگی، حقوقی و اخلاقی مورد نظر شورای برون مرزی را نداشته باشد از سرمربیگری تیم ملی برکنار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله سجادی که در برنامه زاویه شبکه ۵ سیما سخن می گفت، در پاسخ به این سئوال که چرا شورای برون مرزی تنها صلاحیت زلاتکو کرانچار را که حدود ۸ سال است در ایران مربیگری کرده را مورد بررسی قرار داده و چنین حساسیتی نسبت به کی روش وجود نداشته گفت: ارزشهای نظام و انقلاب در همه حال برای ما اهمیت دارد. وزارت ورزش در دوره فعالیت یکسال و یک ماهه خود وضعیت تمامی مربیان خارجی که قصد داشتند در سطح تیم های ملی فعالیت کنند را بررسی کرده و پاسخگوی دوره فعالیت خودش است و به گذشته کاری ندارد. البته در این بررسی ها به مسائل فنی مربیان کاری نداریم.

سجادی ادامه داد: در صورتی که فدراسیون فوتبال و یا نهادهای نظارتی نظیر مجلس مستندات خود را درباره کی روش برای ما ارسال کنند آنها را بررسی خواهیم کرد و در صورتی که اعضای کمیسیون بررسی صلاحیت مربیان خارجی به این جمع بندی برسد که فعالیت این مربی در تیم ملی مغایر با ارزشهای فرهنگی و اخلاقی کشور است از ادامه فعالیت او در تیم ملی جلوگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بررسی صلاحیت مربیان و اساسا تمامی تیم هایی ورزشی که از کشور خارج و یا وارد کشور می شوند باید با تایید شورای برون مرزی باشد، اظهار داشت: شورای برون مرزی سابقه ای ۲۷ ساله در تشکیلات مدیریتی ورزش کشور دارد ولی کمیسیون بررسی صلاحیت مربیان از خرداد ماه گذشته فعالیت خود را به عنوان یک بخش جانبی در وزارت ورزش آغاز کرد که در آن صلاحیت مربیانی که قرار است در تیم های ملی بکار گرفته شوند از نظر فرهنگی، حقوقی و اخلاقی بررسی می شود و در صورت مجوز این شورا فعالیت آنها در کشور امکان پذیر خواهد بود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد رد صلاحیت زلاتکو کرانچار یادآورد شد: در کمیته که اتفاقا رئیس فدراسیون فوتبال هم حضور داشت با توجه به مستندات ارائه شده به این جمع بندی رسبدیم که ایشان صلاحیت های لازم برای هدایت تیم ملی امید را ندارد و به همین دلیل از حضور او در تیم امید جلوگیری شد.

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سئوال که چرا وزیر ورزش و جوانان به درخواست حبیب کاشانی برای ملاقات حضوری و طرح مشکلات تیم فوتبال امید پاسخی نداده که در نهایت این بی توجهی به کناره گیری کاشانی از مدیریت تیم امید منجر شد، گفت: وزیر ورزش که این فرصت را ندارد هر لحظه با سرپرست تیم های ملی ملاقات داشته باشد. فدراسیون فوتبال ۱۳ تیم ملی مردان و زنان را تحت نظارت دارد و اگر قرار باشد سرپرستان آنها بخواهند هر لحظه که خواستند با وزیر ورزش ملاقات کنند که ایشان به کارهای روزمره وزارتخانه نمی رسند.

وی ادامه داد: بنده با آقای کفاشیان صحبت های لازم را در مورد تیم امید انجام دادم و تصور نمی کنم نیازی به ملاقات کاشانی بود تا مشکلات تیم مورد بحثدوباره قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز