خبرگزاری کار ایران

بزرگترین حریف ما خودمان هستیم؛

بختیاری زاده: برای قهرمانی باید شجاعانه بازی کنیم / همه می خواهند از ایران امتیاز بگیرند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۶۲۴

فوتبال ما شایسته قهرمانی هست اما باید بیشتر کار کنیم. ما در هر تورنمنتی می‌توانیم شانس قهرمانی باشیم اما حریفان سرسختی مثل کره جنوبی، ژاپن و استرالیا داریم.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که در حال حاضر بزرگ ترین حریف ما برای حضور قدرتمند در جام ملت های آسیا خودمان هستیم و اگر خوب نباشیم به مشکل خواهیم خورد اما اگر خودمان باشیم و از پتانسیل و ظرفیتی که داریم، استفاده کنیم، می توانیم در این تورنمنت نتیجه بگیرم.

گفت وگوی سهراب بختیاری زاده با خبرنگار ایلنا را در زیر می خوانید:
روند آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟
الان شرایط ما بد نیست. ما در جام جهانی خوب و آبرومندانه ظاهر شدیم که همین مساله انتظارات را از ما بالا می‌برد و البته بالا رفتن انتظارات هم می‌تواند بار منفی و هم از طرفی بار مثبت برای ما داشته باشد. آنچه مهم است اینکه جام جهانی را فراموش کنیم چون جام جهانی تمام شده و اگر با این ذهنیت وارد جام ملت‌های آسیا شویم که در جام جهانی خوب بودیم و شرایط فنی خوبی داشتیم اصلا حرفه‌ای نیست. در مجموع بازی‌های بسیار سختی در پیش داریم.

قطر، امارات و بحرین در گروه ما هستند، این گروه را چطور می‌بینید؟
فوتبال عرب‌ها فوتبال کامل مشخصی است. آنها فوتبال خلاقی ندارند و چه از نظر فردی و گروهی خلاقیت لازم را در آنها نمی‌بینیم. البته عرب‌ها با توجه به هزینه هنگفتی که کرده‌اند در کارهای گروهی گاهی اوقات می‌توان از آنها کارهای ترکیبی دید اما از نظر فردی چیزی ندارند و اگر خودمان باشیم نمی‌توانند به ما ضربه بزنند. عرب‌ها وقتی می‌توانند به ما ضربه بزنند که خودمان نباشیم. بزرگترین حریف ما خودمان هستیم و اگر خوب نباشیم به مشکل می‌خوردیم اما اگر خودمان باشیم راحت می‌توانیم از این گروه صعود کنیم.

لژیونرها در اردوی آفریقای جنوبی حضور نداشتند. وقتی ترکیب اصلی در اردو نبودند چه لزومی داشت که این اردو برگزار شود؟
این مسائل به تفکرات کادر فنی برمی‌گردد. الان کادر فنی مسئولیت تیم را دارند و باید به آنها کمک کرد تا برنامه‌های خودشان را منظم اجرا کنند تا با کمترین کاستی وارد جام ملت های آسیا شوند. بهتر بود که کل تیم به اردو برود اما شرایط به گونه‌ای است که باشگاه‌های خارجی اجازه نمی‌دادند بازیکنان ما بیایند و چاره‌ای هم نبود و باید بپذیریم.

پیش‌بینی شما از حضور تیم ملی در جام ملت‌ها چیست؟
تیم خوبی هستیم اما هیچ حریفی را نمی‌شود دست کم گرفت و همه بازی‌ها سخت هستند. بچه‌های ما در جام جهانی خوب بودند و الان همه تیم‌ها می‌آیند که جلوی ما نتیجه بگیرند و انگیزه هم دارندکه از ما امتیاز بگیرند و همین مساله کار ما را سخت می‌کند.

در جام ملت های آسیا شانس قهرمانی داریم؟

فوتبال ما شایسته قهرمانی هست اما باید بیشتر کار کنیم و هزینه کنیم و مدیریت بهتری داشته باشیم. ما در هر تورنمنتی می‌توانیم شانس قهرمانی باشیم اما حریفان سرسختی مثل کره جنوبی، ژاپن و استرالیا داریم. هر چند ما همیشه کارهای غیرممکن انجام داده‌ایم اما الان کارمان خیلی سخت است که بخواهیم قهرمان شویم. امید من برای قهرمانی ۵۰-۵۰ است و کار سختی داریم. اگر قرار است قهرمان شویم باید شجاعانه‌تر بازی کنیم. در آسیا با همان استایلی که در جام جهانی بازی کردیم بازی کنیم اما شجاعانه‌تر تا به قهرمانی نزدیک شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز