خبرگزاری کار ایران

تیم ملی با کی‌روش به ثبات رسیده؛

معدنچی: ایران مدعی اصلی قهرمانی در آسیاست / گروه مان خیلی سخت نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۷۵۹

فکر می‌کنم در این مدتی که تیم ملی با کی روش کار کرده تیم به ثبات رسیده و نمایش بدی در جام جهانی نداشتند و کارنامه خیلی خوبی به خصوص مقابل آرژانتین از خود به جا گذاشتند.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که شاگردان کی‌روش می‌توانند مدعی جدی قهرمانی در جام ملت های آسیا باشند هر چند که برای رسیدن به فینال کار بسیار سختی دارند اما توانایی موفقیت در این رقابت‌ها را دارند.

گفت و گوی مهرزاد معدنچی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:
روند آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟
همیشه یک سری اردوها و بازی‌های تداکارتی خوب می‌تواند کمک زیادی به آماده‌سازی تیم قبل از یک تورنمنت بزرگ کند. البته فکر می‌کنم اردوی آفریقای جنوبی برای تیم ملی خوب بود اما بازی‌های تدارکاتی سطح بالایی در این اردو انجام ندادیم. در جام ملت‌های آسیا اکثر تیم‌های خوب قاره حضور دارند و نیاز داریم حداقل دو بازی قوی تا قبل از مسابقات انجام دهیم تا تیم ملی محک جدی بخورد و با آمادگی کامل وارد مسابقات شویم.

اردوی آفریقای جنوبی بدون لژیونرها برگزار شد. چنین اردویی می‌تواند به تیم ملی کمک کند؟
معمولا در چنین اردوهایی چون لژیونرها درگیر باشگاه‌ها هستند این فرصتی است تا بازیکنان داخلی خودشان را نشان بدهند. در زمان ما هم همین شرایط وجود داشت و اردوهای اینطوری از لحاظ تجربه به بازیکنان داخلی کمک می‌کرد و خیلی موثر بود به خصوص بازیکنانی که تازه به تیم ملی دعوت شده اند اما وقتی یک تیم وارد تورنمنت می شود با لژیونرهایش حاضر می‌شود و مهم است که چند بازی تدارکاتی خوب انجام دهد تا بازیکنان به هماهنگی بالایی برسند.

قطر، امارات و بحرین در گروه ما هستند این گروه را چطور ارزیابی می‌‌کنید؟
فکر می‌کنم گروه خیلی سختی نیست و تنها تیمی که کار را می‌تواند برای ما سخت کند امارات است چون در سال های اخیر خیلی کار کرده‌اند و هزینه کرده‌اند و رو به پیشرفت هستند. در مجموع گروه سختی نباید باشد به خصوص برای ما که در ماه‌های اخیر در رنکینگ فیفا تیم اول آسیا بوده ایم اما در مراحل بعد کارمان سخت تر می‌شود. در مرحله اول امارات می‌تواند ما را کمی اذیت کند اما بازی کردن با دو تیم دیگر زیاد سخت نیست.

چه پیش‌بینی از حضور ایران در جام ملت های آسیا دارید؟
فکر می‌کنم در این مدتی که تیم ملی با کی روش کار کرده به ثبات رسیده اند و نمایش بدی در جام جهانی نداشتند و کارنامه خیلی خوبی به خصوص مقابل آرژانتین از خود به جا گذاشتند. بازی با تیم‌های بزرگ اعتماد به نفس بازیکنان را بالا می‌برد به خصوص بازی آخری که با کره جنوبی داشتیم خیلی کمک می‌کند و ایران می‌تواند مدعی اصلی قهرمانی باشد.

واقعا؟
البته به این راحتی هم نیست و کره جنوبی و ژاپن شرایط خوبی دارند و اگر شرایط خوب پیش برود می‌توانیم تیم ملی را در فینال آسیا ببینم.

یعنی استرالیا را رقیب ایران نمی‌دانید؟
چرا، استرالیا هم رقیب ماست و کره جنوبی، ژاپن، ‌استرالیا و ایران تیم های برتر آسیا هستند اما باید ببینیم چه قرعه‌ای به ما می‌خورد. کی‌روش به نظم درون زمین خیلی اعتقاد دارد و با برنامه تاکتیکی او و کیفیت بالای بازیکنان می‌توانیم مدعی باشیم. کره، ژاپن واسترالیا تیم های خوبی هستند اما ایران می‌تواند مدعی قهرمانی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز