خبرگزاری کار ایران

امیدوارم حسرت المپیک به دلمان نماند

کاشانی: باید به تیم امید نگاه ملی داشت / آماده ایم با تیم ملی بازی کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۱۱۹

در مجموع ۳۵ بازیکن لیگ برتری و ۳۵ بازیکن لیگ یکی را فرا می‌خوانیم تا از میان آنها تیم خود را شکل دهیم و زمانی که به اردوی آنتالیا می‌رویم به ترکیب نهایی خود دست یابیم.

مدیر تیم فوتبال امید کشورمان با بیان اینکه امیدوارم حسرت صعود به المپیک به دل مان نماند گفت: اگر نگاه ها ملی باشد و همه به تیم امید کمک کنند می توانیم صعود به المپیک را بعد از ۴۰ سال جشن بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب کاشانی که در برنامه ورزش و مردم سخن می گفت، درباره اینکه مدتی از تیم فوتبال امید کناره گیری کرده بود، خاطرنشان کرد: بحثقهر مطرح نبود، من نگران استقلال فدراسیون بودم و اینکه اگر بودن من سبب مخدوش شدن استقلال فدراسیون شود باید جدا شوم. ما برای کشورمان کار می‌کنیم که هزاران جوان برای استقلال آن جان خود را از دست داده‌اند. تیم المپیک به اردوی کیش رفت و شاید هر مدیری بود دوست داشت حداقل یک روز به کیش برود اما من آنقدر کار داشتم که این فرصت را پیدا نکردم.

وی در ادامه با قدردانی از محمد مایلی‌کهن گفت: مایلی‌کهن سرمربی تیم بزرگسالان، المپیک و فوتسال ایران بوده است، با این حال پذیرفت که در کنار ما باشد. این موضوع در ادبیات فوتبال جهان جا افتاده و زاگالو که سرمربی تیم ملی برزیل بوده به عنوان دستیار پریرا کار کرده و پریرا هم به عنوان دستیار اسکولاری کار می‌کند.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: مایلی‌کهن سرمربی تیم المپیک ایران بوده آن هم تیمی که بازیکنانی چون مهدوی‌کیا و برهانی را داشته است. شاید تیم فعلی از آن تیم هم ضعیف‌تر باشد با این حال در کنار ما حضور دارد.

کاشانی ادامه داد: از ۳۵ بازیکن لیگ برتری برای اردوی کیش دعوت کردیم ضمن آنکه برای تیم ب هم برنامه داریم. قصد داشتیم تا زمان اردوی عمان شاکله تیم را مشخص کنیم اما برنامه‌های ما تا اندازه‌ای به هم خورد. کار ما سخت شد با این حال مربیان جوان و با تجربه در تیم ما کمک می‌کنند تا مشکلات برطرف شود.

وی یادآور شد: ۳۵ بازیکن لیگ برتری داریم که میانگین ۸۹۷ دقیقه در لیگ برتر بازی کرده‌اند. این بازیکنان به اردو دعوت شدند و من از آنها همچنین سرمربیان تیم‌شان تقاضا می‌کنم تا با قدرت شرایط حضور در این اردو را فراهم کنند. من دست تمامی این افراد را می‌بوسم و می‌گویم که بحثملی در میان است و مربیان و باشگاه‌ها اجازه دهند این ۳۵ بازیکن در اردوی تیم المپیک حضور داشته باشند. مدیران خارج از فوتبال از جمله نیروی انتظامی و سپاه تمامی مشکلات بیرونی ما را حل کرده‌اند. امیدوارم با همکاری مربیان و بازیکنان بعد از ۴۰ سال دیگر حسرت المپیک به دلمان نماند.

مدیر تیم فوتبال امید در مورد استفاده از محمد مایلی‌کهن تصریح کرد: به تجربه مایلی‌کهن نیاز داشتیم و کادر فنی از جمله خاکپور، صالح و طباطبایی به همکاری با مایلی‌کهن ابراز تمایل کردند. کادر فنی ما ترکیبی از تجربه و جوانی را دارد و در تماسی که با کیش داشتم متوجه شدم آنها تا ساعت ۳ صبح تلاش می‌کنند تا نقاط ضعف این تیم برطرف شود. وقت زیادی نداریم و با وجود این همه مشکلات تازه می‌خواهیم استعدادیابی و کمبود بازیکنان مان را جبران کنیم.

کاشانی درباره اینکه گفته می‌شود خاکپور تجربه لازم را برای هدایت تیم المپیک ندارد، گفت: باید این موضوع را بپذیریم که تا امروز فرصت زیادی برای خاکپور وجود نداشته است اما در کنار او صالح قرار دارد که در لیگ برتر سرمربی بوده است. همچنین مایلی‌کهن نیز قبول مسئولیت کرده و مسلما می‌تواند به کادر فنی ما کمک کند. خاکپور در ۴۵ سالگی این فرصت را پیدا کرده و تازه باز هم عده‌ای می‌گویند چرا زود به این مربی فرصت داده شده است.

وی ادامه داد: خاکپور سال‌ها در کشور نبوده و دوره‌های آموزشی را می‌گذرانده است. من از مایلی‌کهن سئوال کردم و او گفت که در سن ۴۲ سالگی سرمربی تیم ملی بزرگسالان بوده است.

مدیر تیم فوتبال امید درباره تمایلش برای استفاده از یحیی گل‌محمدی در این تیم تصریح کرد: در سال ۱۳۷۰ که کنار تیم المپیک بودم یحیی گل‌محمدی بازیکن ما بود و از آن زمان با او دوست هستم. او شخصیت مفیدی برای فوتبال ما دارد و به آذری و سعدمحمدی تبریک می‌گویم که به این مربی جوان فرصت دادند و اعتماد کردند تا نتیجه بگیرد. ما باید به مربیان جوانی چون گل‌محمدی اعتماد کنیم تا استعداد ایرانی را در فوتبال نشان دهند.

کاشانی گفت: در آن زمان ذوب‌آهن شرایط ویژه‌ای داشت و تداوم حضور گل‌محمدی در ذوب‌آهن ضروری بود. ما سعی می‌کنیم این تعامل را با باشگاه‌ها داشته باشیم و همانطور که آنها به تیم ملی کمک می‌کنند تیم ملی هم باید به باشگاه‌ها کمک کند. در همین اردو به دو بازیکن تیم فجر اجازه دادیم تا به تیم خودشان ملحق شوند و اتفاقا اسماعیلی گل پیروزی‌بخش تیم فجر را در این بازی به ثمر رساند.

وی با اشاره به اینکه شاید عده‌ای نگران اختلاف بین کی‌روش و مایلی‌کهن باشند، تاکید کرد: چهارشنبه گذشته کفاشیان به من زنگ زد و پیشنهاد داد تیم‌های امید و بزرگسالان با یکدیگر بازی تدارکاتی داشته باشند. من با مایلی‌کهن صحبت کردم و او پاسخ داد شاید این بازی برای تیم امید که بازیکنانش آماده نیستند سودی نداشته باشد اما اگر برای تیم ملی سود دارد خوب است که این بازی انجام شود.

مدیر تیم فوتبال امید افزود: در این مورد با خاکپور هم صحبت کردم و او هم نظر مشابهی داشت. این نگاه ملی و قابل تحسین است. به هر صورت ما آماده همکاری با تیم ملی هستیم که اگر بازی با فلسطین لغو شده حداقل این بازی برگزار شود و به دلیل همین نگاه ملی است که تلاش می‌کنیم حسرت صعود تیم المپیک به جای ۴۰ سال ۴۴ ساله نشود.

کاشانی خاطرنشان کرد: در بیرون از زمین من تمامی کارها از جمله پول توجیبی، اعزام تیم و سربازی بازیکنان را به بهترین نحو پیگیری می‌کنم. درون زمین هم مربی و بازیکنان من تلاش خود را انجام می‌‌دهند تا به بهترین نحو کار کنند اینکه به فهرست کی‌روش ایراد می‌گیرند که نسبت به جام جهانی تغییری نکرده این فرصت را به ما می‌‌دهد که یادآوری کنیم خاکپور اکنون دارد تلاش می‌کند تا نسل خوبی را برای آینده فوتبال ما پایه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: ۹ ماه به وینگادا فرصت داده شد و او ۹ بازی انجام داد که حتی در یک بازی داخلی هم برنده نشد. ۳۶۰ هزار دلار یعنی نزدیک به یک میلیارد تومان به این مربی پرداخت شد و من نمی‌دانم که از چه منابعی این پول داده شد.

کاشانی درباره شانس صعود تیم امید به المپیک ۲۰۱۶ ریو تاکید کرد: مردم من، مایلی‌کهن و خاکپور را می‌شناسند. ما در هیچ دوره‌ای اجازه نداده‌ایم که یاس بخواهد وارد کارمان شود. کادر فنی ما با جدیت کار را پیش می‌برند. شب گذشته هم خاکپور به من گفت که تا ۳ صبح تلاش می‌کنند تا بتوانند حرف من را اجرا کنند چرا که من به آنها گفتم نباید زمانی که بازی‌های انتخابی المپیک تمام شد دستمان را پشت دست‌مان بزنیم و حسرت کارهایی را که انجام نداده‌ایم، بخوریم.

وی افزود: ما تیم ب را هم تشکیل داده‌ایم. در مجموع ۳۵ بازیکن لیگ برتری و ۳۵ بازیکن لیگ یکی را فرا می‌خوانیم تا از میان آنها تیم خود را شکل دهیم و زمانی که به اردوی آنتالیا می‌رویم به ترکیب نهایی خود دست یابیم. در آنجا ۳ بازی خواهیم داشت که یکی از آنها با امید دانمارک است.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس ادامه داد: سردار آزمون و علیرضا جهانبخش هم در زمان مسابقات به این تیم اضافه خواهند شد ضمن اینکه قصد داریم بازیکنانی که در خارج از ایران حضور دارند و شرایطی همانند دژآگه و داوری را دارند به تیم المپیک دعوت کنیم.

مدیر تیم فوتبال امید تصریح کرد: قصد داریم با این شرایط کار را پیش ببریم البته ۵ بازیکن سرباز در تیم داریم که خوشبختانه فرمانده سپاه نهایت همکاری را با ما انجام داده است. با اینکه نامه وزارت ورزش ۱۹ آذر آماده شد و ما برای اعزام تیم تنها ۲۵ روز فرصت داشتیم اما در کمتر از نیم ساعت مجوز خروج بازیکنان صادر شد. ضمن اینکه در مورد بازیکنان دانشجو هم فرماندهی ناجا در کمتر از ۲۴ ساعت شرایط خروج از کشور آنها را فراهم کرد.

کاشانی درباره محل تامین هزینه‌های تیم امید هم گفت: در قطر ما ۴۰ میلیون تومان به بازیکنان پول توجیبی دادیم پول توجیبی تیم ملی بزرگسالان در اردوهای خارجی روزی ۱۰۰ دلار و بازیکنان تیم فوتبال المپیک روزی ۲۰ دلار است اما آنجا که ما بازیکنان لیگ برتری در اختیار داشتیم از فدراسیون درخواست کردم که رقم پول توجیبی آنها افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: البته ما این پول را از منابع مالی دولتی تامین نکردیم چرا که فدراسیون امکان کمک مالی به ما را نداشت. هزینه اقامت تیم امید در اردوی کیش هم ۷۰ و چند میلیون تومان شد ضمن اینکه ۱۰۰ میلیون تومان هم هزینه البسه بود که باید آن را در کشور امارات دریافت می‌کردیم چرا که اسپانسر ما در این کشور است اما آنها اعلام کردند که برخی وسایل را می‌توانند در جزیره کیش به ما تحویل دهند.

مدیر تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: حتی در همکاری با فدراسیون فوتبال و زمانی که آنها اعلام کردند برخی چمدان‌ها شامل البسه بازیکنان توسط اسپانسر در جزیره کیش تحویل داده شده است از بازیکنان خواستیم این وسایل را با خود بیاورند و به فدراسیون فوتبال تحویل دهند.

کاشانی ادامه داد: از منابع مالی دولتی استفاده نمی‌کنیم و باید از افرادی چون هدایتی تشکر کنیم او در حل مشکلات مالی به ما کمک کرد و بخشی از هزینه‌های پیش‌قرارداد اردوی آنتالیای ترکیه را هم او پرداخت کرد.

کاشانی در مورد اینکه چنین شرایطی وابسته به حضور شخصی وی است، عنوان کرد: من هم با این سیستم مخالفم چرا که نظم در عین بی‌نظمی است. با این حال من به اتفاق خاکپور و رسایی حسابی را باز کردیم و همانطور که اکنون عابدینی و دوستانش فدراسیون را حسابرسی می‌کنند ما هم در پایان کارمان می‌خواهیم که از ما حسابرسی شود تا مشخص شود سرنوشت پول‌ها و منابع مالی چه شده است. به هر صورت فدراسیون فوتبال منابع مالی از فیفا دارد که به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند آنها را دریافت کند.

مدیر تیم فوتبال المپیک تاکید کرد: امیدوارم مشکل تحریم‌ها با فرصت مذاکره دولتمردان برطرف شود و مشکل مالی فدراسیون حل شود. فعلا ما ناچار هستیم با این شرایط تیم را جلو ببریم.

کاشانی ادامه داد: یک مربی بدنساز آرژانتینی - اسلوونیایی که ۷ سال در بارسلونا حضور داشته به تیم ما اضافه خواهد شد ضمن اینکه یک مربی دروازه‌بان هم خواهیم آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز