خبرگزاری کار ایران

تغییرات‌ قبل‌از مجمع قطعی شد؛

عابدینی: عقلا تصمیم‌گرفتند کفاشیان بماند / پول‌هایی در فدراسیون حیف شده، اما میل نشده!

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۴۵

سونامی برای فوتبال‌ما ضرر ندارد / قرار بود امین‌‌مجمع باشیم، نه اینکه داغان کنیم / آقایانی که معتقدند کفاشیان باید برود نامه بنویسند / مجمع‌فوق‌العاده۳ ماه‌آینده تشکیل می‌شود / چرا باید کفاشیان کسی را قربانی کند؟

عضو مجمع فدراسیون فوتبال معتقد است علی کفاشیان قبل از برگزاری مجتمع فدراسیون فوتبال تصمیم به سونامی در فدراسیون گرفته بود، ضمن اینکه برخی از افرادی که کنار گذاشته شده‌اند، خودشان تصمیم به قطع همکاری گرفته بودند و اتفاقات امروز فدراسیون چندان هم بدون پیش زمینه قبلی نبوده است.

گفت‌وگوی امیر عابدینی با خبرنگار ایلنا رادر زیر می‌خوانید:

* چه تحلیلی از سونامی که در فدراسیون فوتبال ‌آمده دارید؟
به هر حال آقای کفاشیان قبل از جلسه مجمع فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته بود که تغییرات را ایجاد کند. بعضی از دوستان هم خودشان تصمیم گرفته بودند که کنار بروند چون خسته شده بودند و نمی‌توانستند ادامه دهند وحاصل آن چیزی است که الان می‌بینید. در مجموع این تغییرات برای فوتبال ضرر ندارد.

* عده‌ای می‌گویند کفاشیان مانند گذشته دوستانش را قربانی کرد تا در فدراسیون بماند این تحلیل را قبول دارید؟
چرا باید کفاشیان کسی را قربانی کند؟ وقتی بدبین می‌شویم، خیلی بدبینانه به قضایا نگاه می‌کنیم.

* ولی این نگاه ایجاد شده…

به هر حال جواب انتقادها و گله‌مندی‌های مردم و رسانه‌ها را وقتی کنار هم می‌گذاریم، می‌بینیم تغییرات باید صورت می‌گرفت یا نه، اگر تغییرات باید صورت می‌گرفت گزینه‌هایی که می‌آیند خوب هستند یا ضعیف‌تر از افراد قبلی و اگر ضعیف‌تر هستند باید انتقاد کرد، اما اگر نیروی قوی‌تر در راستای رشد می‌آید نباید انتقاد کنیم. ما عادت کرده‌ایم گله کنیم، اما باید پشت این گله‌ها منطق هم باشد.

* این انتقاداتی که می‌گویید نسبت به خود کفاشیان بیشتر از بقیه مطرح شده؛ چرا خود وی از فدراسیون نمی‌رود؟
مکانیزم رفتن کفاشیان دو شرط دارد، یکی اینکه خودش استعفا دهد و یکی هم اینکه مجمع به او رأی ندهد.

* ولی به نظر می‌رسد ملاحظاتی در این بین وجود دارد…

بله؛ در شرایط موجود عقلا به این نتیجه رسیدند که کفاشیان بماند، چون در اردیبهشت‌ماه می‌تواند در AFC کرسی بگیرد و معاون رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شود که این کرسی برای ما خیلی مهم است. دلیل دیگر هم این بود که ما در آستانه جام‌ملت‌های آسیا هستیم و در چنین شرایطی اگر با کفاشیان تعامل نکنیم فوتبال ما ضربه می‌خورد، پس پشت این کار منطقی نیست. یک زمانی هست که از کفاشیان انتقاد می‌کنند که ابزار و نیروی‌کار را خوب انتخاب نکرده و می‌بینم نیروهای بهتری هستند که از آنها استفاده نکرده، در این شرایط باید به کفاشیان زمان و حق بدهیم که از نیروهای‌بهتر استفاده کند.

* با این تفاسیر فعلا موضوع تغییر در رأس فدراسیون منتفی است؟

مجمع فوق‌العاده ۳ ماه آینده تشکیل می‌شود و عملکرد کفاشیان را بررسی کنند و آقایانی که معتقدند کفاشیان باید برود نامه بنویسند و رأی‌گیری کنند تا مجمع آن را در دستور کار قرار دهد.

* با توجه به ابهامات‌مالی که پیگیر آن هستید، عملکرد کفاشیان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
تحلیل من این است که اگر کفاشیان نگران حسابرسی و گزارش آن بود به ما نمی‌گفت حساب‌ها را بررسی کنید و به زیر مجموعه‌اش هم نمی‌گفت اسناد را به ما بدهند.

* یعنی مدارک را در اختیارتان قرار دادند؟

بله؛ همه مدارک در اختیار ما قرار داده شد و هر آنچه خواستیم در اختیارمان قرار گرفت.

* پس چه ابهاماتی داشتید؟

و ۳ ابهام وجود داشت که ابهام ساختاری، ابهام‌مالی و ابهام ارتباطات با مجمع بود که در گزارش اولیه ما آمده بود. قرار ما این بود که در مجمع گزارش را یا من یا آقای‌بهرامی بخوانیم، اما شب‌قبل از مجمع در یک برنامه‌تلویزیونی مجادله‌ای بین قنبرزاده و شیخ‌سفلی درگرفت و همه آنچه که ما می‌خواستیم محرمانه و غیرمحرمانه در اختیار مجمع قرار دهیم را قنبرزاده رو کرد.

* چرا چنین اتفاقی رخ داد؟

به هر حال قنبرزاده کاندیدا بود که عضو هیات‌رئیسه شود و از طرفی هم بهرامی که دبیر آن کمیسیون بود. قبل از اینکه من پشت تریبون بروم، گزارش را کپی کرد و در اختیار اعضای مجمع گذاشت و همه فهمیدند من چه می‌خواهم بگویم و یک نفر نگفت که عابدینی گزارش را بخواند و گفتند دیگر نمی‌خواهیم گزارش خوانده شود.

* یعنی کاملا بحثمجمع رو شد…

ما قرار بود امین‌مجمع باشیم، نه اینکه مجمع را داغان کنیم. به هر حال آن گزارش تنظیم شده بود و هر چند مشکل داشت، اما تنظیم شده بود. ممکن است عده‌ای بگویند پولی در فدراسیون حیف و میل شده، اما من می‌گویم حیف شده، اما میل نشده است که ما به کسی اشاره کنیم پولی را میل کرده است.

* پس اشکال کار کجا بود؟

ممکن‌است آقایان در مدیریت اشتباه کرده باشند، اما پولی میل نکرده‌اند، ضمن اینکه بازرسی‌کل‌کشور، حسابرسی از وزارت‌ورزش و حسابرسی از مجمع آمده‌اند و ما هم بررسی کرده‌ایم و از ۴ طرف مورد بررسی قرار گرفته است. در این مملکت اگر خلافی دیده شود فریاد کشیده می‌شود و اگر فکر کنیم کسی خلاف‌کرده و بدون‌مدرک آن را رسانه‌ای کنیم حق دارند از ما شکایت کنند.

* در مورد تیم ملی صحبت کنیم؟
من فقط برای تیم ملی دعا می‌کنم و ان‌شاالله به حق پنج‌تن آل‌عبا نتیجه بگیرند. شرایط‌ ما بسیار سخت است، اما امیدواریم موفق شوند.

* گروه‌ایران را متشکل از بحرین، امارات و قطر است چطور می‌بینید؟
اینها همیشه جلوی ما تیم‌های چرکی بوده‌اند و بد بازی کرده‌اند و ضد فوتبال می‌کنند و خطرناک‌تر از تیم‌های صاحب‌فوتبال هستند.

* در جام ملت‌های آسیا نتیجه می‌گیریم؟
باید نتیجه بگیریم. اگر به بضاعت خودمان در جام‌جهانی نگاه کنیم می‌توانیم نتیجه بگیریم.

* شانس قهرمانی داریم؟
ما اگر به فینال برسیم قابل‌قبول است، یعنی اگر به فینال برسیم خیلی خوب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز