خبرگزاری کار ایران

AFC اعلام کرد؛

حقیقی در بین ۵ دروازه‌بان برتر جام ملت‌ها / دروازه‌بان تاریخی ایران در برزیل

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۴۹۴

او اولین دروازه بان ایرانی است که در جام جهانی دروازه خود را بسته نگه دارد(نیجریه) و تا دقیقه ۹۱ آرژانتین را ناکام بگذارد و با این کار تماشاگران را مبهوت کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا علیرضا حقیقی را جزو پنج دروازه بان برتر در جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ معرفی کرده است که امید می رود تیم خود را به قهرمانی در این تورنمنت برساند.

به گزارش ایلنا، علیرضا حقیقی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دروازه بان فوق العاده تیم ملی ایران بود. او اولین دروازه بان ایرانی است که در جام جهانی دروازه خود را بسته نگه دارد(نیجریه) و تا دقیقه ۹۱ آرژانتین را ناکام بگذارد و با این کار تماشاگران را مبهوت کند.

این سنگربان ۲۶ ساله در تمام سطوح تیم های ملی کشورش حضور داشته است. او در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا بازی کرد و بعد از آن در سال ۲۰۱۰ افشین قطبی او را به تیم ملی دعوت کرد.

حقیقی دروازه بانی بوده است که نگاه ها را به خود متوجه می کرد. او در حالی که فقط ۱۸ سال داشت اولین بازی خود را برای پرسپولیس انجام داد و پنالتی علی دایی بازیکن اسطوره ای ایران را بطور باور نکردنی را گرفت.

این نشانه استعداد این بازیکن جوان بود. حقیقی در سال ۲۰۱۲ به خارج از ایران رفت و باشگاه روسی روبین کازان ملحق شد. اما از آنجا که فرصت چندانی برای بازی نمی یافت، سپس به صورت قرصی به پرسپولیس بازگشت. حضور دروازه بانان ایرانی در اروپا چندان معمول نیست، اما او خیلی زود به باشگاه پرتغالی اسپورتینگ کوویلیا پیوست و به جلوگیری از سقوط آنها به دسته پایین تر در سال ۲۰۱۴ کمک کرد.

حقیقی درحالی که هنوز با روبین کازان قرار داد داشت بعد از جام جهانی به باشگاه پنافیل رفت. او در جام ملت های آسیا جزو برترین دروازه بانان این تورنمنت محسوب می شود. این دروازه بان جوان امیدوار است کشورش را به چهارمین قهرمانی قاره ای برساند.

فهرست پنج دروازه برتر جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ به شرح زیر است:

متیو رایان(استرالیا)

ولید عبداله(عربستان سعودی)

علی الحبسی(عمان)

ایجی کاواشیما(ژاپن)

علیرضا حقیقی(ایران)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز