خبرگزاری کار ایران

خائنان به فوتبال را تایید نمی‌کنم؛

فروتن: نه بازی‌های تیم‌ملی را می‌بینم، ‌ نه آرزوی موفقیت می‌کنم / من و علی کریمی دچار دوگانگی شده‌ایم!

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۸۱

من در مورد تیم ملی نظر نمی‌دهم و مطمئنا بازی‌های تیم ملی را هم نگاه نمی‌کنم. مگر می‌شود این مصیبت‌ها را دید و چشم‌ را بست؟

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است سهم کی‌روش در تغییر و توسعه فوتبال‌ایران صفر درصد بوده و هیچ تغییری نسبت به گذشته نکرده‌ایم و فقط افرادی که به نوعی به کی‌روش وابسته‌اند از او تعریف می‌کنند، اما واقعیت این است که این مربی هیچ تغییری در فوتبال کشورمان نداده است.

گفت‌وگوی بهمن فروتن با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌‌خوانید:

* کی‌روش اعلام کرده بازیکنان‌ایرانی در پول‌گرفتن حرفه‌ای هستند. خود کی‌روش چقدر در کارش حرفه‌ای است؟
فکر می‌کنم کی‌روش در حال‌حاضر بیشتر از اینکه در اروپا مربیگری کند در ایران پول می‌گیرد. برای یک مربی که هر ۲ - ۳ ماه یک بار بر سر تمرینات تیمش می‌آید و این فوتبالی که برای کشور ما آورده، او هم فقط در پول‌گرفتن حرفه‌ای است. معیارهای ما مربیانی مثل گواردیولا هستند که فوتبال‌آلمان را عوض می‌کنند و ‌آلمان قهرمان جام‌جهانی می‌شود. البته گواردیولا و فوتبال‌آلمان مکمل هم هستند و اگر مالیات پولی که گواردیولا به عنوان ستاره مربیان حرفه‌ای‌ می‌گیرد را کم کنیم چیزی بیشتر از کی‌روش نمی‌گیرد، ضمن اینکه گواردیولا صبح تا شب به فکر تغییر و توسعه فوتبال‌آلمان است و در این راه تلاش می‌کند.

* سهم کی‌روش در تغییر و توسعه فوتبال‌ایران چقدر بوده؟
صفر بوده و با او هیچ تغییری نکردیم. کدام باشگاه ما از تیم‌ملی ما کپی می‌‌کند؟ کدام مربی‌باشگاهی ما سر تمرین کی‌روش می‌رود؟ کدام مربی غیر از آنهایی که به کی‌روش وابستگی دارند بین ۴ تا چشم از او تعریف می‌‌کنند؟ اگر کی‌روش مربی باشگاهی بود چه کسی از او تعریف می‌کرد؟ اما چون مربی تیم‌ملی است و عده‌ای به او وابستگی دارند از کی‌روش تعریف می‌کنند.

* روند آماده‌سازی تیم‌ملی برای حضور در جام‌ملت‌های آسیا را چطور می‌بینید؟
متاسفانه وقتی پیکر فوتبال‌ایران را اینطور ضعیف و نحیف می‌بینم، غمگین می‌شوم و غصه می‌خورم. من از آمل صحبت می‌کنم که در این شهر فوتبال بازی کرده‌ام. ما در گذشته در آمل مسابقات منظم آموزشگاه‌ها و مسابقات شهری و بین‌مدارس داشتیم. در آمل ۵۰ سال قبل، ۱۰۰ تا فوتبالیست بودیم و ۳ زمین و یک استادیوم داشتیم و الان ۴۰۰ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند و ۱۰ هزار تا فوتبالیست دارد، اما همان ۳ زمین تمرین و یک استادیوم را از آنها گرفته‌اند و نه مسابقات‌آ‌موزشگاهی و نه منتخب‌شهر دارند و فقط مسابقات‌محلی بین ۱۰ تا تیم برگزار می‌شود. اینها این بلا را سر فوتبال‌آمل آورده‌اند و حالا من در مورد تیم‌ملی صحبت کنم که آیا به نیمه‌نهایی یا فینال جام‌‌ملت‌های آسیا می‌رسند یا نه… یک آدم مسئول، فوتبال شهرها را نابود کرده و تمام‌رسانه‌ها در خدمت نابودی‌ فوتبال شهرها قرار گرفته‌اند و من در مورد این مساله نظر بدهم؟

* یعنی قصد ندارید در مورد تیم ملی صحبت کنید؟
من در مورد تیم‌ملی نظر نمی‌دهم و مطمئنا بازی‌های تیم‌ملی را هم نگاه نمی‌کنم. مگر می‌شود این مصیبت‌ها را دید و چشم‌ را بست؟ بعد هم دعا کنیم به قهرمانی آسیا برسیم؟ قهرمانی‌ایران در آسیا مهر تایید به تمام این خراب‌کاری‌هاست.

* به نظر می‌رسد از اتفاقات‌فوتبال به شدت ناراحت و عصبانی هستید؟
وقتی چنین شرایطی را می‌بینم دچار دوگانگی می‌شوم. اگر بگویم دوست‌ندارم تیم‌ملی قهرمان شود، خائن به وطن می‌شوم و اگر بگویم دوست دارم قهرمان شویم و آرزوی موفقیت کنم که قهرمان شویم، خائنان به فوتبال کشور را تایید کرده‌ام.

* در این شرایط چه کار می‌کنید؟
اینجا من باید دنبال حرف علی کریمی را بگیرم که اگر خادم به فوتبال مملکت نیستی خائن نباش. حالا باید با علی کریمی چکار کنیم؟ اگر کریمی در تیم ملی مانده بود تیم ملی قهرمان آسیا می‌شد و حالا که رفته می‌گوید خائن نمی‌خواهم باشم. هر دو نفر ما دچار دوگانگی شده‌ایم، اما این نوک تیز قلم‌ها و رسانه‌ها را به جان می‌خریم و واقعیت را می‌گوییم. امثال ما نمی‌توانیم آرزوی موفقیت برای تیم ملی ایران را داشته باشیم، چون اگر تیم ملی موفق شود کارهای غلط اینها را تایید کرده‌ایم.

* شما برای بهتر شدن شرایط فوتبال‌ایران چه راهکار یا پیشنهادی دارید؟
ایده‌من این است که این قهرمانی‌آسیا نیست که بچه‌های این مملکت را به فوتبال علاقه‌مند می‌کند، بلکه زمین‌های تمرین، مربیان‌خوب، استادیوم‌های‌قشنگ و مسابقات منظم است که بچه‌های ما را به فوتبال علاقه‌مند می‌کند. ‌آن مسئولی که باعثشده مسابقه استقلال و ذوب‌آهن در نیمه نهایی جام‌حذفی ۵۰۰ نفر تماشاگر داشته باشد چطور به او اعتماد کنیم که تماشاگران را به استادیوم برگرداند؟ وقتی فوتبال‌ایران فوتبال بود، چنین مسابقه‌ای ۷۰ هزار نفر تماشاگر داشت، پس مشکلات ما اینها هستند.

* به نظر شما ایراد اصلی کجاست؟
الان می‌گویند ساختارها غلط هستند و یکسری‌ها با تغییر و تحولات فدراسیون مخالف هستند و می‌گویند آ‌دم‌ها نباید عوض شوند، بلکه ساختارها غلط هستند و عوض‌کردن آدم‌ها فایده‌ای ندارند. در جواب آنها باید بگویم ساختار خودش به خودی خود درست نمی‌شود، بلکه آدم‌ها هستند که ساختارها را می‌سازند، پس همین الان اگر آدم‌های خوبی جای آنهایی که از فدراسیون رفته‌اند قرار دهیم ساختارهای جدید را می‌سازند که فوتبال آمل و امثال آن به فلاکت نیفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز