خبرگزاری کار ایران

فروزان درون‌دروازه مشکل داشت؛

آذرپور: تیم ملی مقابل عراق امیدوارانه ظاهر شد / ایران بخت مسلم قهرمانی جام‌ملت‌ها است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۱۲۹

فقط در ۱۵ دقیقه پایانی تیمی که باید در جام ملت‌های آسیا بازی کند در زمین بود، یعنی بهترین‌های ما در دقایق پایانی مقابل عراق بازی کردند.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: کی‌روش تیم اصلی‌اش را خوب می‌شناسد و احتیاجی نداشت مقابل عراق تیم اصلی‌اش را در زمین بگذارد.

هرمز آذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهارداشت: کارلوس کی‌روش در دیدار دوستانه مقابل عراق در نیمه‌اول یک تیم جوان را در زمین گذاشت، چراکه قصد داشت ببیند کدام بازیکن‌جوان می‌تواند در جام ملت‌ها به تیم ملی کمک کند. کی‌روش تیم اصلی‌اش را خوب می‌شناسد و احتیاجی نداشت در این دیدار تیم اصلی‌اش را در زمین بگذارد. در مجموع فقط در ۱۵ دقیقه پایانی تیمی که باید در جام ملت‌های آسیا بازی کند در زمین بود، یعنی بهترین‌های ما در دقایق پایانی مقابل عراق بازی کردند.

وی افزود: نکته قابل توجه در تیم ملی مقابل عراق استفاده از بیگ‌زاده و پورعلی‌گنجی در دفاع وسط بود که بد هم بازی نکردند، اما مساله دیگر حضور سروش رفیعی و وحید امیری در خط هافبک بود، به خصوص امیری که در فاز توپ‌گیری از حریف واقعا خوب کار کرد و فکر می‌کنم یکی از بهترین‌ها بود و جنگنده بازی کرد.

وی ادامه داد: مهمترین نکته‌ای که در نیمه‌اول در تیم‌ملی دیدیم استفاده از ۲ مهاجم در ترکیب‌اصلی بود، یعنی کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون که به درستی از این ۲ بازیکن در عرض هم استفاده نشد، یعنی سردار جلوتر از کریم بود و انصاری‌فرد پشت او بازی می‌کرد. بازی‌کردن ۲ مهاجم قد بلند در عرض احتیاج به راه حل‌های تاکتیکی زیاد و هوش فوق‌العاده ۲ بازیکن دارد و این مساله در حال حاضر که فوتبال تاکتیکی در تیم‌های قاره‌کهن دیده نمی‌شود بهترین کار است.

مربی سابق تیم ملی اظهار داشت: در درون دروازه محسن فروزان مقابل عراق مشکل داشت، چون روی تنها شوتی که عراقی‌ها در اواخر بازی زدند بد جایگیری کرده بود و امکان‌داشت شوت‌بازیکن عراقی منجر به گل شود. به نظر می‌آید هنوز استفاده از علیرضا حقیقی بهترین راه حل تیم ملی در درون دروازه است.

وی افزود: مساله دیگری که باید به آن اشاره کنیم این بود که تیم ملی مقابل عراق فقط دنبال ضد حمله نبود، بلکه بازی را گسترش داد و از تمام‌زمین استفاده کرد و برتری محسوسی به تیم حریف داشت که یکی از دلایل آن استفاده از ۲ مهاجم بود و باعثشد فقط از یک نقشه یعنی ضد حمله استفاده نکنیم. به دلیل اینکه ۲ بازیکن از بازی خارج می‌شود و در این صورت مجبور به استفاده از نقشه‌های B و حتی C می‌شویم که این مساله نکته مهمی است و نشان‌دهنده تحول‌تاکتیکی در تیم ملی است.

آذرپور در پایان گفت: تنها نکته مبهم تیم‌ملی استفاده از جهانبخش است، چون تا به حال از او خوب استفاده نشده است. جهانبخش در هلند گل‌های زیادی می‌زند و یک بازیکن هجومی محسوب می‌شود، اما در تیم ملی بعد از ۱۲ بازی فقط یک گل زده که نشان می‌دهد ما از خصوصیات تهاجمی جهانبخش هنوز خوب استفاده نمی‌کنیم. در مجموع تیم ملی بازی امیدوار کننده‌ای انجام داد و اگر نوسان نداشته باشد یکی از امیدهای مسلم قهرمانی در جام ملت‌های آسیا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز