خبرگزاری کار ایران

اولویت ما تجربه است؛

خاکپور: کمک به تیم امید، کمک به فوتبال است، نه شخص / یکی - دو باشگاه همکاری نکردند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۷۵۰

بازیکنان مرحله‌سوم اردوی‌ما چون امکان‌گرفتن ویزای عمان در آن زمان کوتاه وجود نداشت از بازیکنان اردوی اول در کیش و اردوی‌دوم در تهران در اردوی عمان استفاده کردیم و روز شنبه با تیم ملی عمان بازی خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید گفت: هدف ما در بازی مقابل عمان بیشتر شناسایی است و در ترکیه به آماده سازی می پردازیم.

به گزارش ایلنا، محمد خاکپور درباره آخرین وضعیت تیم ملی امید و اردوهای برگزار شده به سایت رسمی فدراسیون گفت: شروع کارمان را با تیمی که از قبل و با گروه پیشین فعالیت می‌کرد در اختیار ما قرار گرفت و اردوی اول خود را در کیش آغاز کردیم و ما معتقد بودیم این نمی‌تواند تمام بضاعت تیم ملی امید باشد. به همین خاطر با همکارانم وقت گذاشتیم و همه بازیکنان مد نظرمان در لیگ‌برتر را به یک اردوی ۴ روزه دعوت کردیم و همین کار هم با بازیکنان لیگ یکی انجام دادیم.

وی در ادامه افزود: بازیکنان مرحله‌سوم اردوی‌ما چون امکان‌گرفتن ویزای عمان در آن زمان کوتاه وجود نداشت از بازیکنان اردوی اول در کیش و اردوی‌دوم در تهران در اردوی عمان استفاده کردیم و روز شنبه با تیم ملی زیر ۲۲ سال عمان بازی خواهیم کرد.

خاکپور در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که از بازیکنان لیگ یک هم به تیم‌ملی اضافه شوند، گفت: قطعا همین‌طور خواهد بود و در اردوی ترکیه به ما اضافه خواهند شد. در اردوی عمان هم هدف ما آماده‌سازی نیست و بیشترین هدف ما شناسایی است. به دلیل زمان کمی که در اختیار داریم هدف ما هماهنگ‌کردن بازیکنانی است که گزینش شده‌اند. در این اردو بیشتر به دنبال آماده‌کردن بازیکن‌ها هستیم و البته در اردوی ترکیه که ۳ بازی تدارکاتی خواهیم داشت می‌توانیم به هماهنگی بیشتری برسیم.

وی در ادامه در مورد همکاری باشگاه‌ها با تیم ملی امید افزود: از همه مربیان و مدیران‌عامل باشگاه‌های لیگ‌برتر و لیگ یک که بازیکنان‌شان را در اختیار ما گذاشتند تشکر می‌کنم. به جز یکی - دو باشگاه همه باشگاه‌ها همکاری بسیار خوبی داشتند و امیدوارم آنها هم در اردوهای‌آتی این کمک را به تیم ملی انجام دهند. این کمک به شخص خاکپور نیست و کمک به تیم ملی ایران است که متعقل به مردم است. اگر این تیم تقویت شود و بازی خوبی را به نمایش بگذارد امید در میان جوان‌ها بیشتر می‌شود و نظر شخصی من این است که تیم ملی المپیک باید گذرگاه رسیدن به تیم ملی بزرگسالان باشد و بازیکنان شایسته در ابتدا باید بیایند و در این سن امتحان‌شان را پس بدهند تا بتوانند به تیم ملی بزرگسالان برسند. معتقدم کمک مربیان و باشگاه‌ها به این تیم کمک کردن به فوتبال است و نه شخص.

خاکپور در پاسخ به این سوال که در ابتدا احساس می‌شد تمایل به استفاده از مربی‌خارجی در کنار خودتان داشتید، اما در ادامه این اتفاق نیافتاد، افزود: در اینکه مربیان داخلی ما با علم، کوشا و پرتلاش هستند شکی نیست. ضمن اینکه ما می‌خواستیم یک مجموعه کاملا ایرانی را در کنار هم جمع کنیم و اول به خودمان این را اثبات کنیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم و بعد به جامعه فوتبال. در انتخاب همکاران سعی کردیم کسانی را در کنار خودمان داشته باشیم که تلفیقی از تجربه، علم و جوانی در کنار هم باشند. چراکه جوانی انگیزه را می‌آورد و علم در کار فنی بسیار کمک‌مان خواهد کرد و البته اولویت ما تجربه است. در این رابطه، ما شخصی مانند محمد مایلی‌کهن را داریم که همه این مدارج را گذرانده و همه برد و باخت‌ها را در دوران قبل آزمایش کرده و و این تجربه بزرگی است که می‌تواند به ما کمک شایان توجهی داشته باشد.

سرمربی تیم ملی زیر ۲۲ سال در ادامه افزود: صالح و طباطبایی از مربیان با علم و جوان ما هستند که آینده‌فوتبال ما در دستان آنها است و حاج‌قاسم از متخصصین بدنسازی در کنار ما فعالیت می‌کند. البته این امکان بود که از مربیان‌خارجی استفاده کنیم، اما تصمیم گرفتیم کادر فنی تیم ملی کاملا ایرانی باشد و امیدوارم با این ترکیب بتوانیم این تیم را به آن اهدافی که داریم برسانیم.

خاکپور در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به سابقه قبلی که پیش از این در باشگاه‌سایپا بین تقوی و صالح وجود داشت، این رابطه در تیم ملی چگونه است، گفت: آنهایی که از نزدیک تقوی و صالح را می‌شناسند می‌دانند هر دوی آنها با شخصیت، متدین و از تحصیلکرده‌های فوتبال هستند و می‌دانند هدفی که ما در حال حاضر دنبال آن هستیم از خودشان بزرگتر است. سابقه مشکلات‌قبلی در مورد آنها را نه می‌دانم و نه دنبال کرده‌ام، اما با توجه به شخصیت هر دوی آنها می‌دانم هدف هر دوی آنها این است که ما به هدف بزرگ‌تری که داریم و آن رسیدن به المپیک است برسیم. این لطف آنها است که برای کمک آمده‌اند و با دل و جان در حال فعالیت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز