خبرگزاری کار ایران

امارات در بحثدفاعی مشکل دارد؛

عزیزی: کی‌روش می‌داند منتقدانش منتظرند تا نتیجه نگیرد / دژاگه بهترین بازیکن تیم ملی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۶۰۶

خودم همیشه جزو منتقدان کی‌روش بوده‌ام و گفته‌ام که از بازی تیم ملی لذت نمی‌بریم اما الان کی‌روش تحت فشار است و همه منتقدانش منتظرند که نتیجه نگیرد تا به او حمله کنند

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است در حال حاضر فوتبال لذت‌بخشی از تیم کی‌روش نمی‌بینیم، اما امیدوار است اتفاقی که برای یونان اتو رهاگل در جام ملت‌های اروپا افتاد، برای تیم ملی ایران هم بیفتد و قهرمان آسیا شود.

گفت‌وگوی خداداد عزیزی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

*شروع تیم ملی در جام ملت‌های آسیا را چطور دیدید؟
در ۲ بازی اول بحرین و قطر در حد و قواره‌ای نبودند که مقابل ما بایستند و چیزی برای گفتن نداشتند و تیم‌شان آنقدر جان نداشت، اما بازی با امارات یک کم سخت‌تر است، چون پیشرفت خوبی داشته‌اند. امارات در بحثدفاعی مشکل دارد، اما خط حمله قوی و قابل توجهی دارند. عبدالرحمن شماره ۱۰ آنها خوب کار می‌کند و پاس‌های خوبی می‌دهد، ضمن اینکه احمد خلیل هم بازیکن خوبی است و در مجموع بازی سخت‌تری نسبت به ۲ بازی اول داریم. مقابل امارات روی ضربات‌ایستگاهی می‌توانیم به گل برسیم، اما در مجموع بازی سختی است. امارات را می‌توانیم ببریم هر چند از قطر و بحرین بهتر است، ولی نمی‌تواند حریف ایران بشود.

*ازشیوه‌ دفاعی کی‌روش خیلی انتقاد می‌شود. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
بالاخره این هم یک سیستم و تاکتیک است که در دفاع جمع شوید و از ضد حمله استفاده کنیم کاری که در جام جهانی کردیم که کمتر گل بخوریم اما نتوانستیم در ضد حمله قوی عمل کنیم. در جام ملت‌های آسیا تا الان خوب بوده و اشکان دژاگه هم خیلی سرحال و آماده است و بهترین بازیکن ما تا الان بوده است. این سیستم کی‌روش هم یک نوع سیستم است و تا زمانی که جواب بدهد و نتیجه بگیرد، ایراد نمی شود به آن گرفت.

* شما از دیدن بازی‌های تیم ملی در این جام لذت برده‌اید؟
وقتی یک بر صفر یا ۲ بر صفر می‌بریم یا وقتی که جلو می‌افتیم و حریف به ما فشار می‌آورد استرس داریم و لذت نمی‌بریم اما وقتی بازی تمام می شود و برنده می‌شویم، لذت‌بخش است. همیشه دوست داریم که تیم ملی ایران ۱۰ بر صفربرنده شود اما الان فوتبال لذت‌بخشی از تیم ملی نمی‌بینیم. امیدوارم اتفاقی که در جام ملت‌های اروپا برای یونان اتورهاگل افتاد برای تیم کی‌روش هم بیفتد و به فینال برسیم. اگر با این شرایط قهرمان شویم سیستم کی‌روش جواب داده است هرچند که به گفته خیلی‌ها فوتبال لذت‌بخشی بازی نمی‌کنیم.

* پیروزی مقابل قطر چقدر بزرگ بود که کی‌روش در پایان بازی زانو زده بود و به آن شکل خوشحالی می‌کرد؟
بالاخره کی‌روش تحت فشار است و یک طرفه قضاوت نکنیم. خودم همیشه جزو منتقدان کی‌روش بوده‌ام و گفته‌ام که از بازی تیم ملی لذت نمی‌بریم اما الان کی‌روش تحت فشار است و همه منتقدانش منتظرند که نتیجه نگیرد تا به او حمله کنند. هرچند که کی‌روش سعی می کند به این مسائل اهمیت ندهد و خودش را بالاتر از منتقدانش نشان دهد اما اگر نتیجه نگیرد می‌داند که حملات بسیار سختی از طرف همه به او خواهد شد و نمی‌گذارند که به راحتی در ایران کار کند چون شکل برخوردش با پیشکسوتان فوتبال ایران خوب نبوده است. استرسی که کی‌روش دارد به دلیل منتقدانش است که منتظر شکست او هستند. با این رقم قرارداد که کی‌روش دارد همه توقع قهرمانی دارند و به همین دلیل کار کی‌روش سخت است و این سختی را کاملاً درک می‌کند و تحت فشار است.

* شانس قهرمانی داریم؟
خیلی سخت است مگر اینکه یک قرعه خوب به ما بخورد مثلاً ما در گروه‌مان اول شویم و اردن در آن گروه دوم شود و در مرحله بعد با اردن بازی کنیم چون اعتقاد دارم که اگربه عراق هم بخوریم، مشکل داریم چرا که عراق در بازی تدارکاتی هم مقابل ما خیلی خوب بازی کرد. باید شانس کمک‌مان کند و اگربه ژاپن بخوریم کارمان خیلی سخت‌تر است و در مرحله بعد به استرالیا یا کره جنوبی می‌خوریم.

* برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، چه فرقی می‌کند الان با ژاپن بازی کند یا در مرحله بعد؟
قرعه خیلی مهم است، چون هر مرحله‌ای که بگذرانیم، شرایط روحی بچه‌ها بهتر می‌شود. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید همه را ببرد، اما چه بهتر که قرعه ساده‌تری داشته باشیم. یعنی الان به اردن بخوریم و ببریم بهتر است تا اینکه الان با ژاپن بازی کنیم. به نظر من بین کره‌جنوبی، استرالیا و ژاپن به کره‌جنوبی بخوریم، بهتر است چون نسبت به ژاپن و استرالیا بازی راحت‌تری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز