خبرگزاری کار ایران

کی‌روش باید نسل جدید را پرورش دهد؛

ارجمند: استرالیایی‌ها با ویلیامز انتقام ملبورن را گرفتند / فوتبال ایران را قربانی کردند!

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۵۳۷

ما در این بازی قربانی تصمیمات اشتباه داور استرالیایی شدیم و شک ندارم استرالیایی‌ها با نفوذ در AFC برای انتخاب ویلیامز، به نوعی انتقام ملبورن را از ایران گرفتند.

پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران دیدار ایران و عراق را یکی از بهترین مسابقات تیم ملی در سال‌های اخیر دانست و معتقد است استرالیایی‌ها با نفوذ در AFC برای انتخاب داور این دیدار، ‌ انتقام ملبورن را از ایران گرفتند.

داریوش ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا اظهار کرد: بازی ایران و عراق یکی از زیباترین و بهترین مسابقات تیم ملی ایران در سال‌های اخیر بود. مدت‌ها بود چنین بازی شجاعانه‌ای از ملی‌پوشان ندیده بودم. ما در این بازی قربانی تصمیمات اشتباه داور استرالیایی شدیم و شک ندارم استرالیایی‌ها با نفوذ در AFC برای انتخاب ویلیامز، به نوعی انتقام ملبورن را از ایران گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه در صورت رویایی تیم‌های ایران و استرالیا، ملی‌‌پوشان کشورمان میزبان را شکست می‌دادند، ‌ افزود: من خیلی به تغییر نتیجه دیدار ایران و عراق خوشبین نیستم و برای آن هم دلیل دارم. اگر برگزارکنندگان جام ملت‌ها می‌خواستند منصف باشند، یک داور استرالیایی را برای قضاوت دیدار به این حساسی انتخاب نمی کردند.

ارجمند درباره آینده تیم ملی ایران و جوانان نوظهورش توضیح داد: اگر همه جوان‌های مانند سردار، پورعلی‌گنجی، امیری و غفوری باشند، آینده درخشانی در انتظار فوتبال ایران است. البته در جام ملت‌ها بازیکنان مانند اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد هم بازی‌های درخشانی برای ایران انجام دادند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به تدارکات نامطلوب تیم ایران، اظهار کرد: تیم ملی ایران بازی‌های تدارکاتی زیادی نداشت اما تیم‌هایی مانند ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و حتی عراق بازی‌های متعددی پیش از جام ملت‌ها برگزار کردند. عراقی‌ها با وجود وضعیت نابسامان این کشور برای فوتبال‌شان خرج کردند و البته به کمک دوپینگ نتیجه هم گرفتند!

عضو کمیته فرهنگی باشگاه استقلال با حمایت از عملکرد کارلوس کی‌روش گفت: کی‌روش مربی بزرگ و کاربلدی است. او باید بماند و کارش را تمام کند. البته کی‌روش در جاهایی مربیگری کرده که باشگاه به معنای واقعی وجود دارد. در فوتبال ایران فقط بودجه دولتی وجود دارد و برخی کارخانه‌ها و مراکز صنعتی هم گاهی از فوتبال حمایت می‌کنند اما چیزی به اسم باشگاه واقعی در ایران وجود ندارد.

ارجمند درباره شانس‌های قهرمانی جام ملت‌های آسیا توضیح داد: با توجه به اتفاقاتی که افتاده، نمی‌توانیم بگوییم کره‌جنوبی یا استرالیا شانس‌های قهرمانی جام شانزدهم‌اند. امارات ژاپن را حذف کرد و همه معادلات را به هم ریخت. عراق هم ایران را حذف کرد. در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

وی همچنین درباره پخش مجدد مجموعه «به سوی افتخار» گفت: من این مجموعه را سال ۱۳۷۴ جلوی دوربین بردم. «به سوی افتخار» پرده از پلیدی‌های فوتبال برمی‌داشت. کاش یک بار دیگر این سریال از شبکه‌های سیما پخش شود تا نسل جوان امروز بدانند من حدود ۲۰ سال پیش چه چیزهایی را پیش‌بینی کرده بودم و حالا به حقیقت پیوسته‌اند. در این مجموعه برای اولین بار گفتیم فوتبال یک ورزش فرنگی است، اما فرهنگ ‌باید ایرانی باشد. به بیان دیگر در این ورزش باید تکنیک را از مربیان خارجی آموخت و اخلاق را از زورخانه.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز