خبرگزاری کار ایران

نمی‌دانم نقشه‌ آقایان چیست؛

مصطفوی: طرح‌ دوپینگ عبدالزهرا سرگرم کردن مردم بود / خریداری برای پرسپولیس پیدا نمی‌شود!

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۲۵۹

این شرط سازمان خصوصی‌سازی نشان می‌دهد یک فیلتر را پیش پای خریداران گذاشتند و آنها نمی‌توانند جلو بیایند / با این قیمت در ایران خریداری وجود ندارد، مگر اینکه از خارج افرادی پیدا شوند تا پرسپولیس را بخرند.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: نمی‌دانم آقایان با چه نقشه‌ای در دفتر حسین هدایتی جلسه گذاشته و برای خرید سهام پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس تصمیم گیری می‌کنند.

داریوش مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جلسه برخی از پیشکسوتان پرسپولیس با رهبری علی پروین در دفتر حسین هدایتی عضو سابق و متمول هیات‌مدیره سرخ‌پوشان بیان داشت: واقعا نمی‌دانم این قبیل جلسات با چه نقشه‌ای برگزار می‌شود. اگر جلسه پیشکسوتان با هدایتی بوده چرا من به این جلسه دعوت نشده‌ام؟ من که از همه آقایان پیشکسوت‌ترم؛ البته همه این مسایل دست پروین است. او جلو افتاده و برخی بازیکنان سابق پرسپولیس مثل محرمی، سلطانی، عربشاهی، پنجعلی و… را با خود این ور و آن ور می‌برد.

وی درباره قیمت‌گذاری سهام باشگاه‌پرسپولیس برای ارایه به بخش‌خصوصی آن هم با قیمت ۲۹۰ میلیارد تومان گفت: این مبلغ را با سهام منقول و غیر منقول گران می‌بینم. با این قیمت در ایران خریداری وجود ندارد، مگر اینکه از خارج افرادی پیدا شوند تا با این مبلغ حاضر شوند پرسپولیس را بخرند، مثل برخی تیم‌های انگلیسی که خریدارانی از کشورهای عربی و آمریکایی آمده‌اند سهام آنها را خریده‌اند.

رئیس پیشین فدراسیون‌فوتبال ادامه داد: البته به افراد خارجی هم بنا به مسایل ملی و امنیتی نمی‌توان سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس را واگذار کرد. در کل باید بینیم چه اساسنامه‌ای برای فروش استقلال و پرسپولیس از سوی دولت تدوین شده است. آنچه من می‌دانم این که کسانی که از ایران برای خرید پا پیش می‌گذارند نباید سابقه چک‌برگشتی یا بدهی‌مالی داشته باشند، اما مطمئن باشید تاجری که برای خرید استقلال و پرسپولیس با این قیمت پا پیش می‌گذارد سابقه فعالیت اقتصادی فراوانی داشته که حتی مجبور شده از بانک‌ها وام هم بگیرند و در سابقه خود حداقل برای یک بار هم شده بدهی مالی به بانک داشته؛ پس به این نتیجه می‌رسیم، این شرط سازمان خصوصی‌سازی نشان می‌دهد یک فیلتر را پیش پای خریداران گذاشتند و آنها نمی‌توانند جلو بیایند.

مصطفوی درباره اینکه برخی‌ها در صدد خرید سهام ۳۰ درصدی پیشکسوتان هستند، بیان داشت: دولت باید تعیین کند که این پیشکسوتان چه کسانی هستند و از بین این همه پیشکسوت که طی سال‌های متمادی برای پرسپولیس بازی کردند کدام‌ها دارای اولویت هستند که سهام دریافت کنند. ما باید برای واگذاری باشگاه‌ها به بخش‌خصوصی کشوری مانند ترکیه را الگو قرار دهیم که با پرداخت وام‌های بلندمدت به باشگاه‌ها زمینه پیشرفت را برای آنها مهیا کرده است. الان می‌بینید که فوتبال سوای چند کشور ضرر ده است و درآمدزایی در آن نیست. حالا من نمی‌دانم آقایان چگونه با مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان سهام این ۲ باشگاه را در بورس گذاشتند. من قول می‌دهم کسی پا پیش نگذارد.

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به اعتراض مسوولان فدراسیون‌فوتبال به دوپینگی بودن عبدالزهرا بازیکن عراق نیز گفت: من از اول هم گفتم این عمل به خاطر منحرف کردن مردم است. وقتی خود کی روش می‌گوید یک هزارم احتمال نمی‌دادم رأی به نفع ایران صادر شود نشان می‌دهد که او می‌دانسته جریان چیست. وقتی دوپینگ بازیکنی مثبت اعلام می‌شود باید چند مرحله طی شود تا برای او محرومیت اعلام کنند. دیدید که عبدالزهرا مقابل کره‌جنوبی هم بازی کرد، ضمن اینکه ناظران مسابقات قبل بازی تست می‌کنند که کدام بازیکنان برای این مسابقه محروم و دوکارته هستند. واقعیت این است که مسوولان فدراسیون فوتبال می‌خواستند با طرح این مساله مردم را سرگرم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز