خبرگزاری کار ایران

هیچ درخواست و یا گلایه‌ای نداشت؛

اصفهانیان: فغانی یک‌شبه برای قضاوت در فینال انتخاب نشد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۲۲۶

هدف ما استفاده حداکثری از تجربیات بین‌المللی وی و دریافت نقطه نظراتش است تا در برنامه‌های پیش رو کمیته داوران از آنها استفاده کنیم.

رییس کمیته داوران گفت: در داوری کشور فغانی‌های زیادی می‌توانیم داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، فریدون اصفهانیان در ابتدا گفت: بنابر وظیفه ای که داشتیم روز گذشته جهت استقبال از گروه داوری کشورمان به فرودگاه رفتیم و ضمن خیر مقدم، از زحمات و قضاوت خوبشان در بازی‌ها بخصوص دیدار فینال جام ملت‌های آسیا تشکر کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فغانی به شما درخواستی ارائه کرد یا خیر، گفت: خیر خودش هیچ درخواست و یا گلایه‌ای نداشت. البته هدف ما استفاده حداکثری از تجربیات بین‌المللی وی و دریافت نقطه نظراتش است تا در برنامه‌های پیش رو کمیته داوران از آنها استفاده کنیم.

عضو هیات رییسه فدراسیون در ادامه افزود: رفتار، نحوه قضاوت و اثبات پتانسیل داوری ایران که توسط فغانی و کمک هایش به نمایش درآمد نیازمند قدردانی ویژه‌ای است که بر همین اساس روز گذشته شخصا نامه‌ای مبنی بر تقدیر شایسته و حمایت بیش از پیش از فغانی، سخندان و ابوالفضلی به ریاست فدراسیون ارائه کردم.

وی همچنین درباره تاثیر قضاوت فینال معتبرترین بازی‌های آسیایی توسط داوران ایرانی بر داوری داخل کشور گفت: همانطور که در فوتبال تیم‌هایی که بازیکنان آنها درکنار هم بیشتر تلاش می‌کنند به موفقیت می‌رسند، در داوری هم یک داور یک شبه برای قضاوت در دیدار فینال انتخاب نمی‌شود و بدون‌شک در وجود تیم داوری ما علاوه بر پشتکاری که داشتند یک استعداد و پتانسیل درونی هم وجود داشته که به این مرحله رسیده‌اند. بدون‌شک داوران ما را از نخستین قضاوت‌شان در بازی‌های مرحله گروهی زیر نظر بودند و توانایی آنها برای قضاوت در بازی فینال را از نزدیک دیده‌اند. این موفقیت می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای داوران کشورمان باشد و آنها می توانند با بازبینی فیلم های بازی‌های بین المللی سطح خود را ارتقا دهند.

اصفهانیان در ادامه در پاسخ به انتقادات موجود مبنی بر عدم حمایت از داوران بیان کرد: کسانی که این صحبت‌ها را انجام می‌دهند باید داوران حال حاضر را مورد بررسی قرار دهند که در این صورت متوجه می‌شوند داوران جوان زیادی به داوری کشور و بخصوص در سطوح بالای آن اضافه شده است. بدون‌شک این داوران جوان با استعدادیابی‌های مجموعه داوری فدراسیون به رشد کنونی رسیده‌اند در غیر اینصورت همانند گذشته اختلاف زیادی بین داوران با تجربه و داوران جوان وجود داشت.

وی ادامه داد: ما کاملا به داوران‌جوان اعتماد کرده‌ایم و قضاوت‌های زیاد و بعضا حساسی از جمله دیدار دربی پایتخت را به آنها محول کرده و خواهیم کرد. صحبت‌های من نشان‌دهنده این است که یکی از اهداف‌اصلی ما پرورش و حمایت از داوران جوان است تا بتوانیم فغانی‌های بیشتری در جامعه داوری کشورمان داشته باشیم. البته اینکه فغانی به این جایگاه رسیده هم به تنهایی کافی نیست، بلکه پیشرفت بیشتر وی لازمه حفظ چنین جایگاه پر ارزشی است که بدست آورده و قطعا وظیفه او در آینده بیشتر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز