خبرگزاری کار ایران

آمادگی‌ بدنی خوبی داشتم؛

سخندان: فینال جام‌ملت‌ها سخت‌ترین قضاوت ما بود / فعالیت‌داوران صرفا به انگیزه‌مادی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۵۶۰

اوگا واسان مسئول دپارتمان داوری AFC پس از اتمام بازی استرالیا و کره جنوبی از تیم داوری ایران بخاطر قضاوت های بی نقض در این تورنمنت تشکر ویژه کرد.

کمک داور بین‌المللی کشورمان تاکید کرد که مسئول دپارتمان داوری کنفدارسیون فوتبال آسیا از نحوه قضاوت تیم داوری ایران در جام‌ملت‌های آسیا رضایت کامل داشتند.

به گزارش ایلنا، رضا سخندان با اعلام این مطلب گفت: اوگا واسان مسئول دپارتمان‌داوری AFC پس از اتمام بازی استرالیا و کره‌جنوبی از تیم داوری‌ایران بخاطر قضاوت‌های بی‌نقض در این تورنمنت تشکر ویژه کرد.

وی با بیان اینکه تیم داوری‌ایران در این تورنمنت بیشترین قضاوت را انجام داده، گفت: بازی‌های عربستان - چین، کره‌جنوبی – کویت، ژاپن - عراق در مرحله‌گروهی، بازی ژاپن - امارات در مرحله یک‌چهارم نهایی و بازی فینال بین استرالیا و کره‌جنوبی را قضاوت کردیم که بازی فینال به لحاظ شرایط میزبانی و حساسیت بالا سخت‌ترین قضاوت ما بود.

سخندان با اشاره به اینکه قبل از اعزام به این تورنمنت در هفته ۵ جلسه تمرین داشته، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مسابقات از آمادگی‌بدنی خوبی برخوردار بودم و توانستم عملکرد قابل‌قبولی را از خود بجا بگذارم.

وی با اشاره به حق‌الزحمه کم داوران ایرانی نسبت به داوران سایر کشورهای آسیایی گفت: فعالیت‌داوران در لیگ‌های کشور صرفا به انگیزه مادی نیست، بلکه هدف اصلی داوران، کمک به پیشرفت جایگاه داوری ایران در سطح آسیا و جهان است.

این کمک‌داور مشهدی که در جام ملت‌های ۲۰۰۷ مالزی و ۲۰۱۱ قطر نیز حضور داشته تجربه آن دوره از مسابقات را مهم ارزیابی کرد و گفت: حضور در دوره‌های قبل از رقابت‌ها تجربه خوبی برای من بود و یقین دارم استفاده از آن تجارب در عملکرد من در این دوره بی‌تاثیر نبوده است.

وی اظهار داشت: عملکرد داوران در هر مسابقه ملاک‌ارزشیابی برای حضور در جام‌جهانی بوده و امیدوارم با عملکرد خوبی که داشتم بتوانم در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه نماینده شایسته‌ای برای جامعه داوری ایران باشیم.

رضا سخندان متولد ۴ بهمن ۱۳۵۲ است و از سال ۱۳۶۸ داوری را آغاز کرد و از سال ۲۰۰۵ وارد لیست فیفا شد. وی تاکنون در بیش از ۱۴۰ بازی بین المللی به عنوان کمک داور پرچم زده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز