خبرگزاری کار ایران

فوتبال با بودجه‌محدود موفق نمی‌شود؛

محصص: ایران صاحب سبک و تفکر شده / کی‌روش را باید حفظ کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۸۶۹

اگر در فوتبال بودجه کافی نداشته باشیم موفقیتی نیز حاصل نمی‌شود. بنابراین باید در این زمینه با برنامه‌ریزی دقیق پیش رویم و به اهداف خود برسیم.

سرپرست کمیته فنی و توسعه درباره راهکارهای موفقیت تیم‌های پایه و بررسی برنامه‌های آن، بررسی وضعیت تیم ملی بزرگسالان، مشکلاتی که بر سر راه اجرای برنامه‌های تیم های ملی وجود دارد، به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی محصص گفت: برنامه‌های مربیان تیم‌های پایه را به طور کامل زیر نظر گرفته‌ایم و قصد داریم با نظارت دقیق و ارائه راهکارهای‌مناسب، شرایط را برای حضوری موفق در مسابقات پیش‌رو فراهم کنیم. در مدت یک هفته‌ای که به عنوان سرپرست کمیته‌فنی و توسعه فعالیتم را آغاز کرده‌ام، هدفم این است که با مربیان تیم‌ها مرتبا در ارتباط باشم و مشکلات و مسائل مربوط به تیم‌هایشان را از نزدیک بررسی کنم.

وی افزود: با بررسی و سرکشی به تمرینات و نظارت بر روی برنامه‌های مربیان می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد. یکی از راهکارهایی که می‌توان برای موفقیت تیم‌های پایه مطرح کرد برگزاری مسابقات مختلف، تجربه‌اندوزی برای بازیکنان و اجرای برنامه‌های اردویی است.

محصص گفت: من شاهد رقابت تیم ملی نوجوانان در تایلند بودم. بازیکنان زیر ۱۶ سال ایران مقابل کره‌شمالی بسیار عالی بازی کردند و در ضربات‌پنالتی مسابقه را واگذار کردند. متاسفانه این تیم مدتی رها شد، ضمن اینکه طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا تغییر رده سنی برای بازیکنان ایجاد شد و تیم ملی نوجوانان ما از هم اکنون اردوهای تدارکاتی خود را آغاز کرده و پس از حضور در تورنمنت‌های مختلف درصدد آن است که استعدادیابی کند و بازیکنان نخبه را که رنج سنی‌شان به رده‌ای که AFC اعلام کرده، به اردوهای تیم ملی دعوت کند.

سرپرست کمیته توسعه و فنی در ادامه درباره تیم ملی جوانان گفت: تیم ملی جوانان نیز اردوهای خود را برگزار می‌کند و کادر فنی این تیم نیز به فکر استعدادیابی است. یکی از راهکارهایی که می‌توان برای موفقیت و یا روند رو به رشد تیم‌های پایه مطرح کرد این است که تلاش کنیم از نظر آمادگی تیم‌ها، رفع کمبود تعداد بازیکن، تقویت برنامه‌های اردویی، برگزاری دیدارهای دوستانه و تجربه‌اندوزی شرایط را مهیا کنیم تا با گذر زمان بتوان کم کم بر مشکلات غلبه کرد. در واقع کلید موفقیت تیم‌های پایه آماده نگاه داشتن بازیکنان و کسب تجربه و دانش فنی است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برای بهبود شرایط تیم‌های ملی با سازمان لیگ برتر تعامل داشته‌اید یا خیر گفت: روز گذشته نشستی را با مسئولان سازمان لیگ برتر برگزار کرده و در رابطه با برنامه تیم های ملی به بحثو تبادل نظر پرداختیم. یکی دیگر از عوامل موفقیت فوتبال ما، سازمان لیگ‌برتر است. برای پیشرفت فوتبال، نیاز به برنامه‌ریزی داریم و بدون آن به جایی نخواهیم رسید. به نظرم هر چه تعداد بازی‌ها در رده سنی‌پایه بیشتر باشد بهتر است. در سفری که به ژاپن داشتم رده‌های سنی ۱۵ و ۱۶ سال در ژاپن دارای سازماندهی خوبی بودند و در این زمینه ما نسبت به کره و ژاپن فاصله زیادی داریم.

وی یکی از موضوعات مورد بحثجلسات کمیته‌فنی و توسعه که در آینده با سازمان‌لیگ بحثخواهد شد درخصوص بازاریابی دانست و گفت: اگر در فوتبال بودجه کافی نداشته باشیم موفقیتی نیز حاصل نمی‌شود. بنابراین باید در این زمینه با برنامه‌ریزی دقیق پیش رویم و به اهداف خود برسیم.

یکی دیگر از اقدامات مطلوبی که سازمان لیگ برتر انجام داد اجباری کردن استفاده از بازیکنان جوانان در مسابقات لیگ برتر بود. محصص در این رابطه به سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت: به سازمان لیگ‌برتر به دلیل این اقدام بسیار مفید و با ارزش تبریک میگویم. استفاده از بازیکنان جوان در رقابت‌های لیگ به فوتبال ما کمک می‌کند. گام بسیار ارزشمندی در رده‌های پایه برداشته شده و حضور بازیکنان در لیگ باعثمی‌شود تا انگیزه و رقابت بین بازیکنان در رده‌های سنی ایجاد شود و لیگ‌پویایی داشته باشیم.

وی درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در مسابقات گذشته و همچنین فراهم شدن بستری مناسب در رقابت های پیش‌رو(جام جهانی ۲۰۱۸) گفت: علیرغم انتقادات نادرستی که از سوی برخی از افراد و کارشناسان در رابطه با بازی‌های تیم ملی در جام ملت‌ها مطرح شد باید بگویم تیم ملی بسیار خوب بازی کرد و در مقابل عراق نیز تمام توانش را به کار گرفت. در این بازی شانس با ما یار نبود و فوتبال آن روی ناخوشش را به ما نشان داد. برای اینکه تیم ملی خوبی داشته باشیم و عملکرد قابل قبولی در جام جهانی ۲۰۱۸ از خود به جای بگذاریم، باید کی‌روش را حفظ کنیم. بارها نظرم را راجع به کی روش اعلام کرده ام. فوتبال ایران می تواند از تجربیات بالای این سرمربی بهترین استفاده را ببرد. اگر زمان داشته باشیم و تحریم ها باعثبهم ریختگی برنامه های تیم ملی نشود، بدون شک با این مربی می‌توان موفق بود. فوتبال ایران اکنون صاحب سبک و تفکر شده است. پس باید شرایط را از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری برای این تیم مهیا کنیم تا به هدفمان که موفقیت این تیم است برسیم.

سرپرست کمیته فنی و توسعه در پایان درباره خواسته کمیته فنی از فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه‌ها گفت: مطمئنا تعامل بین مسئولین، باشگاه‌ها، مربیان و اعضای تیم‌های ملی باعثمی‌شود تا تیم ها در شرایط خوبی قرار بگیرند. اگر تعامل سازنده بین افراد فوق باشد، بدون شک آینده تیم های ملی تامین خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز