خبرگزاری کار ایران

وقت را برای آماده سازی از دست دادیم؛

کاشانی: اتحاد خوبی در تیم امید شکل گرفته / آزمون و جهانبخش بازیکن امید هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۵۸

بارزترین نکته تیم ملی المپیک این است که تواضع داریم و از هیچکس نیز توقعی نداریم. ما با همه راه می‌آییم و با هر کسی کار داشته باشیم پشت در اتاقش می نشینیم.

مدیر فنی تیم فوتبال امید ایران گفت: خوشبختانه اتحاد خوبی بین کادرفنی، بازیکنان و اصحاب رسانه شکل گرفته و این همدلی می تواند ما را به اهدافی که داریم برساند.

به گزارش ایلنا، حبیب کاشانی در نشست خبری عصر امروز خود که در محل شهرداری منطقه ۹ برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر، ضمن بیان مطلب فوق گفت: خوشبختانه اتحاد خوبی بین اصحاب رسانه و تیم امید بوجود آمده و این تیم روند رو به رشدی را دنبال می‌کند.

مدیر تیم امید در ابتدای نشست خبری تیم ملی امید از حضور رسانه ها تشکر کرد و گفت: اکنون زمان این رسیده تا همه دست در دست یکدیگر داده و کمک کنیم تا تیم ملی امید پس از ۴۰ سال راهی المپیک شود. در این راه همه بازیکنان، کادر فنی و مردم باید کنارمان باشند. الحمد‌لله دو امر اتحاد و همکاری در این روزها در تیم امید مشهود است و می‌توانیم با این پشتوانه به موفقیت برسیم. ایام دهه فجر را هم به همه تبریک می‌گویم. حضور شما نشان از اهمیت تیم امید دارد و اگر همه ما با هم باشیم می توانیم تیم قدرتمندی را بسازیم.

کاشانی در پاسخ به این سوال که بحثحضور محمد مایلی‌کهن - مدیر فنی تیم ملی امید در باشگاه پرسپولیس مطرح شده است و آیا با آنها صحبتی برای حضور مایلی‌کهن در پرسپولیس مطرح شده است یا خیر، افزود: من پس از ۴۲ ماه روز جمعه برای تماشای بازی پرسپولیس و ملوان به ورزشگاه رفتم. هرچند که برخی‌ها می‌گفتند جایگاه شما ملی است و شاید برخی‌ها فکر کنند شما طرفدار تیمی هستید اما به هر حال من هوادار پرسپولیس هستم. شرایط این تیم حساس است و زمانی که تیم‌های بزرگ دچار آسیب می‌شوند، این هوادار است که کنار آنها می‌ماند. هوادار یک سلیقه نیست بلکه باورش از نوجوانی شکل گرفته و ما هم این رنگ را انتخاب کردیم و هم‌اکنون احساس خطر می کنیم.

وی افزود: دیدیم تیم از لحاظ روحی آسیب‌ دیده و نیاز به کمک دارد. در مورد حضور مایلی‌کهن در پرسپولیس هم باید بگویم که سابقه او مشخص است. همین که او در تیم ملی کنار ما حاضر شده اهمیت دارد. در خصوص سایر اعضای کادر فنی باید بگویم که با توجه به اینکه مسابقات مقدماتی المپیک را در پیش داریم خواهش کردیم که در این مدت به هیچ عنوان به چیزی غیر از المپیک فکر نکنند و تمام تمرکز خود را برای این تیم در نظر بگیرند تا ما مرحله مقدماتی را به خوبی سپری کنیم و پس از این مسابقات اختیار تصمیم با خود اوست.

کاشانی درباره تداخل اردوی آماده سازی تیم ملی بزرگسالان با مسابقات امید و هماهنگی های پیش بینی شده افزود: من به اتفاق خاکپور جلسه یک ساعته‌ای را با کی‌روش داشتیم و در آن جلسه خاکپور از رزومه خودش برای کارلوس کی‌روش مطالبی را بیان کرد. در آنجا عنوان شد که مسابقات مقدماتی تیم امید بسیار مهم است و هر دو تیم بزرگسالان و تیم امید باید به یکدیگر کمک کنند تا به موفقیت‌های بعدی برسند. ما باید درک متقابلی از شرایط هم داشته باشیم، بر همین اساس با در نظر گرفتن این که تیم ملی در تعطیلات عید قصد انجام بازی‌های دوستانه دارد و تیم امید باید در بازی‌های رسمی انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو شرکت کند، بنابراین امیدواریم با دعوتی که محمد خاکپور از جهانبخش و آزمون خواهد داشت این دو بازیکن بتوانند در این مدت برای تیم امید بازی کنند و در مقابل بر اساس همان درک متقابل این دو بازیکن در خرداد ماه به تیم ملی بزرگسالان در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ کمک کنند.

وی درباره درخواست برخی از مربیان لیگ برتر مبنی بر لغو بازی‌های هفته بیست و سوم به دلیل همزمانی آن با اردوی قطر تیم امید گفت: در تیم المپیک اساس کار ما بر تعامل است و با همه مسئولان تعامل می‌کنیم و نقطه قوت این تیم همین است که حاضریم برای تعامل پشت در هر مسئولی بنشینیم حتی اگر ما را راه ندادند. از کمیته ملی المپیک گرفته تا فدراسیون و سازمان لیگ سعی می‌کنیم از هر کسی که بتواند به ما کمک کند از نیروی انتظامی گرفته تا سپاه پاسداران و ارتش کمک بگیریم. در رابطه با بازی‌های هفته‌ بیست و سوم نیز به همراه آقای خاکپور و تاج جلسه‌ای داشتیم و در این جلسه دو موضوع عمده را مطرح کردیم که یکی بازی‌های هفته بیست و سوم و دیگری شرایط میزبانی مان بود.

کاشانی در ادامه افزود: قرار بود شانزدهم تا بیست و دوم تیم ملی برای برگزاری اردو در قطر باشد و هفته بیست و سوم هم همزمان با این اردو انجام شود. از آنجایی که نمی توانستیم بازیکنان را به طور کامل در اختیار داشته باشیم و عده‌ای را بعد از هفته بیست و سوم به اردو اضافه کنیم، بنابراین قرار شد بازیکنان را به همراه تیم ملی ببریم تا با شرایط جوی و ارتفاع از سطح دریا کنار بیایند و برای بازی آمادگی لازم را داشته باشند و در این زمینه در جلسه‌ای که با رییس سازمان لیگ داشتیم قرار شد ایشان این موضوع را حل و فصل کند و فکر می‌کنم همکاری مربیان و سرمربیان تیم‌ها با تیم ملی امید کمک کوچکی به این تیم است که از آنها انتظار می رود و همین طور از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان نیز انتظار داریم تا شرایط روانی خوبی برای تیم امید فراهم شود.

مدیر تیم امید در ادامه درباره شرایط میزبانی نیز گفت: ما در ایران بازی می‌کنیم اما شرایط میزبانی در حد این تیم نیست. سه ورزشگاه برای میزبانی بازی‌ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده‌اند اما آنها تنها یک استادیوم را انتخاب کرده است و در این استادیوم در طول ۸ روز بازی ها انجام خواهد شد و این به زمین بازی آسیب بسیار زیادی خواهد زد. امیدواریم با رایزنی‌هایی که مسئولان انجام خواهند داد ورزشگاه آزادی نیز برای میزبانی انتخاب شود تا فشردگی بازی‌ها به زمین بازی و شرایط مسابقه لطمه‌ای وارد نکند.

کاشانی در ادامه افزود: بحثدیگر برگزاری هفته بیست و سوم لیگ برتر است. برنامه ما این است که از ۱۸ تا ۲۵ اسفند به کویت برویم و دو دیدار دوستانه خوب را انجام دهیم و ۱۰ روز پیش از شروع مسابقات در ایران حاضر شویم. رئیس سازمان لیگ به ما قول داد تا این مسئله را هم حل کند و این دو موضوع خواسته ما از مسئولان است. اگر ورزشگاه آزادی انتخاب نشود و قرار باشد طی ۴ روز پشت هم در ورزشگاه دستجردی بازی شود کیفیت زمین از بین می‌رود و شرایط کار برای تیم امید دشوار می‌شود. درخواست ما این است که مسئولان فدراسیون، ورزشگاه آزادی و سایر مسئولان ذیربط باید دست به دست هم بدهند تا این موضوع مهم حل شود.

کاشانی افزود: مدت زمان سپری شده در زمان رفتن وینگادا از تهران را از دست دادیم و این آفت بزرگی برای تیم ملی امید بود. شکی نداریم که کادر فنی تیم ملی امید از توانایی خوبی برخوردار هستند و به خوبی فعل خواستن را صرف می‌کنند. آنها هیچ ذره‌ای و لحظه‌ای از تلاش فرو نخواهد گذاشت. ما حداقل‌ها را برای این تیم فراهم کرده‌ایم و ۱۰ الی ۱۱ بازی برای این تیم در نظر گرفته ایم و آن چیزی که بازیکنان را دچار مشکل کرده بود بحثروحی و روانی آنها بود که به آنها آسیب زده بود. در یک سال گذشته آنها بردی نداشتند و خاکپور و کادر فنی توانستند پس از تشخیص این آسیب، مشکلات را برطرف کنند و به این باور رسیده اند که به نحو احسن کار خود را دنبال می کنند.

مدیر تیم ملی امید در مورد اینکه نقش کی‌روش در این تیم تا چه اندازه است گفت: در قرارداد کی‌روش آمده که او در کار تیم امید نظارت داشته باشد. با توجه به اینکه این مسائل با رقابت‌های جام ملت‌های آسیا همزمان شده بود و او در ایران حضور نداشت، این موضوع کمی به وقفه افتاد.

کاشانی در مورد اینکه آیا مشکلی برای همراهی بازیکنان تیم امید برای سفر به کشورهای خارجی از جمله بحثممنوع‌الخروج بودن و سربازی آنها وجود ندارد گفت: ما تاکنون ۳ سفر برون‌مرزی رفته ایم و کمترین مشکل را در این زمینه داشته‌ایم و در کمتر از ۴۸ ساعت این هماهنگی‌ها به وجود آمده است. من به کادر فنی بزرگسالان گفتم که اگر آنها مهرداد پولادی و سروش رفیعی را دارند ما ۳۰ بازیکن داریم که با این مشکلات روبرو هستند و آنها دانشجو و یا سرباز هستند. ما در کمتر از چند روز این مشکل را برطرف کردیم در حالی که این مسئله نیاز به زمان بیشتری داشت.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ابتدا اهواز برای میزبانی مرحله اول مقدماتی المپیک معرفی شده بود و آیا او و کادر فنی با این مسئله مخالفت کردند، افزود: کادر فنی برای انتخاب شهر میزبان جلسات مختلفی را برگزار کرد. برای این مسابقات ۵ تیم و چیزی حدود ۱۷۰ نفر در آن مکان مستقر شوند. به همین خاطر باید امکانات تمرینی و لجستیکی خوبی فراهم شود. همچنین بحثریزگرد‌ها هم مطرح بود. البته باید همه به هم کمک کنیم، این بازی‌ها در تعطیلات نوروز برگزار می‌شود و هموطنان ایرانی با حضور در ایران باید از تیم ملی امید حمایت کنند.

کاشانی در ادامه افزود: مطمئنم که هموطنان ما تیم‌شان را دوست دارند و به ورزشگاه می‌آیند. در مورد اینکه میزبانی به ورزشگاه دستگردی داده شده دو مطلب وجود دارد. ابتدا اینکه طی ۴ روز باید هر روز دو مسابقه در یک ورزشگاه انجام شود و این موضوع می‌طلبد که باید ۴ رختکن در ورزشگاه وجود داشته باشد. بحثدیگر هزینه بالای برگزاری هر بازی در ورزشگاه آزادی است که باید مد نظر قرار بگیرد. مطمئنا برگزاری بازی در ورزشگاه دستگردی بسیار ارزان‌تر است و شاید فدراسیون این ورزشگاه را به همین خاطر انتخاب کرده است.

مدیر تیم فوتبال امید در پاسخ به این سوال که آیا اعتقادی به استفاده از بازیکنان دورگه دارد، اظهار داشت: این مسئله که ما باید از همه پتانسیل‌مان بهره ببریم را در سال ۸۶ با حضور افشین قطبی در پرسپولیس ثابت کردم. قطبی که نه شناسنامه داشت و نه پاسپورت را به ایران آوردیم و آن نتایج خوب با او بدست آمد. همچنین علیرضا مرزبان که در ایران فعالیت نمی‌کرد به پرسپولیس آمد و اکنون می بینید او هدایت پدیده‌مشهد را برعهده دارد. حتی آن زمان که محمد خاکپور در ایران حضور نداشت بارها از او خواهش کردم به ایران بیاید و به خاطر اینکه نمی‌توانستیم از توانایی‌های او استفاده کنیم اظهار شرمندگی می‌کردم.

وی در ادامه گفت: از زمانی که خاکپور هدایت تیم ملی امید را پذیرفته، به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند. او بازیکنان زیادی را تحت نظر گرفته است. این بازیکنان وقتی به تیم ملی امید آمدند، امکانات خوبی در اختیار آنها قرا داده شد و از بابت لباس، اسکان و سایر موارد همه چیز در اختیارشان قرار گرفته شد. استدلال ما بود که شاید آنها دیگر به هیچ تیم ملی دعوت نشوند و حالا که این اتفاق افتاده و شرایط حضورشان فراهم شده، کاری کنیم که این مسئله برای آنها خاطره‌انگیز شود و تا چند سال دیگر این موضوع را برای خانواده‌هایشان تعریف کنند و از آن لذت ببرند.

کاشانی تاکید کرد: این اقدامات باعثمی‌شود تیم با آرامش کار خود را دنبال کند. اگر کی‌روش اعلام می‌کند تیمش تدارک خوبی نداشته و به طور مثال فلان تیم ۱۰ بازی دوستانه برگزار کرده این مسئله را برای تیم ملی امید برطرف کردیم. با برگزاری بازی مقابل تیم سوریه و کویت تعداد مسابقات دوستانه ما به ۱۱ یا ۱۲ مسابقه می‌رسد.

مدیر تیم ملی فوتبال امید درباره مشکلات‌مالی فدراسیون فوتبال برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: فدراسیون فوتبال مشکلات‌مالی زیادی دارد، علت این مسائل را نمی‌دانم اما در جلسه‌ای که با کی‌روش هم داشتیم او این مسئله را عنوان کرد که ۶ ماه است کادر فنی حقوق نگرفته است. در زمینه بودجه فدراسیون مشکلات عدیده‌ای وجود دارد و تنها به بحثمیزبانی مربوط نمی‌شود و اینطور نیست که بگوییم فقط یک میلیارد برای این کار نیاز است.

وی در مورد اینکه با وجود عدم کمک‌های مالی پول سفرهای تیم ملی از کجا تأمین می‌شود و چرا هم‌اکنون که کادر فنی ایرانی هستند کمیته ملی المپیک به این تیم کمک نمی‌کند، گفت: زمانی که من به تیم ملی امید آمدم، خاکپور را انتخاب کردم و در آن زمان به او هم گفتم اگر به عنوان سرپرست یا مدیر فنی، به تیم امید نیاید در خانه او خواهم رفت و با همسرش صحبت می‌کنم. به هر حال این اتفاق رخ نداد و پس از اینکه از تیم امید جدا شدم فدراسیون‌فوتبال با خاکپور جلسه‌ای گذاشت و او در همان جلسه به من زنگ زد و گفت می‌خواهد به تیم امید بیایم و من به خاطر دوستی حدود ۲۸ ساله‌ام با وی، هر کمکی بتوانم انجام خواهم داد.

کاشانی در مورد اینکه بهتر نیست سبک صحبت کردنش را همانند کی‌روش کند تا بتواند هفته بیست و سوم لیگ برتر را به تعویق بیندازد افزود: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده پیش می‌رویم. من با تاج در این زمینه صحبت کردم و خواسته‌هایمان را به وی گفتم. من به سبک کی‌روش عمل نمی‌کنم و این روش را بلد نیستم، چرا که او مربی حرفه‌ای است، بلکه با سبک ایرانی و فرهنگ خودمان از سازمان لیگ خواهش می‌کنم تا مشکلات برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز