خبرگزاری کار ایران

مشکلات با آمدن عباسی شروع شد؛

خطیبی: ضربه‌ آقایان به تراکتور در تاریخ بی‌نظیر بود / برکناری ام برنامه ریزی شده بود

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۶۱۱

گفتم به هواداران پشت نمی کنم، برکنارم کنید / قهرمان نیم فصل شدیم اما دریغ از یک تشکر / مربی بدنساز ما را از تبریز فراری دادند / باشگاه تراکتور آینده خطرناکی دارد / هواداران را گول نزنید / برادر عباسی چکاره باشگاه است؟

سرمربی پیشین تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه مشکلات از زمان تغییر هیات مدیره این باشگاه آغاز شد، گفت: ضربه‌ای که آقایان به باشگاه تراکتورسازی زدند، در تاریخ بی‌نظیر است.

به گزارش ایلنا، رسول خطیبی در گفتگویی رادیویی ضمن بیان این مطلب درباره برکناری‌ یکباره‌اش از سرمربیگری باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: دیروز مدیر روابط عمومی باشگاه با من تماس گرفت و گفت که باید مرا حضوری ببیند. او به من گفت عباسی از هیات مدیره تماس گرفته و اعلام کرده با خطیبی صحبت کنید که از سرمربیگری تیم تراکتور استعفا بدهد. من هم گفتم به هواداران پشت نمی‌کنم. اگر قرار است از این تیم بروم، اخراجم را رسما اعلام کنید که یک ساعت بعد در سایت باشگاه این موضوع را اعلام کردند.

وی افزود: از تمام هواداران که من و تیم را حمایت کردند، ممنونم. هواداران نسبت به اینکه برکنار شدم، ناراحتند. من دست تک تک آنها را می بوسم. این چیزها الکی به دست نیامده است. همه می‌دانند که چه تلاش ها و زحماتی را متحمل شدیم.

سرمربی پیشین تیم فوتبال تراکتورسازی در پاسخ به این سئوال که «آیا از قبل برای برکناری اش برنامه ریزی شده بود»؟ تاکید کرد: ارزیابی نتایج تراکتورسازی را به هواداران و کارشناسان می‌سپارم. ما از اول فصل با جمشید نظمی قرارداد بستیم که او از من برنامه سه ساله خواست. بعد از اینکه نتایج خوبی گرفتیم، در هفته چهارم یا پنجم بود که هیات مدیره جدید تشکیل دادند و عباسی را به عنوان قائم مقام انتخاب کردند. مشکلات ما از آنجا شروع شد. دست نظمی از آن موقع بسته شد و امکانات لازم را به او ندادند.

وی ادامه داد: نظمی بعد از اینکه دید تحت فشار است، از مدیرعاملی استعفا داد. اینها برنامه‌ریزی شده بود. بعد از آن، عباسی سرپرست موقت باشگاه شد تا ببیند جو تبریز درباره او چطور است. سپس وقتی جو آرام شد، عباسی به عنوان مدیرعامل انتخاب شد.

خطیبی به پروسه سخت جذب بازیکنان این تیم اشاره کرد و ادامه داد: ببنید ما آندرانیک تیموریان را چطور به تراکتورسازی آوردیم. باشگاه پول احمد آل‌نعمه را نداد که این بازیکن از دست باشگاه ناراحت شد و تصمیم گرفت از تراکتورسازی برود. ما هم پول احمد را به آندو دادیم و برای همین جذب آندو برایشان بار مالی نداشت.

وی با بیان اینکه برنامه سه ساله ما را به هم زدند، گفت: از موقعی که اینها آمدند، تیم ما به مشکل خورد. بعد از نیم فصل که تیم قهرمان شد، حتی یک تشکر خشک و خالی از ما نکردند. مسئولان حتی یک مصاحبه نکردند که از مربیان و بازیکنان رضایت کامل داریم. ضمن اینکه قرار بود قبل از اردوی دوبی ۲۰ درصد قراردادها را بدهند که ندادند. اینها باعثشد بازیکنان از نظر روحی و روانی به هم بریزند و خواسته های سرمربی را انجام ندهند.

سرمربی پیشین تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که با رادیو جوان گفتگو می‌کرد، یادآور شد: مسئولان باشگاه کاری کردند که مربی بدنساز ما از تبریز فرار کند. بعد از آن من یک مربی دیگر را معرفی کردم ولی با او هم قرارداد نبستند.

وی درباره احتمال انتخاب تونی اولیویرا به عنوان سرمربی جدید این تیم، تصریح کرد: تراکتورسازی باشگاهی است که ساختار ضعیفی دارد و مدیرعامل و هیات مدیره آن فقط امروز را می‌بیند. این تیم آینده خطرناکی دارد. تیم‌هایی مثل سپاهان و فولاد برنامه‌های سه یا پنج ساله دارند. تراکتورسازی نماینده ایران در آسیاست ولی با این برنامه‌ریزی‌ها به مشکل می‌خورد.

خطیبی اضافه کرد: شما نگاه کنید با رسول خطیبی چطور برخورد کردند. با مربیان سابق مثل تونی و جلالی هم که برای تیم زحمت کشیده بودند، چطور برخورد شد و آنها را چگونه بدرقه کردند.

وی با انتقاد از انتخاب عباسی به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه، اظهار کرد: لطفا هواداران را گول نزنیم. مسئولان مدام در مصاحبه‌های‌شان می‌گویند هوادار. در نظرسنجی که در تبریز برای مدیرعاملی عباسی گرفتند، ایشان ۷-۸ رای بیشتر نیاورد که این آرا را هم حتما خودش و چند نفر اعضای هیات مدیره داده‌اند. اگر شما مدام هوادار، هوادار می‌گوئید، پس نظر آنها را باید عملی کنید.

سرمربی پیشین تراکتورسازی ادامه داد: من هر موقع به آقای عباسی می‌گفتم در پست دفاع به بازیکن خارجی نیاز داریم، می‌گفت با برادرم صحبت کنید. مگر برادر عباسی در باشگاه چه کاره است. تراکتورسازی در تهران دفتر دارد. مگر این تیم برای تهران است که آنجا دفتر دارد؟

وی با بیان اینکه آینده نشان می‌دهد که ما چه زحمتی برای تراکتورسازی کشیدیم، خاطرنشان کرد: این ضربه‌ای که به تراکتورسازی زدند، در تاریخ بی‌نظیر خواهد بود. امیدوارم تراکتورسازی در آرامش قرار بگیرد و حمایت شود. امیدوارم هر مربی‌ای می آید در آینده موفق باشد.

خطیبی در پایان گفت: قرارداد بازیکنان تراکتورسازی در فصل گذشته بالای ۲۲ میلیارد بود ولی امسال نصف این مبلغ است. ضمن اینکه میانگین سنی تیم تراکتور سال گذشته ۳۰ سال بود ولی ما امسال این میانگین را به ۲۵ رساندیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز