خبرگزاری کار ایران

بدنبال نامه کفاشیان به رئیس رسانه ملی؛

حسینی: صدا و سیما حق پخش فوتبال را واریز کند / امکان شکایت به کمیسیون اصل ۹۰

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۵۶۱

ما کمک‌های دولتی به فوتبال را قطع و آن را غیرقانونی کردیم. با شرایط اقتصادی کشور فوتبال چگونه باید مشکلات خود را بر طرف کند؟ صدا و سیما باید هر چه زودتر نسبت به پرداخت حق پخش فوتبال اقدام کند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صدا و سیما باید حق پخش فوتبال را به فدارسیون مربوطه پرداخت کند، گفت: اگر صدا و سیما این پول را واریز نکند، فدراسیون فوتبال می‌تواند از سازمان به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت کند.

به گزارش ایلنا، سید هادی حسینی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: فوتبال و لیگ برتر کشور با بحران مالی روبه‌رو است. اگر صدا و سیما حق پخش فوتبال را پرداخت نکند، این رشته هزینه‌های خود را از چه طریقی تامین کند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما کمک‌های دولتی به فوتبال را قطع و آن را غیرقانونی کردیم. با شرایط اقتصادی کشور و کاهش قدرت درآمدی صنایع در کشور، فوتبال چگونه باید مشکلات خود را بر طرف کند؟ صدا و سیما باید هر چه زودتر نسبت به پرداخت حق پخش فوتبال اقدام کند.

وی در گفتگو با خانه ملت تاکید کرد: ما شبکه‌های خصوصی نداریم که حق پخش را مستقیم از مخاطب و تماشاگر بگیرد. از سوی دیگر صدا و سیما با فوتبال برنامه‌های خود را پر می‌کند با این حساب حق پخش، باید پرداخت شود.

این نماینده مجلس اعتقاد دارد با وجود اینکه به فوتبال انتقادات زیادی وارد است اما حق پخس، از حقوق قانونی این رشته وزرشی است.

حسینی اظهار داشت: مبلغ پرداختی از قبل مشخص شده است و حتی می‌تواند در این زمان توافقی باشد. بهتر است صدا و سیما و فدراسیون با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان جلسه‌ای ترتیب دهند و نسبت به واریز حق پخش تلویزیونی تصمیم‌گیری کنند.

سخنگوی فراکسیون ورزش با بیان اینکه مجلس می‌تواند در این زمینه رفتار توصیه‌ای داشته باشد چرا که قوه مقننه علاقه‌ای به ورود به دعوا‌ها ندارد، گفت: ‌ البته فدراسیون فوتبال می‌تواند برای محقق شدن حقوقش از سازمان صدا و سیما به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کند.

بر اساس این گزارش، رئیس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به سرافراز رئیس سازمان صداوسیما نوشت: از آنجائیکه تاکنون سازمان صدا و سیما نسبت به تعهدات خود برای پرداخت حق پخش تلویزیونی فصل ۹۳-۹۴ اقدام نکرده، این امر مراجعه‌ها و تماس‌های متولیان باشگاه‌های کشور و سازمان لیگ را به دنبال داشته است.

لذا مزید امتنان خواهد بود، به منظور جلوگیری از بروز بحران پیش روی فوتبال و تعطیلی احتمالی لیگ با توجه به وضعیت مالی باشگاه‌ها و همچنین جهت رفع بخشی از مشکلات حاد به وجود آمده، دستورات لازم را برای پرداخت وجه مورد نظر صادر فرمائید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز