خبرگزاری کار ایران

عده‌ای انتقاد می‌کنند تا دل‌شان خنک شود؛

عابدینی: وزرای دولت هم با تعجیل در واگذاری سرخابی‌ها مخالف‌اند / آقای رسایی ندانسته مصاحبه نکنید!

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۱۸۳

تا آنجا که من اطلاع دارم دولت نمی‌خواهد با این سبک و سیاق مهاجم دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شود.

کارشناس مدیریت ورزش کشورمان گفت: تا آنجا که اطلاع دارم دولت نمی‌خواهد با این سبک و سیاق ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شود.

امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اینکه فردا پاکت‌های مزایده ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال بازگشایی می‌شود، بیان داشت: مگر تاکنون پاکتی آمده که بخواهیم صحبتی در مورد آن انجام دهیم؟ البته اطلاعی در این زمینه ندارم اما می‌توانم بگویم دولت نمی‌خواهد با این سبک و سیاق ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال را واگذار کند، نه اینکه اراده‌ای برای واگذاری از سوی دولت نباشد، بلکه این سبک و سیاق دلیلش هم این است که این ۲ باشگاه به اهلش نرسد، حتی وزرای دولت هم با این شیوه واگذاری مخالف‌اند و می‌گویند به شکل دقیق‌تری امر واگذاری انجام شود تا به اهلش برسد. ضمن اینکه دولتی‌ها عنایتی هم به پیشکسوتان دارند.

وی افزود: آقای نوبخت سخنگوی دولت تاکید دارد سهام به پیشکسوتان واگذار شود، وزیر اقتصاد هم همین‌طور. وزیر ورزش نیز می‌گوید با سیاق منطقی‌تر سهام‌ها واگذار شود تا پرسپولیس از این شرایط بحرانی بیرون بیاید، در کل آنچه که محرز است اینکه وزرای دولت با این تعجیل در امر واگذاری مخالف‌اند ولی با این حال باشگاه‌های دولتی باید تا پایان سال۹۳ واگذار شوند.

عابدینی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید در تعامل با دولت یک فرجه زمانی ۳ ماهه به دولت بدهد که این موضوع باعثاتفاقات بهتری خواهد شد. در آینده هم کسی نحوه واگذاری را شماتت نخواهد کرد. در شرایط فعلی و بحران‌اقتصادی که وجود دارد اگر کسی بیاید ۲۹۰ میلیارد تومان سهام باشگاه پرسپولیس را بخرد، شاید همه چیزش خوب باشد اما اهلیت نداشته باشد. پیش‌بینی من این است که در شرایط فعلی پاکتی نیاید.

این کارشناس‌ مدیریت‌ با اشاره به اینکه اگر در مرحله‌اول خریداری برای ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس پیدا نشود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، مرحله بعد ۱۵-۱۶ روز دیگر مجددا انجام خواهد شد و اگر در این مرحله هم خریداری پیدا نشود قیمت‌شکنی خواهد شد. می‌توان گفت الان چکش‌زنی از بالاست، یعنی هر کسی قیمت بالایی ارائه داد خریدار لقب خواهد گرفت اما اگر خریداری پیدا نشود چکش‌زنی از پایین خواهد بود. یعنی هر کس رقم بهتری نسبت به قیمت شکسته‌ شده ارائه داد سهام را خریداری می‌کند. من پیش‌بینی می‌کنم کار به این مرحله کشیده شد.

عابدینی در واکنش به این سوال که اسماعیل‌دوست رئیس یک شبکه‌تلویزیونی در ترکیه گفته از پول بیت‌‌المال برای خرید سهام پرسپولیس پا پیش گذاشته، بیان داشت: من اسماعیل‌دوست را نمی‌شناسم و هیچ‌گاه در مورد او صحبتی نکرده‌ام. او بخش‌خصوصی محسوب می‌شود. صحبت من این است کسانی نیایند که در بیت‌المال دست دارند، یعنی جزو نهادهای دولتی باشند اما بخش‌خصوصی که وارد می‌شود به من ربطی ندارد. نهادهای قضایی مملکت آنها را بررسی خواهند کرد. من می‌گویم پرسپولیس و استقلال به اهلش داده شود که دولت هم نظرش ارائه سهام‌ها به پیشکسوتان است که به جا هم است.

عابدینی با بیان اینکه هیچ‌گاه برای خرید پرسپولیس پا پیش نخواهد گذاشت، گفت: اگر بخش‌خصوصی بیاید و از من کمک بخواهند آنها را یاری خواهم کرد.

این عضو مجمع فدراسیون‌فوتبال با انتقاد از صحبت‌های تند رسایی نماینده مجلس مبنی بر ابهامات‌مالی مدیران این فدراسیون بیان داشت: آقای رسایی مطالبی را بیان کرده و اعداد و ارقامی را گفته که به هیچ‌وجه درست نیست. رسایی اول مصاحبه می‌کند، بعد دنبال آن می‌افتد که جریان چیست؟ اگر موضوع را نمی‌دانید چرا مصاحبه می‌کنید؟ این خیلی بد است که چیزی را ندانسته، ولی با مصاحبه‌های خود اذهان عمومی را مشوش کنید.

وی همچنین مدعی شد فدراسیون‌فوتبال دشمن زیاد دارد. یکسری از این دشمنان در سیستم خود فدراسیون هستند و برخی هم بیرون نشسته‌اند.

عابدینی اضافه کرد: برخی‌ها از فدراسیون فوتبال انتقاد می‌کنند تا فدراسیون راه درست را پیش برود اما برخی انتقاد می‌کنند تا دلشان خنک شود. روی صحبت من با کسانی است که انتقاد می‌کنند تا دل‌شان خنک شود؛ آیا دلسوزی هم نسبت به فوتبال دارند؟ یک موقع شما یک نفر را متهم می‌کنی و اگر نکنی خیانت کردی اما یک زمان اگر متهم کنی خدمت نمی‌کنی. این نوع رفتارهاست که آزار دهنده است.

عابدینی با اشاره به صحبت‌های رسایی مبنی بر واریز بخشی از بودجه فدراسیون به حساب شخصی در خارج کشور گفت: پولی که از بانک‌مرکزی به فدراسیون‌فوتبال تعلق می‌گرفت به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانست مستقیم به حساب کی‌روش واریز شود، به همین دلیل نیاز بود در اصطلاح یک ایستگاه بزنیم اما تمامی مراحل کار را از منبع تا مقصد مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: آقایان باید این موضوع را از ما که اعضای‌مجمع و مسئول رسیدگی به مسائل‌مالی فدراسیون هستیم می‌پرسیدند، بعد مصاحبه می‌کردند. ما پیگیری لازم را در این زمینه انجام دادیم که فدراسیون در این زمینه سلامت کار کرده است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال همچنین یادآور شد: مجمع آتی فدراسیون اسفندماه برگزار خواهد شد که در همین زمینه ما ۷ - ۸ مورد ابهامی که در مسائل‌مالی فدراسیون وجود دارد را مطرح کردیم که قرار است طی ۲ ماه آنها را برطرف کنند که اگر برطرف نشد در مجمع آینده به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

عابدینی متذکر شد: آنچه حائز اهمیت است اینکه ما بازرسی برای رسیدگی به مسائل مالی فدراسیون فوتبال داریم و وزارت کشور هم نماینده دارد. همچنین سازمان بازرسی حسابرس دارد و دیوان محاسبات هم کار بررسی را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ در این زمینه ورود می‌کند با این حال سخنگوی کمیسیون صحبتی در این زمینه انجام نمی‌دهد اما آقای رسایی دائما در این زمینه صحبت می‌کند. عیبی ندارد وی مدام صحبت کند اما آقای رسایی آن درس اخلاقی که به ما دادید چه شد؟ حفظ آبروی مسلمانان چه می‌شود؟ اگر اینها منتفی است، شلاق بردارید به پیکر هم بزنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز