خبرگزاری کار ایران

رفتارهای‌کرار به استقلال لطمه می‌زند؛

معینی: مربیگری‌استقلال برای منصوریان و مجیدی زود است / به قلعه‌نویی شوک دادیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۱۴

هیات مدیره قصد برکناری قلعه‌نویی را نداشت / قلعه‌نویی باید در مورد کرار تصمیم بزرگی بگیرد / مربیگری استقلال برای منصوریان و مجیدی زود است…

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه این تیم شانس اول قهرمانی لیگ برتر خواهد بود گفت: تنها رقیب ما برای قهرمانی تیم منسجم و هماهنگ سپاهان است که امیدواریم کورس قهرمانی را از این تیم بگیریم.

مسعود معینی در گفت و گو مشروح و تفصلی با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: استقلال تا نیم فصل اول نتایج قابل قبولی نگرفت و ما به عنوان هیات مدیره از نتایج تیم راضی نبودیم. روی همین اصل اواخر نیم فصل اول به قلعه‌نویی شوک وارد کردیم ولی به دنبال تغییر او نبودیم.

وی ادامه داد: ما معتقد بودیم استقلال با نفراتی که در اختیار دارد و کادر فنی کاملی که از آن برخوردار است باید بهتر از این نتیجه می‌گرفت. این هشدار به سرمربی تیم منتقل شد و خوشبختانه تاثیر لازم را نیز روی تیم گذاشت و به اعتقاد من قلعه‌نویی در نیم فصل دوم بسیار پخته‌تر و در اظهارنظرهایش بسیار سنجیده‌تر صحبت می‌کند و اعتراض‌هایش به داوری و بازیکنان کمتر شده است.

کارشناس فوتبال کشور تصریح کرد: البته بازی استقلال مقابل گسترش فولاد بسیار ضعیف بود و خوشبختانه کادر فنی هم این موضوع را با واقع بینی پذیرفت و اگر می توانستیم این بازی را ببریم حالا صدرنشین لیگ بودیم که چنین اتفاقی نیفتاد و ما این فرصت را به راحتی از دست دادیم.

معینی ادامه داد: به اعتقاد من نقش هیات مدیره در موفقیت‌های استقلال انکارناپذیر است. تلاش‌های آقای افشارزاده و سایر دوستان که ترکیب خوب و صمیمی را ایجاد کردند سهم بسزایی در موفقیت تیم داشته است. خیلی‌ها همان ابتدا می‌گفتند این هیات مدیره تا نیم فصل از هم می‌پاشد اما دیدید که این اتفاق نیفتاد چرا که ما یک مجموعه منسجم و هماهنگ در خدمت باشگاه استقلال هستیم.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد خبرهایی که اخیرا پیرامون برکناری قلعه‌نویی مطرح شد، گفت: ما به دنبال برکناری قلعه‌نویی نبودیم بلکه می‌خواستیم به او هشدار بدهیم که کارش را جدی‌تر بگیرد. این شوک برای تیم لازم بود و خوشبختانه جواب هم داد.

وی ادامه داد: قلعه‌نویی با نفرات باتجربه‌ای که در نیم فصل به تیم اضافه کرد شکل تیمی بهتری به استقلال دارد و امروز می‌توانم بگویم از نظر کار تیمی بهترین تیم لیگ هستیم.

معینی در مورد برخوردهای تند قلعه‌نویی با برخی بازیکنان ملی‌پوش استقلال گفت: بازیکنانی که جایگاه‌شان در تیم ملی ثابت است قدری در بازی‌های باشگاهی محافظه‌کار می‌شوند و به نظر من استقلال در نیم فصل اول از بازیکنان ملی‌پوش خود لطمه دید و آنها بسیار ضعیف ظاهر شدند و عملکرد ناامیدکننده‌ای داشتند. بحثجدایی امیرحسین صادقی برای وارد کردن یک شوک به این بازیکن مطرح شد در حالی که قلعه‌نویی بسیار به این بازیکن علاقه‌مند است و از جهتی به هیچ بازیکنی هم باج نمی‌دهد. به نظر من قلعه‌نویی راه برخورد با بازیکنان بزرگ را می‌داند و از این نظر کار او تحسین‌برانگیز است.

وی با بیان اینکه استقلال با ادامه همین روند شانس مسلم قهرمانی لیگ خواهد بود گفت: اعتقاد دارم سایر تیم‌ها نسبت به استقلال افت و خیزهای بسیاری خواهند داشت و این فرصت برای استقلال بهتر فراهم است تا به صدر جدول برود و در پایان لیگ قهرمان شود. در این راه تنها رقیب اصلی استقلال سپاهان است که تیمی سازمان یافته در اختیار دارد و در بازی‌ها بسیار دونده و جنگنده ظاهر می‌شود.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال بحثپیش آمدن خصوصی‌سازی استقلال را یکی از نگرانی‌های عمده این باشگاه عنوان کرد و گفت: خصوصی‌سازی باعثشد تا اسپانسرها احساس نگرانی کنند و اینکه معلوم نیست وضعیت آنها بعد از واگذاری چه می شود و آنها چه سرنوشتی خواهند یافت. ما آنها را متقاعد کردیم که نگران آینده نباشند و همچنان به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: بنده اعتقادی ندارم دو تیم استقلال و پرسپولیس به این راحتی واگذار شوند. این دو تیم جزو تیم‌های ریشه‌دار این کشور هستند که میلیون ها هوادار دارند و واگذاری آنها با این شرایط به بخش خصوصی بر مشکلات اضافه خواهد کرد نه اینکه مشکلات را برطرف کنند.

معینی در مورد وضعیت مالی باشگاه استقلال تصریح کرد: باشگاه تا این لحظه ۱۵ میلیارد از طریق اسپانسر درآمدزایی داشته و آقای خادم هم به ما قول داده اند که تا تیر ماه ۳۵ میلیارد به باشگاه تزریق شود که با جذب این مقدار پول مشکلات باشگاه کاملا برطرف خواهد شد. ما در حال حاضر درگیر ۶،۷ میلیارد پول هستیم تا مطالبات بازیکنان را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: تا این لحظه حدود ۳۰ درصد از مطالبات بازیکنان را پرداخت کردیم ولی می‌دانم که این میزان اصلا کافی نیست و باید هر چه سریع‌تر به تعهدات‌مان نسبت به بازیکنان عمل کنیم تا آنها با انگیزه بهتری در بازی های آینده حضور یابند.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال جذب برخی بازیکنان بی‌کیفیت خارجی را از دیگر مشکلات این تیم در بحثمالی عنوان کرد و گفت: متاسفانه با برخی ندانم‌کاری ها بازیکنانی جذب شدند که امروز باید باشگاه تاوان آن را بدهد. ما از این به بابت بسیار متضرر شدیم ولی چاره‌ای نیست و به هر حال باید باشگاه پول این بازیکنان را بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اینکه گفته می‌شود علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی تهدیدی برای مربیگری امیر قلعه‌نویی برای ادامه سرمربیگری استقلال محسوب می‌شوند، گفت: هر دوی این بازیکنان از بازیکنان محبوب و قابل احترام فوتبال ما هستند که به اعتقاد من به زمان نیاز دارند تا قابلیت‌های خود را بروز دهند. علیرضا منصوریان شروع خوبی در مربیگری نداشت و با تیم امید نتایج خوبی نگرفت ولی در تیم نفت نشان داد مربی دقیق و برنامه‌ریزی است و توانسته این تیم را در صدر فوتبال ایران قرار دهد. مجیدی هم بازیکن بزرگی است و شخصیت قابل احترامی دارد و حضورش در کادر فنی فدراسیون فوتبال و احتمالا تیم‌های پایه می‌تواند او را در مسیر مربیگری قرار دهد.

معینی ادامه داد: تفاوت این دو بازیکن و قلعه‌نویی این است که هیچ کدام سابقه و تجربه قلعه‌نویی را به عنوان پرافتخارترین مربی ایرانی لیگ ندارند اما از نظر درک فوتبال، تاثیرگذاری، دانش فنی و دیگر فاکتورهای مربیگری می‌توانند با قلعه‌نویی رقابت کنند. ما نباید این بازیکنان بزرگ و محبوب فوتبال کشور را با استفاده بد موقع از آنها، بسوزانیم و آینده مربیگری شان را نابود کنیم.

عضو هیات مدیره استقلال ادامه داد: ما نباید با استفاده نابهنگام از این گونه بازیکنان بزرگ آنها را بسوزانیم. به نظر من استیلی و پیروانی به خاطر همین زمان نامناسب استفاده از آنها در تیم بزرگی چون پرسپولیس خیلی زود از چرخه مربیگری خارج شدند. به نظر من درخشان از تمام مربیان قبلی پرسپولیس تجربه بهتری دارد.

کارشناس فوتبال کشور با بیان اینکه ضعف اصلی باشگاه پرسپولیس را مدیریت این باشگاه می‌دانم و نه مسائل فنی اظهار داشت: پرسپولیس مشکل فنی ندارد، شما دیدید مقابل پدیده این تیم چگونه جسور و بی مهابا بازی کرد و نتیجه هم گرفت. پرسپولیس با اینکه ستاره ندارد اما خوب و سازمان یافته بازی می‌کند و اگر فرصت بیشتری در اختیار کادر فنی قرار بگیرد مطمئن باشید پرسپولیس به روزهای اوجش بازمی‌گردد.

وی با اشاره به خریدهای قلعه‌نویی در نیم فصل گفت: عنایتی یک ستون برای استقلال محسوب می‌شود و بازوبند کاپیتانی او و رهبری که در زمین دارد به کار استقلال آمده است. طالب‌لو هم همین شرایط را دارد. در واقع قلعه‌نویی در نیم فصل چند بازیکن باتجربه را به خدمت گرفت تا تیمش به یک هارمونی خوبی برسد. یک تیم کامل، تیمی است که هم بازیکن باتجربه داشته باشد و هم بازیکن جوان و تلفیق این دو فاکتور است که می‌تواند متضمن موفقیت باشد.

معینی در بخش دیگری از سخنان خود به حاشیه‌هایی که به تازگی کرار جاسم برای استقلال ایجاد کرده گفت: من شخصا با کرار صحبت کردم و به او اشکال کارش را گفته‌ام. به او گفتم که بیش از حد نمایشی بازی می‌کند. در بازی‌های ابتدای فصل داوران با او کنار می‌آ‌مدند اما وقتی که داور بزرگی مثل فغانی مقابل او قرار گرفت دیگر حرکات او را تحمل نکرد. به نظر من کرار بازیکن کاملی است او از نظر فیزیکی، ‌قد و قامت، تکنیک و هوش بازی، بازیکن بزرگی است اما حرکات حاشیه‌ای او در تیم مشکل ایجاد می‌کند که به نظر من این یک مشکل روانی است.

وی به دعوت نشدن کرار به تیم ملی عراق در جام ملت های آسیا اشاره کرد و ادامه داد: به نظر من تیم ملی عراق هم فهمیده بود که کرار چنین مشکلات رفتاری دارد که او را برای جام ملت‌ها دعوت نکرد و گرنه کرار از هر چهار هافبک عراق در جام ملت‌ها سرتر بود.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال ادامه داد: به نظر من امروز قلعه‌نویی به جایی رسیده که باید بین بودن یا نبودن کرار تصمیم بگیرد. او از ابتدای لیگ فوتبالش مدام با وقفه رو به رو بوده و حاشیه‌هایی را برای تیم ایجاد کرده. حالا این قلعه‌نویی است که باید تصمیم بگیرد که در ادامه لیگ می‌تواند با کرار ادامه بدهد یا نه.

معینی افزود: به هر حال استقلال با از دست دادن جباری و آندو باید یک بازیکن بازیساز را در میان میدان به خدمت می‌گرفت که کرار گزینه مناسبی بود اما او حاشیه‌هایی دارد که آرامش تیم را بر هم می‌زند. به نظر من یک بازیکن بزرگ باید از همه نظر تعادل داشته باشد. قلعه‌نویی باید بین نتیجه گرفتن تیمش با کرار و کنار گذاشتن او یک تصمیم بزرگ بگیرد که حتی می‌تواند به قیمت به دست آوردن یا از دست دادن قهرمانی لیگ تمام شود.

معینی با بیان اینکه استقلال در نیم فصل اول بازی‌های سخت خود را انجام داده و حدود ۱۰ بازی در ورزشگاه آزادی پیش رو دارد گفت: این شرایط برای استقلال ایده‌آل است. استقلال اگر بتواند از بازی‌های خانگی نتیجه بگیرد مطمئن باشید قهرمانی دور از دسترس این تیم نیست. به نظنر من شوکی که نیم فصل به استقلال وارد شد به خوبی جواب داده و حتی می‌تواند این تیم را تا صدر فوتبال ایران پیش ببرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز