خبرگزاری کار ایران

در روزی که آسیا به کام درخشان شد؛

پرسپولیس با ۳ - صفر از آسیا رفت، با ۳ - صفر برگشت + تاریخچه آسیایی

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۴۸۶

این پیروزی در حالی رقم خورد که پرسپولیس در آخرین دیدار آسیایی خود در سال ۹۰ با نتیجه ۳ بر صفر به الاتحاد عربستان باخته بود.

بازگشت پرسپولیس به آسیا بعد از ۳ سال دوری خاطره‌انگیز شد.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال پرسپولیس که آخرین حضورش در لیگ‌قهرمانان آسیا به سال ۹۰ برمی‌گردد بعد از ۳ سال دوری در روزی فراموش‌نشدنی مقابل لخویا ۳ بر صفر به پیروزی رسید تا شروعی خیره‌کننده داشته باشد.

این پیروزی در حالی رقم خورد که پرسپولیس در آخرین دیدار آسیایی خود در سال ۹۰ با نتیجه ۳ بر صفر به الاتحاد عربستان باخته بود.

تاریخچه آسیایی پرسپولیس

۱ - پرسپولیس زمستان ۴۷ بین ۵ تیم برتر ایران قهرمان شد و نماینده‌ایران در این بازی‌ها شد اما تیم، دیر به محل بازی‌ها در هنگ‌کنگ رسید و بازی اول خود را برابر کوگیو از ژاپن باخت و در بازی‌های آینده هرچه تلاش کرد نتوانست موفق شود و حذف شد.

۲ - پرسپولیس تابستان ۵۱ نماینده ایران در آسیا بود و چند ستاره را به همراه پرویز قلیچ‌خانی به عنوان یار کمکی همراه داشت اما مسابقات به علت حضور نماینده اسراییل غاصب تحریم شد.

۳ - پرسپولیس بهار ۶۷ بار دیگر نماینده ایران در آسیا بود ولی این تیم که اسیر اختلافات‌داخلی بود در این مسابقات که در داکا برگزار شد ۲ بر یک به محمدان‌بنگلادش که ناصر حجازی و چند بازیکن ایرانی را در اختیار داشت باخت و حذف شد.

۴ - پرسپولیس در پاییز ۷۵ به سختی از کمند حریفان غرب‌ آسیا گریخت اما در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌ها به پوهانگ کره باخت و با برتری برابر الزورای عراق به عنوان سومی رسید.

۵ - پرسپولیس در پاییز ۷۶ بار دیگر در مرحله غرب موفق بود ولی در نیمه‌نهایی این بار به تیم دالیان‌چین باخت و در رده‌بندی هم برابر الهلال باخت و چهارم شد.

۶ - پرسپولیس سال ۷۸ با تیمی تدافعی به سختی به مرحله نیمه‌نهایی رسید اما در این مرحله به جوبیلوایواتای ژاپن ۲ بر صفر باخت و به فینال نرسید و با پیروزی در دیدار رده‌بندی سوم شد.

۷ - پرسپولیس سال ۷۹ برابر حریفان خود از جمله الهلال برنده شد ولی برابر تیم سامسونگ کره جنوبی باخت و با پیروزی برابر ایرتیش قزاقستان تیم سوم بازی‌ها شد.

جام در جام آسیا

۱ - سال ۱۳۶۹ پرسپولیس برای اولین بار در این مسابقات حضور یافت ولی بازی‌ها در میانه کار تعطیل شد و بعد از پایان جنگ نفت در خلیج فارس مسابقات به راه افتاد و پرسپولیس با پیروزی برابر الهلال و المحرق بحرین قهرمان مسابقات شد.

۲ - سال ۷۱ پرسپولیس باز هم به فینال بازی‌ها رسید اما با شکست از تیم نیسان ژاپن قهرمانی در این مسابقات رسید.

۳ - سال ۷۲ پرسپولیس برای سومین بار در این مسابقات حضور یافت اما به علت شکست از نماینده قطر در دور دوم از مسابقات کناررفت.

لیگ قهرمانان آسیا

۱ - سال ۱۳۸۱ پرسپولیس در اولین دوره این بازی‌ها شرکت کرد، آنها در گروه خود دوم شدند اما در آن دوره از هر گروه یک تیم به مرحله بعدی صعود می کرد بنا بر این پرسپولیس از دور بازیها بازماند.

۲ - سال ۸۷ پرسپولیس در دوره هفتم مسابقات حاضر شد، در این بازی‌ها سرخ‌پوشان تنها تیم ایرانی بودند که به مرحله دوم صعود کردند اما به علت باخت به تیم بنیاد کار ازبکستان از دور رقابت‌ها حذف شدند.

۳ - سال ۸۹ پرسپولیس در دوره نهم این بازی‌ها بدترین نتایج همه عمر خود را در بازی‌ها به دست آورد و در گروه ۴ تیمی خود چهارم شد و از دور بازی‌ها کنار رفت.

۴ - سال ۹۰ پرسپولیس در آخرین حضور آسیایی خود در این بازی‌ها برابر تیم‌های دور گروهی موفق بود اما در مرحله بعدی ۳ بر صفر به الاتحاد عربستان باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز