خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه آمریکا:

از برگزاری بازی دوستانه با ایران استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۹۹

این اقدام با تمایل واشنگتن برای مذاکره مستقیم با تهران همسو است؛ همواره گفته‌ایم که از مذاکرات مستقیم با ایران استقبال می‌کنیم، پس کجا بهتر از زمین بازی فوتبال؟

مقام‌های دولت آمریکا از برخی برنامه‌های گزارش شده مبنی بر برگزاری بازی فوتبال بین این کشور و ایران استقبال کرده و تاکید کردند که چنین اقدامی با تمایل واشنگتن برای مذاکره مستقیم با تهران همسو است.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این‌باره گفت: «همواره گفته‌ایم که از مذاکرات مستقیم با ایران استقبال می‌کنیم، پس کجا بهتر از زمین بازی فوتبال»؟

سخنان هارف به دنبال برخی گزارش‌ها به نقل از «علی کفاشیان» رئیس فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر تمایل فدراسیون فوتبال آمریکا برای حضور ایران در یک تورنمنت چهارجانبه که قرار است سال آینده میلادی به منظور آمادگی برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ در آمریکا برگزار شود، بیان شد.

منابع خبری به نقل از کفاشیان اعلام کرده بودند: «موافقت آمریکا برای حضور در این تورنمنت را به دست آورده‌ایم.»

«نیل بوئث» سخنگوی فدراسیون فوتبال آمریکا گفت‌وگو با مسئولان فوتبال ایران درباره این بازی احتمالی را تائید نکرد ولی گفت که مسئولان فوتبال آمریکا در حال رایزنی با فدراسیون فوتبال تمام کشورهایی هستند که مجوز حضور در بازی‌های جام جهانی را کسب کرده‌اند.

وی افزود: «همچنین با چندین کشور در حال مذاکره فعالانه هستیم تا اواخر ماه می و اوایل ماه ژوئن سال آینده یک بازی با تیم ملی آمریکا در این کشور انجام شود.»

بوئثادامه داد: «با وزارت خارجه به طور تنگاتنگ همکاری می‌کنیم تا درباره ساز و کار حضور هر کشوری که دعوت می‌شود، با ما همکاری کند. وزارت خارجه در جریان است که با چندین کشور درباره حضور در آمریکا پیش از جام جهانی سال ۲۰۱۴ به توافق رسیده‌ایم.»

تیم‌های ملی ایران و آمریکا هر دو مجوز حضور در بازی‌های جام جهانی برزیل را کسب کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز