خبرگزاری کار ایران

فینال‌لیگ‌قهرمانان‌اروپا - لیسبون؛

رئال - اتلتیکو؛ شب رویایی سیمئونه و آنجلوتی / مادرید منتظر " دسیما "

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۳۷۳

جدال این دو تیم رأس ساعت ۲۳:۱۵ در ورزشگاه دالوژ لیسبون با قضاوت بیورن کویپرس آغاز خواهد شد تا شاهد تاریخ‌سازی یکی از دو تیم شهر مادرید باشیم.

در پنجاه و نهمین دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا امشب در حالی برای نخستین بار تاریخ شاهد جدال دو تیم همشهری در شهر لیسبون هستیم که حدود ۳۸۰ میلیون بیننده این بازی را به نظاره خواهند نشست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم فوتبال آتلتیکو مادرید بدون شک تیم شگفتی‌ساز این فصل لیگ قهرمانان اروپا است که امشب در فینال بزرگ لیسبون، نه تنها می‌تواند برای اولین بار قهرمان این رقابت‌های معتبر شود، بلکه می‌تواند مقابل رکورد دهمین قهرمانی تیم ثروتمند و همشهری خود یعنی رئال مادرید را هم بگیرد. اتلتیکو پیش از این در رقابت‌های لالیگا با عملکردی فوق‌العاده به قهرمانی رسیده تا بر سال‌ها سلطه رئال و بارسا در این رقابت‌ها پایان دهد و حالا باید دید این تیم می‌تواند بر بام فوتبال اروپا نیز تکیه بزند.

این دو تیم همشهری در رقابت‌های فصل جاری ۴ بار با هم بازی کرده‌اند. در لالیگا اتلتیکو یک بر صفر در برنابئو به پیروزی رسید و سپس دو تیم در کالدرون به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند. در مسابقه رفت و برگشت نیمه نهایی جام‌حذفی اسپانیا نیز اتلتیکو در مجموع با نتیجه ۵ بر صفر باخت. با وجود این نتایج قبلی تاثیر زیادی روی بازی امشب نخواهند داشت چراکه اتلتیکو در مسابقات فصل جاری اروپایی تاکنون شکست نخورده و رئال مادرید برای کسب قهرمانی به شدت تحت فشار است.

رئال مادرید در ۱۱ بازی از ۱۳ دیدار گذشته خود در مسابقات فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا پیروز بوده است. تنها شکست این تیم در فصل جاری در یک چهارم نهایی مقابل دورتموند بود. از سوی دیگر اتلتکیو در رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا تاکنون شکست نخورده و در این فصل تاکنون ۹ پیروزی و ۳ تساوی کسب کرده است.

پیروزی اتلتیکو در دیدار امشب این تیم را به پنجمین تیمی تبدیل خواهد کرد که در هر ۳ تورنمنت اروپایی یعنی لیگ قهرمانان، جام برندگان جام و همچنین لیگ اروپا قهرمان شده است. آژاکس، بایرن‌مونیخ، یوونتوس و چلسی ۴ تیم دیگر هستند.

در مسابقات این فصل لیگ قهرمانان رئال مادرید با ۳۷ گل در ۱۲ بازی بهترین خط حمله را داشته است. این تیم تنها تیم تاریخ لیگ قهرمانان است که رکورد متوسط ۳ گل در هر بازی در یک فصل مسابقات را دارد. اتلتیکو نیز با رکورد دریافت فقط ۶ گل در ۱۲ بازی بهترین دفاع را داشته است. دیه گو کاستا بازیکن این تیم هم ۸ گل در ۸ بازی فصل جاری لیگ قهرمانان به ثمر رسانده که این تعداد نصف رکورد رونالدو است. ۱۶ گل کریستیانو در یک دوره مسابقات لیگ قهرمانان یک رکورد است. وی در ۲۹ بازی قبلی خود در این رقابت‌ها ۳۷ گل زده است.

آنچلوتی سرمربی رئال در مجموع برای چهارمین بار و از سال ۲۰۰۷ برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده است. هر ۳ فینال قبلی او در زمان مربیگری میلان بوده است. وی در صورت قهرمانی، دومین مربی است که می تواند سه قهرمانی لیگ قهرمانان را کسب کند. سیمئونه سرمربی اتلتیکو نیز شاهد دو پیروزی در ۸ بازی قبلی این تیم مقابل رئال بوده است. یکی از این پیروزی‌ها در فینال فصل گذشته جام حذفی اسپانیا بود. از بین دروازه‌بان‌هایی که بهترین آمار حفاظت از دروازه تیم‌های خود در مسابقات لیگ قهرمانان امسال را داشته‌اند، ایکر کاسیاس و تیبات کورتویس به ترتیب با ۸۴.۳ و ۸۲.۹ درصد بهترین عملکرد را داشته‌اند. هر دوی این دروازه‌بان در ۵ بازی لیگ قهرمانان دروازه تیم‌های خود بسته نگه داشتند و از این نظر با رکورد پیتر چک و داوید دخه‌آ برابر هستند.

جدال این دو تیم رأس ساعت ۲۳:۱۵ در ورزشگاه دالوژ لیسبون با قضاوتبیورن کویپرسآغاز خواهد شد تا شاهد تاریخ‌سازی یکی از دو تیم شهر مادرید باشیم. یک تیم برای پایان دادن به طلسم ۱۲ ساله و دهمین قهرمانی خواهد جنگید و دیگری برای ماجراجویی تازه‌اش در لیگ قهرمانان…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز