خبرگزاری کار ایران

همگام با جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل؛

برزیل بدون ستاره مقابل آلمان مقتدر / سلسائو در چنگال عقاب‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۰۴۱

هر چند برزیل میزبان است و هزاران حامی در ورزشگاه خواهد داشت، اما این تیم بدون نیمار و سیلوا شرایط بسیار دشواری دارد. در مقابل آلمان تنها تیمی که تاکنون ۱۳ بار راهی نیمه نهایی شده در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.

مرحله نیمه‌نهایی مسابقات فوتبال جام جهانی امشب با دیدار حساس تیم‌های برزیل و آلمان آغاز می‌شود، دیداری که غیبت نیمار و سیلوا دو ستاره برزیلی در مصاف با تیم تاکتیکی و مستحکم آلمان این مسابقه پرهیجان را تحت الشعاع خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با غیبت این مهره‌های کلیدی بسیاری شانس آلمان و شاگردان یوآخیم لو را برای رسیدن به فینال بیشتر از میزبان جام جهانی می‌دانند و اینکه برزیل با وجود ستاره‌های سرشناس تاکنون نتوانسته اقتدار سال‌های گذشته خود را به نمایش بگذارد.

بسیاری از کارشناسان فوتبال قبل از آغاز جام بیستم بر این باور بودند که برزیل دارنده ۵ عنوان قهرمانی جهان از لحاظ قدرت تاکتیکی و در اختیار داشتن مهره‌های تاثیر گذار در ضعیفت ترین شرایط سال‌های اخیر خود است.

این باور در دیدارهای آغازین برزیل رنگ واقعیت به خود گرفت و سلسائو به خوبی نشان داد که قدرت همیشگی خود را ندارد و چه بسا اگر میزبانی آنان نبود این تیم محبوب در همان مراحل ابتدایی با جام وداع می‌کرد. حتی لوییس فیلیپه اسکولاری سرمربی برزیل نیز پس از دیدار با شیلی لب به اعتراف گشود و شرایط تیم خود را چندان ایده‌آل ندانست.

در پایان دیدار با کلمبیا در مرحله یک چهارم نهایی و زمانی که یکی از مهره‌های کمر نیمار به دلیل حرکت خشن زونیگا شکست، امیدهای برزیل نیز برای رسیدن به ششمین قهرمانی کمرنگ‌تر از همیشه شد. هر چند سلسائو میزبان است و هزاران حامی در ورزشگاه خواهد داشت، اما این تیم بدون نیمار و تیاگو سیلوا کاپیتان و رهبر تیمش شرایط بسیار دشواری دارد.

این درحالی است که آلمان دارنده ۳ عنوان قهرمانی جهان و تنها تیمی که تاکنون ۱۳ بار راهی مرحله نیمه نهایی شده است در بهترین شرایط ممکن قرار دارد. آلمان نیز پیش از آغاز جام بیستم و در دیدار دوستانه با ارمنستان مارکو رویس بهترین مهاجم خود را از دست داد اما این مساله تاثیری بر روند حرکتی مثبت ژرمن ها نداشت. آلمان با فوتبال روان و با بهره‌گیری از حفظ توپ بالا حالا علاوه بر ارائه فوتبالی زیبا به تیمی نتیجه‌گرا نیز تبدیل شده که به خوبی می‌تواند نتیجه و روند هر بازی را به سود خود کنترل کند.

بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال معتقدند که آلمان بیشترین شانس را برای رسیدن به قهرمانی جام بیستم دارد و ترکیبی فوق‌العاده‌ای که از درون دروازه تا خط حمله بر اساس اندیشه‌های یوآخیم لو طراحی شده این تیم می‌تواند پس از سال ۱۹۹۰ که در ایتالیا قهرمان شد، دوباره جام قهرمانی را از آن خود کند.

دیدار برزیل و آلمان تیم‌های پرافتخار جهان ساعت ۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه برگزار خواهد شد تا نخستین تیم راه یافته به فینال بزرگی که در ماراکانا برگزار می‌شود، مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز