خبرگزاری کار ایران

افتخاری: زمان شروع لیگ فوتسال را با «خرد جمعی» تعیین می‌کنیم

رئیس کمیته فوتسال تاکید کرد که هر تصمیمی در این مقطع برای شروع مسابقات لیگ برتر فوتسال می‌تواند ذهن ملی‌پوشان را مشغول کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، سید رضا افتخاری با اشاره به زمان شروع مسابقات لیگ برتر فوتسال گفت: با تشکیل جلسه‌ای پس از جام ملت‌ها و با حضور هیئت‌ رئیسه و کادر فنی تیم‌ ملی درباره تعیین زمان شروع لیگ به شکل خردجمعی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: در جلسه‌ای که با حضور باشگاه‌ها تشکیل شد، می‌خواستیم نظرات باشگاه‌ها را بشنویم و از نظرات آنها در مورد تاریخ شروع لیگ آگاه شویم. به هر شکل سازمان لیگ، هیئت‌ رئیسه و کمیته فوتسال در حقیقت نماینده باشگاه‌ها بوده و تصمیماتی که نهایتا گرفته می‌شود باید به نفع باشگاه‌ها باشد نه ضرر باشگاه‌ها. ضمن اینکه در کنار این تصمیمات باید منافع تیم‎ملی و بازیکنان نیز دیده شود.

رئیس کمیته فوتسال تصریح کرد: در جلسه هم‌اندیشی که برگزار شد از نظرات باشگاه‌ها آگاه شدیم، یکسری بحث‎ها و پیشنهادات مطرح شد. الان هم پیشنهادات تعدادی از پیشکسوتان و مربیان ما بیرون از سازمان لیگ در حال مطرح شدن است که این نظرات را هم جمع‎بندی می‌کنیم. من حتی نظر رئیس فدراسیون و نظر کمیته فنی را در مصاحبه‌ای که شد، گرفتم.

افتخاری با بیان اینکه هر گونه تصمیم‌گیری نهایی در مورد تاریخ شروع لیگ ممکن است بر ذهن بازیکنان تیم‎ملی در جام ملت‌ها تاثیرگذار شود، گفت: نظرات را جمع‎بندی می‌کنیم و بعد از آن تصمیم می‎گیریم، الان هر تصمیمی بگیریم برای تیم‎ملی حاشیه درست می‌کند. هر تصمیمی در این مقطع ممکن است ذهن بازیکنان ما را در ازبکستان مشغول کند. بنابراین بلافاصله یک هفته بعد از بازگشت تیم‌ملی از جام ملت‌ها تشکیل جلسه خواهیم داد.

وی عنوان کرد: قبول داریم برخی از باشگاه‌ها مشکلات دارند اما زمان به آن شکل نمی‌تواند مشکل آنها را حل کند بلکه خودشان باید فعالیتی کنند تا مشکل‌شان را حل کنند. ما در این مورد تجربه داریم. سال گذشته 6 ماه برای آماده‌سازی تیم‌ها وقت دادیم اما عملا هفته آخر این 6 ماه فعالیت‎های‌شان را شروع کردند. بنابراین فرصت طولانی تا شروع لیگ به نفع فوتسال ما و همچنین تیم‌ملی نخواهد بود.

رئیس کمیته فوتسال ادامه داد: تیم‌ملی باید سال آینده به جام‌جهانی برود و بازیکنان تیم ملی باید از بهترین‌های لیگ انتخاب شود. ممکن است بازیکنان ما در شرایطی قرار بگیرند که بازدهی قبل خود را نداشته باشند و نتوانند به تیم‌ملی کمک کنند. با چنین شرایطی باید بالای 50 بازیکن به اردو بیاوریم که مدت‌ها باشند تا ببینیم که کدام آماده‌تر است. از یک طرف هزینه سنگینی برای ما دارد و از یک طرف بلاتکلیف ماندن بازیکنان به صلاح تیم‌ملی و حتی خود باشگاه‌ها نیست.

افتخاری گفت: نظر ما این است که تصمیم درستی گرفته شود که منافع تیم‌ملی، باشگاه‌ها و هم بازیکنان لحاظ شده و به جمع‌بندی برسیم. نظرات همه را جمع می‎کنیم تا تصمیم بگیریم. ضمن اینکه یکی دو باشگاه هم مثل گیتی‌پسند غایب بودند که از آنها هم دعوت می‌کنیم نظرشان را به ما اعلام کنند.

 

کد خبر : ۳۴۴۱۶۴