خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار از فوتبال ساحلی ایران

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی تاکید دارد هیچ بازیکن جدیدی از ابتدا به تیم ملی بزرگسالان دعوت نمی شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، محمدحسین میرشمسی، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی در خصوص وضعیت تیم های ملی بزرگسالان و «ب» ساحلی گفت: «خوشبختانه تیم ملی فوتبال ساحلی، شرایط خوبی دارد. در حال آماده‌سازی دو تیم «الف» و «ب» هستیم تا پشتوانه‌ای قوی برای تیم ملی داشته باشیم. به صراحت می گویم هیچ بازیکنی از ابتدا به تیم بزرگسالان دعوت نمی شود، نه اینکه بازیکنان از نظر فنی مشکلی داشته باشند، برای اینکه این بچه ها باید در ابتدا آموزش های لازم را در تیم ملی «ب» ببیند. در اردوهای انتخابی پرورش پیدا کنند و در شرایط مسابقات قرار بگیرند و بعد با صلاحدید کادر فنی به تیم بزرگسالان راه پیدا کنند. چرا که باید در آنجا با بازیکنانی که نزدیک به 8 تا 10 سال در تیم ملی سابقه دارند، رقابت کنند.»

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی توضیح داد: «در تیم بزرگسالان زمانی برای آموزش به بازیکنان نداریم، بلکه باید آنها را آماده و هماهنگ برای مسابقات بین المللی کنیم. »

میرشمسی در ادامه درباره برنامه های آینده تیم ملی «ب» گفت: «ما بنای کار خودمان را در تیم ملی «ب» گذاشتیم، از تشکیل این تیم دو هدف مهم داریم. اول اینکه برای آینده فوتبال ساحلی کشورمان سرمایه گذاری کنیم. متاسفانه در فوتبال ساحلی رده پایه نداریم، ولی برعکس آن در فوتبال لیگ های نونهالان، نوجوانان و جوانان است و این مشکل از فدراسیون فوتبال نیست، بلکه جهانی است. چرا که مسابقات جهانی فوتبال ساحلی در رده سنی جوانان و نوجوانان وجود ندارد و این مشکل را ما باید در تیم ملی «ب» حل کنیم. از همین حالا تا دو سه سال آینده روی بازیکنان زیر 20 تا 21 سال سرمایه گذاری می کنیم. عباس هاشم پور با کمک علی نادری بازیکنان مستعد را شناسایی کرده و به تیم ملی «ب» دعوت می شوند. از نزدیک آنها را زیر نظر می گیریم و اگر این توانایی را داشتند به تیم بزرگسالان دعوت می شوند، تا بتوانیم برای نسل های آینده بازیکن داشته باشیم.»

او در ادامه درخصوص همکاری تیم ملی با باشگاهها توضیح داد: «بحث بعدی ما همکاری و تبادل با باشگاهها است. در سال های گذشته تمام اردوهای تیم ملی فقط در کمپ تیم های ملی در تهران صورت می گرفت، ولی ما در آینده قصد داریم با همکاری باشگاهها اردوهای تیم ملی را در شهرستان ها برگزار کنیم و این کار را از یزد آغاز کردیم و دو یا سه بازی تدارکاتی نیز با تیم هایی که در آن شهر اردو خواهیم داشت برگزار می کنیم. این مسابقات برای خود باشگاهها نیز می تواند مفید باشد چرا که از نزدیک عملکرد بازیکنان خود را در شرایط مسابقه می ببیند و به توانایی آنها پی می برند. ممکن است در ابتدا کار کمی سخت و مشکل باشد ولی کم کم آن را هدفمند می کنیم. همیشه بیشترین چالش بین تیم ملی و باشگاهها بحث انتخاب بازیکن بود که با این رویه می توانیم گسترش همکاری خودمان را با باشگاهها بیشتر کنیم.»

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: «اعتقاد دارم بازیکن تیم ملی باید افتخار کند که در هر شهری از ایران با تیم های شهرستانی بازی کند چون که همه سرباز این کشور هستند. به نظرم خیلی از شهرستانها امکاناتشان بهتر از تهران است و باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد.»

 

کد خبر : ۳۴۴۲۹۵