خبرگزاری کار ایران

شیخ سلمان: رییس فیفا شوم، فوتبال را از سیاست دور می‌کنم

رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که در صورت برنده شدن در انتخابات ریاست فیفا شفافیت را اولویت خود قرار می دهد. او گفت که نباید اجازه داد که سیاست داخل در ورزش شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روزنامه الوطن قطر، شیخ سلمان بن ابراهیم، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی از نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست فیفا است. او شانس زیادی برای نشستن بر کرسی ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال دارد اما یک رقیب جدی دارد و او کسی جز جیانی اینفانتینو دبیرکل یوفا نیست که از حمایت کشورهای زیادی برخوردار است.

شیخ سلمان تاکید کرد که اگر به عنوان رئیس فیفا انتخاب شود نهایت تلاش خود را به کار می گیرد تا فوتبال را به دور از سیاست کند. او گفت: پیشرفت فوتبال برنامه اساسی و محوری من است. اولویت من اگر به عنوان رئیس فیفا انتخاب شوم این است که فوتبال را از سیاست دور کنم و اجازه ندهم که سیاسیون در فوتبال دخالت کنند. نباید سیاست در فوتبال دخالت داشته باشد. به جای دخالت سیاسیون در فوتبال باید زمینه را برای حضور گسترده فدراسیون ها در تصمیم گیرهای مختلف فراهم کرد و از ایده‌های خوب و مفید استقبال کرد.

او ادامه داد: اگر به عنوان رئیس فیفا انتخاب شوم در ساختار آن تغییرات زیادی ایجاد خواهم کرد. فیفا نیازمند تزریق خون تازه است. فیفا نیازمند شفافیت است. نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرم که در صورت انتخاب شدن شفافیت را اولویت خود قرار دهم و چهره لکه دار فیفا را درست کنم. تنها چیزی که در فیفا به آن می پردازم فوتبال و تلاش کردن برای پیشرفت این رشته ورزشی است.

پیش از این قرار بود که فدراسیون فوتبال ایران به شیخ سلمان بحرینی رای دهد، اما بعد از سفری که اینفانتینو، دبیر کل یوفا به تهران داشت به احتمال خیلی زیاد رای فدراسیون ایران هم تغییر خواهد کرد.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید می‌کند که اگر به عنوان رئیس فیفا انتخاب شود نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا سیاست را از ورزش به دور کند، اما به نظر می رسد که این تنها ادعایی بیش نیست و رئیس AFC به آن اعتقاد ندارد چرا که در ماجرای پرونده سازی سعودی ها علیه ایران علیرغم اینکه این موضوع کاملا سیاسی بود، همین شیخ سلمان آن را تایید کرد و به سود فدراسیون فوتبال عربستان رای داد.

 

کد خبر : ۳۴۷۵۳۱