خبرگزاری کار ایران

معینی عنوان کرد:

عدم همکاری باشگاه‌‌ها به تیم‌های ملی آسیب وارد می‌کند

سرپرست کمیته جوانان درباره حضور تیم ملی فوتبال جوانان در تورنمنت زیر 21 سال سنگاپور گفت: خوشبختانه نتایج و عملکرد بازیکنان در این تورنمنت مطلوب و قابل قبول است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فریدون معینی، سرپرست کمیته جوانان گفت: با توجه به اینکه کادر فنی جوانان، کادر بسیار مجرب و خوبی از نظر تفکرات فوتبال است و همینطور از نظر ارزیابی تیمی نیز عملکرد بسیار خوبی داشته اند، می توان گفت حضور در تورنمنت زیر 21 سال سنگاپور مطلوب بوده چرا که این تیم از فرصتهایی که در اختیارشان قرار می گیرد، بهترین بهره برداری را می برد.
وی در ادامه بیان کرد: پیشرفت این تیم قابل ملاحظه است و از نظر شناخت بازیکنان نیز مراحل خوبی را پشت سر گذاشته اند و در حال حاضر چندین بازیکن این تیم در رده های لیگ برتر بزرگسالان بازی می کنند و مابقی بازیکنان در آینده نزدیک نیز جذب تیم های بزرگ خواهند شد. سطح تیم جوانان نسبت به مدت زمانی که کادر فنی در اختیار داشته است، پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده و این امر در سایه اهمیت کادر فنی به بازیکنان است. ضمن اینکه تیم هایی که حریف ایران در بازیهای مختلف هستند را مرتبا آنالیز می کنند و شناخت تقریبا نسبی و خوبی از رقبا دارند.
سرپرست کمیته جوانان درباره اینکه عدم همکاری باشگاه‌ها با تیم های ملی به ضرر فوتبال کشور خواهد بود، در ادامه بیان کرد: تا جایی که اطلاع دارم، در دنیا سطح همکاری باشگاه‌ها با تیم های ملی مخصوصا در رده های پایه بسیا نزدیک و تنگاتنگ است. چرا که بازیکنان در سنین جوانان و نوجوانان، فوتبالشان شکل می گیرد و با آموزش دقیق و صحیح می توان یک فوتبالیست حرفه ای و در سطح عالی تربیت کرد. در رده سنی امید و بزرگسالان با توجه به اهمیت وجود بازیکنان و مسابقات، باشگاهها به خودی خود بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار می دهند چرا که سرمایه گذاری خود را در این زمینه انجام داده اند. 
وی افزود: اگر بخواهیم تیم های با کیفیت و مطلوبی داشته و در آینده پاسخگوی نیاز های تیم ملی باشیم، باید همکاری های دوجانبه ای بین باشگاهها وتیم های ملی صورت گیرد. در سطح نونهالان، نوجوانان و جوانان، باشگاهها باید اجازه بدهند بازیکنانشان در اردوهای تیم ملی شرکت کنند. با توجه به نیازهای آموزشی که این بازیکنان دارند، به طبع تعداد برگزاری اردوها و بازیهای تدارکاتی بیشتر می شود اما اگر بر کیفیت لیگ های ما اضافه شود و سطح آموزشی تیم ها افزایش یابد، بدون شک کادر فنی بخشی از زمان خود را صرف آموزش دادن فوتبال اصولی به بازیکن نمی کند و در مرحله بعدی باشگاهها بازیکنان خود را در مدت زمان بیشتری در اختیار دارند.
وی در پایان درباره اردوی آماده سازی تیم ملی نوجوانان گفت: قرار بود تا این تیم در تورنمنت عمان که با حضور ایران، عمان و ژاپن برگزار شود، حضور داشته باشد اما به دلیل عدم زمان کافی برای دریافت ویزای بازیکنان، این تورنمنت کنسل شد و کادر فنی اردوی اصفهان و رامسر را جایگزین کرد. خوشبختانه تمرینات این تیم با انگیزه و شادابی خاصی پیگیری می شود و امیدوارم شاهد کسب نتایج مطلوب این تیم در مرحله نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا در هند باشیم. ضمن اینکه قرار است تا تیم ملی نوجوانان اواسط مرداد ماه در تورنمنت قرقیزستان که با حضور تیم های ایران، ازبکستان، ترکمنستان و قرقیزستان برگزار می شود، حضور داشته باشد.

 

 
 

 

کد خبر : ۳۹۳۷۲۱