خبرگزاری کار ایران

دستمزد سالیانه اینفانتینو اعلام شد

رییس جدید فدراسیون بین‌المللی فیفا می‌گوید که حقوقش در این نهاد توهین آمیز است.

به‌ گزارش ایلنا، بعد از چند ماه پر حاشیه در فیفا در نهایت سپ بلاتر سوئیسی از سمت خود بر کنار شد تا جیانی اینفانتینو ایتالیایی–سوئیسی به عنوان جانشین او انتخاب شود. او اکنون در شرایطی ریاست فیفا را بر عهده گرفته است که سیستم مالی و حقوقی او زیر ذره‌بین نهادهای مختلف قرار گرفته است. اینفانتینو از این شرایط راضی نیست و می‌گوید که حقوق ۱.۸ میلیون یورویی او در سال (۱۵۰هزار یورو) توهین آمیز است.

این برای اولین بار است که اینفانتینو حقوق خودش را در یک رسانه به صورت رسمی اعلام می‌کند. این‌ در حالی است که در ماه‌های اخیر شایعه شده بود که او دو میلیون فرانک سوئیس در سال حقوق می‌گیرد.

اینفانتینو گفت‌: این رقم کمتر از چیزی است که مردم در مورد آن صحبت می‌کنند و خیلی کمتر از پولی است که سپ بلاتر در می‌آورد.

حقوق رسمی سپ بلاتر ۳.۲۸ میلیون یورو در سال بود و حالا جانشین او یعنی اینفانتینو ۱.۸ میلیون یورو درآمد دارد که آن را کمیته‌ مستقل اجرایی در فیفا برای رییس این نهاد تعیین کرده است.

اینفانتینو معتقد است که این رقم برای رییس بالاترین نهاد فوتبالی در دنیا بسیار کم و توهین‌آمیز محسوب می‌شود. قرار است در جلسه بعدی کمیته‌های زیر مجموعه فیفا در مورد حقوق اینفانتینو بررسی صورت گیرد.

 

کد خبر : ۴۰۶۱۲۹