خبرگزاری کار ایران

کفاشیان: به دنبال گرفتن تأییدیه میزبانی جام جهانی 2020 هستیم

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در سمینار مدرسان فوتسال گفت: با موفقیتی که تیم های ملی فوتسال آقایان و بانوان در عرصه های بین المللی کسب کرده اند، مسئولیت مان سنگین تر شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، علی کفاشیان، نایب رئیس اول فدراسیون و سرپرست کمیته فوتسال گفت: طبق برنامه ریزی و موارد تصویب شده در آسیا از این پس حجم فعالیتهای فوتسال در جهت اجرای برنامه ها افزایش پیدا کرده است. در گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا فقط به برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا اکتفا می کرد اما بعد از اینکه قهرمانی آسیا در قسمت بانوان برگزار شد و مورد استقبال بیش از 8 هزار ببینده تایلندی، ژاپنی و ایرانی قرار گرفت، اکنون AFC  قصد دارد تا در رده های جوانان و نوجوانان نیز مسابقات مختلفی را برگزار کند. همچنین برنامه های آموزشی زیادی برای کشورها در نظر گرفته است. در فیفا نیز برگزاری مسابقات جام جهانی برای بانوان در نظر گرفته شده است که این امر می تواند به رشد و توسعه این رشته ورزشی کمک بسزایی کند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: بودجه‌ای که در فیفا تصویب شده، دو برابر بودجه در گذشته بوده و کشورهای اول تا آخر شرکت کننده در مسابقات جام جهانی با در اختیار داشتن این بودجه می توانند در مسیر توسعه قرار بگیرند و معتقدم افزایش دو برابری بودجه به خاطر درآمد زایی فوتسال بیشتر است. با موفقیتی که تیم های ملی فوتسال آقایان و بانوان در عرصه های بین المللی کسب کرده اند، مسئولیت های ما سنگین تر شده است.

وی ادامه داد: باشگاههای فوتسال در آسیا و جهان به حدی فعال شده اند  که اکنون این امر باعث شده تا در هر کشوری شاهد روند صعودی  فعالیت های فوتسال باشیم و این امر نشان دهنده رشد فوتسال است. کشورهایی که در فوتسال کاری نمی کردند، امسال مدعی شده اند به عنوان مثال قرقیزستان باعث شد تا ژاپن صعود نکند. کار ها سخت تر شده ورکشورها فعال تر شده اند و به همین دلیل مسئولیت ما بیسار سخت شده است.

وی در ادامه خطاب به مدرسان گفت: باید تلاش مضاعفی کنیم تا دستاورده های خود را با حمایت شما مدرسان عزیز به عرضه ظهور برسانیم و علاوه بر حفظ آن، به فکر ارتقا باشیم. بازیکنان ایران پتانسیل بالایی برای موفقیت دارند که این امر از دانش و علم شما مدرسان و مربیان عزیز  است که به بازیکنان منتقل داده میشود و در نهایت شاهد موفقیت های جهانی و آسیایی هستیم. بدون شک دستاورد جام جهانی بود حاصل کار شما مدرسان و مربیان بوده است. ما با اعتماد کردن به مربیان داخلی توانستیم عنوان سوم جهان را به دست آوریم و در آسیا حرف اول را بزنیم. این امر نشان می دهد که فوتسال ایران با در اختیار داشتن مربیان با تجربه و مدرسان زبده، می تواند بیشتر از موفق باشد.

سرپرست کمیته فوتسال گفت: در تقویمی که کنفدراسیون فوتبال آسیا  برنامه ریزی کرده است،  بخش مضاعفی از فعالیتهای خود را به فوتسال اختصاص داده به گونه ای که در این دوره 15 مورد در صورت جلسه فوتسال مطرح و در نهایت تصویب شد. این امر نشان می دهد که فوتسال در آسیا در حال رشد است و ابزار ها و زیر ساختهای لازم را برای این رشته فراهم خواهیم کرد. در همین راستا در حال احداث اولین آکادمی فوتسال تا امکانات و شرایط استاندارد و مطلوبی را در اختیار این قشر زحمت کش و موفق بگذاریم. 

کفاشیان گفت: در نظر داریم تا سمینار بزرگ فوتسال را اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده برگزار کنیم که بزرگان فوتسال دنیا و مسئولین کنفدراسیون فوتبال آسیا در این سمینار حضور داشته باشند و بدون شک حاصل دستاوردهای آن، به سود فوتسال خواهد بود.

وی در ادامه گفت: قصد داریم تا میزبانی های زیادی را بای مسابقات فوتسال بر عهده بگیریم. گرفتن میزبانی در ایران باعث می شود تا موفقیت های مختلفی را به دست آوریم. اکنون در حال پیگیری نامه هایی که به ارگان‌های مختلف ارسال کرده ایم، هستیم تا بتوانیم تاییدیه میزبانی مسابقات 2020 را بر عهده بگیریم. اگر میزبانی جهانی را بر عهده بگیریم یک رویداد بزرگ جهانی نه تنها برای فوتسال بلکه برای ایران رخ خواهد داد. از بزرگترین مزایای این میزبانی تجهیز شدن بیش از پیش سالن های فوتسال و احداث آن خواهد بود. اکنون شانس بالایی برای گرفتن میزبانی  این دوره از بازیها داریم. ابتدا 12 کشور برای میزبانی اقدام کرده بودند و اکنون  فقط چهار کشور اسلواکی، نیوزلند، ژاپن و به همراه ایران برای جام جهانی 2020 کاندید هستند. البته ژاپن اعلام کرده که به نفع ما کنار خواهد رفت و ما شانس بالایی برای میزبانی داریم. امیدوارم مسئولین حمایت کنند و با در اختیار گذاشتن نامه ها و تاییدیه های مورد نظر، شرایط به گونه ای فراهم شود که میزبانی این رویداد بزرگ و مهم برای ایران گرفته شود. اگر در چند روز باقیمانده بتوانیم نامه ها را بگیریم یک کار بسیار بزرگی برای ایران اسلامی انجام داده ایم. میزبانی یکی از عوامل رشد وتوسعه فوتسال برای هر کشوری است.

کفاشیان در ادامه خاطر نشان کرد: اکنون با افتخاری که ایران به دست آورده، همه کشورها حاضرند در قالب بازی دوستانه و تورنمنت های بین المللی با ما به رقابت بپردازند و باید از این فرصت استفاده کرد.  از شما مدرسان می خواهم با علم به روز، دانش بازیکنان را بالا ببرید و با تربیت مربیان و کادر های فنی زمینه رشد و توسعه بیش از پیش فوتسال فراهم شود.

وی افزود: سازمان لیگ فوتسال در حال فعالیت است و  14  تیم در رده آقایان و 12  تیم در رده بانوان در لیگ برتر فعالیت خوبی دارند و در لیگ های پایه نیز مسابقات به خوبی برگزار می شود. همه مربیانی که در سطح باشگاهها هستند باید نظارت کامل بر عملکردشان وجود داشته باشد و این امر وظیفه شما مدرسان این است. تیم ملی حاصل لیگ در رده های مختلف است. در بخش ملی نیز به کمک شما نیاز داریم تا با حمایت شما کادر فنی تیم ملی بتواند با اقتدار برنامه های خود را پیش ببرد.

سرپرست کمیته فوتسال ادامه داد: از کادر فنی خواسته ایم تا برنامه چهارساله بدهد. کار سختی داریم تا بتوانیم از عنوان سومی در جهان دفاع کنیم و نتایج بهتری به دست آوریم. گرفتن اولین مقام آسیایی بانوان بزرگترین افتخار بود با توجه به شرایطی که داشتند، توانستند در سخت ترین شرایط عنوان قهرمانی را به دست آورند.

وی گفت: باید فوتسال را در آسیا و جهان توسعه دهیم. باید هدف ها و پیشنهادات خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا ارسال کنیم تا بتوانیم در مسیر رشد و توسعه فوتسال گام برداریم. ایران باید مرکز کلاس های آموزشی و توسعه فوتسال در سطح آسیا شود کشورهای مختلف تماس می گیرند و خواهان مربیان ما هستند تا در تیم هایشان حضور داشته باشند. پس از شما می خواهم در راستای رشد و توسعه این رشته ورزشی از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

 

کد خبر : ۴۲۰۳۴۷